Заседания на ОС / 2012 г.
- 31.10
- 24.09
- 01.08
- 04.07
- 30.05
- 24.05
- 25.04
- 28.03
- 22.02
- 08.02
- 31.01
- 21.12
- 30.11
- 20.11
- 10.11
- 06.11
- 02.10
- 05.09
- 27.07
- 29.06
- 24.05
- 27.04
- 23.03
- 23.02
- 26.01
- 22.12
- 29.11
- 20.10
- 23.09
- 28.07
- 30.06
- 24.05
- 28.04
- 07.04
- 24.02
- 21.01
- 22.12
- 25.11
- 28.10
- 14.09
- 29.07
- 02.07
- 03.06
- 24.05
- 29.04
- 08.04
- 25.02
- 28.01
- 22.12
- 25.11
- 29.10
- 30.09
- 10.09
- 30.07
- 25.06
- 22.05
- 23.04
- 27.02
- 30.01
- 22.01
- 19.12
- 13.12
- 07.11
- 05.11
- 30.09
- 12.09
- 18.07
- 13.06
- 24.05
- 09.05
- 18.04
- 09.04
- 29.03
- 12.03
- 21.02
- 29.01
- 18.12
- 29.11
- 02.11
- 18.10
- 18.10
- 13.09
- 26.07
- 28.06
- 24.05
- 26.04
- 29.03
- 22.02
- 25.01
- 11.01
- 14.12
- 16.11
- 19.10
- 20.09
- 27.07
- 29.06
- 01.06
- 24.05
- 25.04
- 30.03
- 28.02
- 26.01
- 22.12
- 17.11
- 02.11
- 11.10
- 11.10
- 20.09
- 26.07
- 30.06
- 24.05
- 16.05
- 09.05
- 31.03
- 07.03
- 25.02
- 28.01
- 17.12
- 30.11
- 25.11
- 04.11
- 04.11
- 15.10
- 17.09
- 03.09
- 30.07
- 25.06
- 28.05
- 24.05
- 28.04
- 26.03
- 13.02
- 18.12
- 27.11
- 30.10
- 25.09
- 31.07
- 26.06
- 29.05
- 24.05
- 24.04
- 27.03
- 27.02
- 13.02
- 30.01
- 19.12
- 05.12
- 31.10
- 26.09
- 22.08
- 25.07
- 10.07
- 27.06
- 30.05
- 24.05
- 25.04
- 28.03
- 21.02
- 31.01
- 20.12
- 29.11
- 30.10
- 27.09
- 16.08
- 17.07
- 28.06
- 24.05
- 17.05
- 26.04
- 26.03
- 09.03
- 17.02
- 26.01
- 28.12
- 15.12
- 08.12
- 15.11
- 04.11
- 14.10
- 20.09
- 30.08
- 27.07
- 19.07
- 07.06
- 24.05
- 28.04
- 31.03
- 09.03
- 17.02
- 31.01
- 17.12
- 30.11
- 26.10
- 14.10
- 30.09
- 15.09
- 17.08
- 30.06
- 28.05
- 24.05
- 17.05
- 30.04
- 31.03
- 26.02
- 29.01
- 21.01
- 21.12
- 16.12
- 12.11
- 30.10
- 09.10
- 24.09
- 22.07
- 14.07
- 24.05
- 18.05
- 15.05
- 06.04
- 31.03
- 12.03
- 27.02
- 22.01
- 30.06
- 24.06
- 12.06
- 24.05
- 12.05
- 16.04
- 16.04
- 28.03
- 11.03
- 29.02
- 31.01
- 15.01
Решение 96 Протокол 10 от 26.03.2012 г.
По осма точка: Разглеждане предложение за одобряване отчет за 2011 година на актуализирана общинска "Програма за управление на отпадъците на община Балчик".
Вносител: Николай Ангелов - кмет на общината
РЕШЕНИЕ 96: На основание чл. 21, ал. 1, т. 23 и ал. 2 от ЗМСМА, Общински съвет Балчик одобрява представеният отчет за 2011 година на актуализираната общинска „Програма за управление на отпадъците на община Балчик".
Решението е прието със "За" - 13 гласа , "Против" - 0 гласа, "Въздържал се" - 6 гласа
ОТЧЕТ - 2011 година
за изпълнение на Програмата за управление на дейностите по отпадъци през 2011г., изготвен на основание чл. 32 от Закона за управление на отпадъците
1. ИНФОРМАЦИОННА СИСТЕМА
За отчетната 2011 г. на депото за ТБО (твърди битови отпадъци), кад. №02508.542.180, м. "Момчил" по кад. карта на гр. Балчик са депонирани следните количества отпадъци:
- от КК "Албена" - обслужва само комплекса. Отпадъците, които се генерират включват - биоразградими отпадъци от кухни, отпадъци от почистването на паркове и градини, смесени битови отпадъци и отпадъци от почистване на улиците (4300,76 т.);
- от ЕТ "НУШИ", която обслужва селата - Църква, Рогачево, Оброчище и Кранево (2379,71 т.);
- ОП "БКС" обслужват следните населени места - гр. Балчик и вилните зони към него, селата - Стражица, Соколово, Гурково, Царичино, Дъбрава, Безводица, Ляхово, Бобовец, Храброво, Сенокос, Брястово, Преспа, Дропла, Змеево, Тригорци, Карвуна, Кремена (9796,36 т.).
Общото количество отпадъци генерирани и депонирани на депото за ТБО през 2011 г. са 16476,83 т., претеглени с везна, находяща се на ул. "Стара планина" № 2, гр.Балчик, съгласно договор с кооперация "Черно море".
Депонираните строителни отпадъци и земни маси до депото в "Момчил", през 2011 г. са 28174.12 т., за които са издадени 79 разрешителни и пропуски.
Съгласно договор за сътрудничество № 244/23.08.2010 г. съвместно с организацията по оползотворяване "ЕКОКОЛЕКТ" АД, гр. София, управител Милко Иванов Стенев бяха поставени съдове за разделно събиране на отпадъци от пластмаса, стъкло, хартия и метали на територията на общината по предварително изготвен график. Съдове за разделно събиране на отпадъци има на територията на гр. Балчик, с.Соколово и с.Оброчище. Разделно събраните отпадъци се транспортират от "Кресметал" ЕООД, съгласно сключен договор с "Екоколект" АД от 16.09.2010 г.
Предстои изграждането на "Площадка за третиране и временно съхранение на ТБО", находяща се до депото за строителни отпадъци - 02508.544.618. Площадката ще обслужва трите общини: Балчик, Каварна и Шабла. Съоръжението ще бъде с капацитет до 70 т/денонощие, на него ще се сепарират и временно ще се съхраняват битови отпадъци, генерирани на територията на трите морски общини и е част от проекта за изграждане на регионалното депо с. Стожер, община Добричка.
Площта на имота е 15 дка и е обособен чрез отделяне на част от имота на съществуващото депо за строителни отпадъци с кад. №.02508.544.272, като нов имот №.02508.544.618.
На площадката е предвидено да се изгради хале, в което да бъде монтирана инсталация за сепариране на ТБО, състояща се от следните съоръжения: S Барабанно сито /тромел/; S Прес-контейнери. Временното съхранение на ТБО ще се осъществява, както следва: S За фракции с ниско съдържание на влага - в закрито хале; S За фракции с високо съдържание на влага - на технологична площадка с бетоново/асфалтово покритие.
Водоснабдяването на площадката ще се осъществи чрез водопроводно отклонение от съществуващата водопроводна мрежа. Вода е необходима само за санитарно-битови нужди на работещите и за измиване на площадката. Дейността не изисква ползване на вода за технологични нужди.
Отпадъчни води ще се образуват от санитарни и хигиенни възли, измиване на помещения и съдове и при процеса на временно съхранение на отпадъците. Предвижда се изграждане на локално пречиствателно съоръжение за третиране на отпадъчните води до нормативно необходимата степен за заустване в градска канализация.
За електрозахранване ще се използват съществуващите електрически мрежи на района (съществуващите ВЕЛ 20 KV) за да се изградят необходимите ел. съоръжения на площадката (трафопостове, кабелни линии средно и ниско напрежение). Инсталацията не използва високотемпературни процеси, които да изискват висока консумация на енергия.
Към имота има съществуваща пътна инфраструктура - общински път/полски път №02508.544.273.
Водоснабдяването на общината се осъществява от 44 Помпени станции, 23 сондажни кладенеца, 20 каптажа и 1 водонапорна кула.
Питейната вода се добива от два водоносни хоризонта чрез каптирани извори и сондажни кладенци. Водоснабдяване на населените места и курортните комплекси се осъществява от водоснабдителните групи "Балчик", "Оброчище", "Дропла" и множество местни водоизточници. Населените места се водоснабдяват от помпени станции /ПС/ Балчик 1 и 2, Царичино, Дропла, Кранево, Рогачево, Оброчище, Църква, Гурково, Дъбрава и ПС Албена (за к.к. Албена).
Предстои одобряване на ИП "Дълбоководно заустване, реконструкция на вълнолом, изграждане на трети утаител на ПСОВ Балчик, доизграждане на канализационната мрежа и реконструкция на водопроводната мрежа" и "Рехабилитация на ПСОВ Албена и разширение на канализационната и водоснабдителна мрежа в с. Оброчище, общ. Балчик".
Общото водопотребление в общината е 210 л/ж/днщ, от които 85 л/ж/днщ. за населението, за питейно битови цели, а останалите 126 л/ж/днщ. са за производствени и др. цели.
Фирмите и лицата подали информация за дейностите по отпадъци до момента за 2011 г., съгласно чл. 12 и чл. 37 от Закона за управление на отпадъците (ЗУО) на територията на община Балчик са:
- "Ескана" АД, гр. Варна, ул. "арх. Петко Момилов" №26;
- "АЯКС 2002" ООД, гр. Варна - оператор на строителното и битово депо;
- ЕТ "ДИЕЛА - ЗЛАТКО ДИМИТРОВ", гр. Балчик - търговия с отпадъци от скрап от черни и цветни метали;
- "ВиК" ЕООД, гр. Добрич - отпадъци от ПСОВ Албена - производствени;
- "Кресметал" ЕООД, гр. Варна - черни и цветни метали, битови, опасни - съхранение, транспортиране;
- ОбП "БКС", гр. Балчик, ул. "Приморска" №10 - събиране, транспортиране, временно съхраняване на битови и строителни отпадъци и отчет за транспортиране и депониране на утайки от ПСОВ - Балчик;
- "Албена" АД - извозване на смесени битови отпадъци.
За изтеклата 2011 г. са извършени следните видове услуги, изготвени констативни протоколи, жалби и др., както следва:
- констативни протоколи - 43 бр.;
- входирани и отговорени жалби - 20 бр.;
- актове за административно нарушение - 3 бр.;
- издадени заповеди за премахване и окастряне на дървета и храсти - 49 бр.и 3 бр. неудовлетворени;
- обявени решения за инвестиционни намерения - 22 бр.;
- постъпили уведомления за инвестиционни намерения - 25 бр.;
- доклади за ОВОС - 4 бр.;
- издадени пропуски за транспортиране на отпадъци - 79 бр.
Информацията по отчетността на отпадъците е предоставена на местната преса.
2.УСЪВЪРШЕНСТВАНЕ НА СИСТЕМАТА ЗА СМЕТОСЪБИРАНЕ И СМЕТОИЗВОЗВАНЕ
Организирано сметоизвозване и сметосъбиране на отпадъците е въведено на територията на цялата община. В селата Оброчище, Кранево, Църква и Рогачево сметоизвозването се извършва от фирма "НУШИ - 66" ЕООД от с. Кранево с управител Живко Иванов, съгласно проведена процедура по ЗОП (договор №112/31.03.2009 г.)
В останалите села, гр. Балчик и вилните зони организирано сметосъбиране и сметоизвозване на отпадъците се извършва от ОбП "БКС".
КК "Албена" сама извозва отпадъците си до общинското депо за ТБО - гр. Балчик (кад. № 02508.542.180), а строителните отпадъци и земни маси до депо - кад. № 02508.544.619.
Твърдите битови отпадъци се депонират до депото в гр. Балчик (кад. № 02508.542.180), находящо се в местността „Момчил". Депото е открито през 1974 г. и капацитета му е изчерпан.
Със заповед № 131/16.07.2009 г. на основание чл. 158, т.3 и т. 4 от Закона за опазване на околната среда и чл. 101, ал. 2, т.2 и т.3 от Закона за управление на отпадъците беше преустановена експлоатацията на „Депото за ТБО" и съгласно решение № 1820/03.11.2009г. на ВАС, заповедта на РИОСВ-Варна е отменена. В момента ТБО се извозват на същото и ще се извозват до въвеждане на регионалното депо в експлоатация.
В момента сме в процедура по обжалване на заповед №140/16.07.2009 г. на РИОСВ-Варна за депото за строителните отпадъци ( кад. № 02508.544.619).
За депото за ТБО има влязло в сила решение, но за строителното делата не са приключили и няма влязло в сила решение.
На 16.07.2009 г. община Балчик насочи сметоизвозващата си техника към с.Богдан, обл. Добрич, съгласно графиците на МОСВ, но автомобилите не бяха допуснати до депото. (писмо изх. № 08-06-12/31.07.2009 г.).
С писмо наш вх. № 63-107-1/28.10.2009 г. (изх. № 72/23.10.2009 г.) община Балчик е получила разрешение за депониране на отпадъци на с. Богдан, след превод на сумата от 59 880 лв. за закупуване на компактор.
След преустановяване на дейностите на общинското депо, общината ще извърши закриване и рекултивация на същото. Поради, което сме подали заявление за проект: "Закриване и рекултивация на депо за отпадъци на община Балчик" като стойността на проекта е 4 107 230.31 лв.
И двете депа са собственост на общината и се от управляват от „АЯКС - 2002" ООД, гр. Варна, ул. „Марин Дринов" № 47, с управител Янко Янков. До изграждането на регионалното депо, общината ще ползва и двете депа.
Проведена бе отново процедура и е сключен договор № 123/29.02.2012 г. с "АЯКС-2002" ООД, гр. Варна за срок от четири години за депото за ТБО.
ОП „БКС" разполага със 9 бр. сметоизвозващата техника, 8 бр. за „Нуши-66" ЕООД и 5 бр. за КК „Албена".
За 2011 г. са планувани 1 307 586 лв. - разходи на дейностите „Чистота" и са отчетени 1 179 779 лв.
Сметищата в населените места ще останат единствено за депониране на растителни и животински отпадъци.
За нуждите на общината през 2011 г. са закупени 100 бр. контейнер тип "Бобър" и 100 бр. преносими кофи тип "Мева" за гр. Балчик.
За населените места остават същите бройки през 2011 г., както следва:
- за гр. Балчик - 1 бр. сметосъбиращ камион "Ивеко", 95 бр. контейнери тип "Бобър", 200 бр. кофи тип "Мева" и 80 бр. кошчета;
- за с. Оброчище - 30 бр. контейнери тип "Бобър"и 300 бр. кофи тип "Мева;
- за с. Кранево - 20 бр. контейнери тип "Бобър"и 100 бр. кофи тип "Мева;
- за с. Стражица - 20 бр. контейнери тип "Бобър";
- за с. Безводица - 3 бр. контейнери тип "Бобър"и 120 бр. кофи тип "Мева;
- за с. Бобовец - 2 бр. контейнери тип "Бобър"и 50 бр. кофи тип "Мева;
- за с. Ляхово - 5 бр. контейнери тип "Бобър"и 150 бр. кофи тип "Мева;
- за с. Храброво - 3 бр. контейнери тип "Бобър"и 80 бр. кофи тип "Мева.
Закупените нови съдове са за подмяна на съществуващите.
За изпълнение на задълженията ни по чл. 16 от ЗУО (Закона за управление на отпадъците) и чл. 27 от Наредбата за изискванията за пускане на пазара на батерии и акумулатори и за третиране и транспортиране на отпадъци от батерии и акумулатори (приета с ПМС № 144/05.07.2005 г.) сключихме договор с "ЕКОБАТЕРИ" (№15/25.01.2010 г.) за организиране на дейностите с излезлите от употреба батерии и акумулатори на територията на община Балчик.
За изтеклата година са предадени - 20 кг излезли от употреба батерии, генерирани на територията на общината.
За изпълнение на задълженията ни по чл. 16, ал. 3, т. 7 от Закона за управление на отпадъците и чл. 14 от Наредбата за изискванията за третиране та отпадъците от моторни превозни средства бе сключен договор за сътрудничество №252/29.07.2011 г. с "ТРАНСИС АВТОРЕЦИКЛИРАЩ КОНСОРЦИУМ" АД, гр. Варна, бул. "Приморски" № 125 представлявано от Николай Андонов Николаев.
За изпълнение на задълженията ни по чл. 16, ал. 3, т. 7 от Закона за управление на отпадъците и чл. 14 от Наредбата за изискванията за пускане на пазара на електрическо и електронно оборудване и третиране и транспортиране на отпадъци от електрическо и електронно оборудване бе сключен договор за сътрудничество №253/29.07.2011 г. с "ТРАНСИС АВТОРЕЦИКЛИРАЩ КОНСОРЦИУМ" АД, гр. Варна, бул. "Приморски" № 125 представлявано от Николай Андонов Николаев.
Подизпълнител на организацията "ТРАНСИС АВТОРЕЦИКЛИРАЩ КОНСОРЦИУМ" АД е "Кресметал" ЕООД, гр. Варна, ул. "Петко Стайнов" № 12, управител Кирил Петков Петков.
Генерирани и предадени за рециклиране са следните видове отпадъци за периода 2010 - 2011 г. от сградата на общинска администрация:
- лазерни тонери - 8 кг;
- луминисцентни лампи - 66,20 кг;
- пластмаса - 3 кг ;
- хартия - 1716,40 кг;
- ЕЕО - 1139 кг.
3. ИНИЦИАТИВИ СВЪРЗАНИ С ОБЕЗВРЕЖДАНЕ НА ТБО
Във връзка с Деня на Земята - 22 април беше организирано пролетно почистване на територията на община Балчик, което продължи от 22 до 26.04.2011 г., като в него участваха ученици от училищата, общинската администрация, служители на ОП "БКС", служители на предприятията, учрежденията и фирми от града.
В населените места кметовете и кметски наместници също организираха почистване от 22.04 до 26.04.2011 г.
4. ОПОЛЗОТВОРЯВАНЕ И РЕЦИКЛИРАНЕ
И двете депа са собственост на общината и се управляват от оператора „АЯКС - 2002" ООД, гр. Варна, ул. „Марин Дринов" №47, с управител Янко Янков, съгласно проведени процедури по ЗОП.
Фирмата извършва постоянен контрол, води отчет на входящия поток от отпадъци, запръстява и почиства, поддържа постоянно вътрешните пътища за депониране. Не допуска разпиляване на отпадъци в съседните райони около депата и при наличие на такива своевремонно ги почиства.
Достъпа на хора и автомобили вътре в депото е ограничен. Допускат се само служители на фирмата наемател и автомобилите депониращи отпадъци.
5. НОРМАТИВНО РЕГУЛИРАНЕ
Община Балчик работи със следните приети и одобрени наредби и програми:
-Наредбата за общественият ред на територията на Община Балчик (приета с решение №77/29.06.2004 г., изм. и доп. с решение № 312 по протокол № 31 от 15.05.2009 г.).
- "Наредба за изграждане, стопанисване, контрол и опазване на зелената система на територията на община Балчик" приета с решение № 520 по протокол № 44 от 26.02.2010 г. на общински съвет Балчик.
- "Програма за управление на дейностите по отпадъците от градска пречиствателна станция за отпадъчни води (ГПСОВ) Балчик " приета с решение № 335 по протокол № 31/15.05.2009 г.
- "Програма за овладяване на популацията на безстопанствените кучета на територията на община Балчик", приета с решение 499/29.01.2010 г., във връзка с приетите през 2008 г. "Правилник на приюта за безстопанствените кучета на територията на община Балчик" с решение 198 по протокол 25/5.12.2008 г. и "Наредба за притежаване и отглеждане на кучета на територията на община Балчик" с решение № 197 по протокол № 25/05.12.2008 г.
- Наредба за регистрация, отчет, контрол и изисквания, на които трябва да отговарят пътните превозни средства с животинска тяга в Община Балчик (Приета с Решение 598, Протокол № 47 от 17 май 2010 г.)
- Наредба за управление на отпадъците на територията на Община Балчик -(Приета с Решение № 77 по Протокол № 13 от 12 май 2008 година на Общински съвет - Балчик)
- Актуализирана общинска програма за управление на отпадъците община Балчик (Приета с Решение 177, Протокол № 22 от 30.10.2008 година на ОбС - Балчик)
6.ПРЕВАНТИВНИ МЕРКИ ЗА НАМАЛЯВАНЕ ГЕНЕРИРАНИТЕ ОТПАДЪЦИ, ПОВИШАВАНЕ НА ОБЩЕСТВЕНОТО СЪЗНАНИЕ, ОТГОВОРНОСТ И МОТИВАЦИЯ НА НАСЕЛЕНИЕТО
Постоянен контрол се осъществява от РИОСВ - Варна и от служители при отдел "Туризъм и екология" при ОбА Балчик.
Всеки месец се извършват проверки и на двете депа.
Изготвят се констативни протоколи и се връчват на оператора за изпълнение.
Извършват се регулярно проверки на всички селски сметища, както и при подавани сигнали от граждани за нерегламентирани сметища.
Строителните отпадъци от селата също се извозват на кариера "Момчил".
За гр. Балчик при констатирани замърсявания се извършва почистване. В кв."Изток" беше извършено запръстяване на замърсените терени от фирмите изпълняващи обекта на ВиК мрежата в гр. Балчик.
Почистването на сметището се извършва многократно. Запръстяването се извършва при наличие на земни маси. Изградена е дига откъм лицевата страна на сметището по протежението на оградата, за предотвратяване на разпиляване на найлоновите торбички. Оборка на сметището се извършва всеки месец.
7. НАМАЛЯВАНЕ НА ЗДРАВНИЯ И ЕКОЛОГИЧЕН РИСК
За периода 2009 - 2011 г. са регистрирани 418 бр. кучета.
ДДД - дейностите се извършват от ОбП "БКС" с управител инж. Екатерина Стоянова, по предварително изготвен график.
През изтеклата 2011 г. е извършена дезакаризация на тревни площи - 32 дка в гр. Балчик и 19 дка в селата.
Дератизация се извършва два пъти в годината в гр. Балчик и селата, като обектите са: детските градини, социален патронаж, склад към "Гражданска защита" и музеи.
Дезинсекции се извършват при необходимост, при подаване на сигнал от общинските обекти - 4 против мравки, 3 против бълхи, 2 против мухи и 2 против оси.
За извършените дейности са съставят протоколи.
При необходимост се извършва допълнително обработка на тревни площи и канални шахти.