• Размер на текста:
  • Намали размера на текста
  • Увеличи размера на текста

публикувано на 12.09.2024 г.

ОБЯВЛЕНИЕ

за провеждане на конкурс за назначаване на държавен служител

 

Община Балчик, със седалище и адрес: обл.Добрич, общ.Балчик, гр.Балчик, пл. „21-ви септември" № 6 на основание чл. 10а, ал. 2 от Закона за държавния служител, чл.14 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители, във връзка с т. 201от Класификатора на длъжностите в администрацията, приет с Постановление на Министерски съвет №129/26.06.2012г. и Заповед № 1100/10.09.2024 година на Кмета на Община Балчик,


ОБЯВЯВА КОНКУРС

за назначаване на държавен служител

 

1. за длъжността - началник отдел „Инвестиционна дейност и контрол" в Дирекция „Устройство на територията, собственост и инвестиции" - ръководно ниво 7 Б, съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията по служебно правоотношение.

2. Минимални и допълнителни специфични изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на длъжността са:

2.1. Минимални изисквания:

  • степен на образование - висше с минимална образователно-квалификационна степен "Бакалавър", съгласно КДА;
  • професионална област: строителство и инвестиционна дейност;
  • професионален опит - 3 година, съгласно КДА;
  • ранг - III-ти младши, съгласно КДА.

2.2. Допълнителни специфични изисквания:

2.2.1. Познания на нормативната уредба, касаеща дейността и отговорностите в областта на строителството, контрола и инвестиционната дейност:

 1.1. Закон за административно-териториалното устройство на Република България;

1.2. Закон за устройство на територията /ЗУТ/;

1.3. Закон за общинската собственост;

1.4. Наредба № 2 от 31 юли 2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти

1.5. Наредба № 3/31.07.2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството;

1.6. Наредба №7/22 декември 2003 г. за правила и нормативи за устройство на отделните видове територии и устройствени зони;

1.7. Правила за извършване и приемане на строителни и монтажни работи (ПИПСМР);

1.8. Разходни норми в строителството по УСН и СЕК;

1.9. Закон за администрацията;

1.10. Закон за местното самоуправление и местната администрация;

1.11. Административнопроцесуален кодекс;

1.12. Други законови и подзаконови нормативни актове, относими за изпълнение на длъжността.

 

2.2.2. Познания в областта на местното самоуправление и местната администрация, Наредбите на общината, произтичащи и касаещи ЗУТ:

  • Общ устройствен план на Община Балчик /ОУП/;
  • План за интегрирано развитие на Община Балчик за периода 2021-2027 /ПИРО/;
  • Наредба за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община Балчик.
  • Наредба за принудителното изпълнение на заповеди за премахване на незаконни строежи или части от тях на територията на Община Балчик (приета с Решение 849 по Протокол № 52 от 28.05.2015 г. на ОбС Балчик);
  • Наредба за реда и условията за поставяне на преместваеми обекти на територията на Община Балчик;
  • Да познава и изпълнява задължения, вменени за длъжността в областта на строителството и инвестиционно-контролната дейност в актуалните правилници и наредби, приети с решение на ОбС Балчик, инструкции и заповеди, утвърдени със заповед на кмета на Община Балчик

 

3. Начин за провеждане на конкурса :

3.1. Първи етап - комисия разглежда и проверява подадените документи за съответствие с обявените изисквания за съответната длъжност. До участие в конкурса не се допускат лица, които не са представили всички необходими документи или представените документи не удостоверяват изпълнението на изискванията за заемане на длъжността.


3.2. Втори етап - решаване на тест, който включва въпроси свързани с устройството и функционирането на администрацията и с професионалната област.

По отношение на длъжността началник отдел ИДК проверката ще обхваща познания на следните нормативни актове: Закон за местното самоуправление и местната администрация; Закон за администрацията; Закон за държавния служител; Закон за устройство на територията; Закон за административно-териториалното устройство на Република България; Закон за общинската собственост;


3.3. Трети етап - интервю с допуснатите кандидати.


4. Документи за участие в конкурсната процедура:
Кандидатите за участие в конкурса следва да представят Заявление за участие в конкурса, съгласно приложение № 3 към чл.17, ал. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност за държавни служители (НПКПМДС), към което прилагат следните документи:

4.1. декларация от лицето за неговото гражданство, както и за обстоятелствата, че е пълнолетно, не е поставено под запрещение, не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода и не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност /чл. 17, ал. 3.,т.1 от НПКПМДС/;

4.2. копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността. Ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага;

4.3. копия от официални документи за трудов стаж, служебен стаж, осигурителен стаж и за извършване на дейност в чужбина, доказващи продължителността и областта на професионален опит, при наличие на такива;

4.4. други документи, удостоверяващи допълнителни умения и квалификации по преценка на кандидата.


5. Място, срок и начин за подаване на документите за участие:

5.1. Документите за участие в конкурса се приемат в сградата на Община Балчик - гр.Балчик, пл."21 септември" № 6, вход Б /Общинска данъчна служба/, стая № 204 от Албена Златева - Главен експерт ЧР лично от кандидатите или техни упълномощени представители, всеки работен ден от 08:00 до 16:30 часа - гр.Балчик от 12.09.2024 година до 25.09.2024 година.

5.2.Документите следва да бъдат представени лично или чрез пълномощник. При подаване на документите кандидатите се запознават на място в стая № 204 с длъжностната характеристика за конкурсната длъжност и с пречките за назначаване, посочени в чл. 7, ал.2 от ЗДСл.

5.3.Документите може да бъдат подадени и по електронен път на адрес: mayor@balchik.bg, като заявлението по чл. 17, ал. 2 от НПКПМДСл и декларацията по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл задължително се подписват от кандидатите с електронен подпис. При подаване на документите по електронен път кандидатите получават длъжностната характеристика и информацията за пречките за назначаване, посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл., на посочения от тях e-mail.

6. Българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл.59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в Общинска администрация - гр.Балчик, при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.

7. Допускането до участие в конкурса ще се извърши от конкурсна комисия, която в срок от 7 /седем/ дни от крайната дата за подаване на документите, ще изготви списъци на допуснатите и недопуснатите кандидати, ще определи датата и мястото на провеждане на конкурса. Списъците и всички други съобщения във връзка с конкурса ще се обявяват на на интернет страницата на Община Балчик http://www.balchik.bg/


8. Кратко описание на длъжността: началник отдел „Инвестиционна дейност и контрол" в Дирекция „Устройство на територията, собственост и инвестиции" и неговите задължения:


  • Организира и ръководи цялостната дейност на служителите от отдел ИДК;
  • Упражнява контрол за законосъобразност на строителството в общината;
  • Участва в приемателни комисии, оправомощен със заповед на кмета на община Балчик;
  • Одобрява планове за безопасност и здраве;
  • Осъществява инвеститорски контрол върху изпълнението по договори, свързани с обекти общинска собственост;
  • Отговаря за законосъобразността на взетите от него решения;
  • Отговаря за достоверността на информацията, която дава на ръководството на района;
  • Отговаря за спазването на трудовата и административната дисциплина;

Като служител на Община Балчик, спазва определените основни цели, заложени в Системата за управление на качеството БДС EN ISO 14001:2004 и ISO 9001:2008 и дава предложения за подобряването й. Спазва политика по качеството и околната среда. Служителят изпълнява и други задачи, възложени от преките ръководители и кмета на общината.

9. Размерът на основната заплата за заемане на длъжността се определя съгласно Приложение № 1 към чл.3, ал.2 от Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация, приета с ПМС № 129 от 26.06.2012 година.

Минимален размер на основната месечна заплата: 933 лв., определен съгласно нормативните актове, регламентиращи формирането на възнаграждението. При определянето на индивидуалния размер на основната заплата на спечелилия конкурса кандидат се отчитат нивото на заеманата длъжност и изискванията за нейното заемане, и квалификацията и професионалния опит на кандидата, съгласно нормативните актове, определящи формирането на възнаграждението и вътрешните правила, прилагани в администрацията.

Общодостъпно място на което ще се обявяват списъците и всички съобщения във връзка с конкурса: http://www.balchik.bg/

 

НИКОЛАЙ АНГЕЛОВ

Кмет на Община Балчик


02.10.2024 г. - Списък на допуснатите кандидати

02.10.2024 г. - Система за определяне на резултатите при провеждане на конкурса