• Размер на текста:
  • Намали размера на текста
  • Увеличи размера на текста

Решение 58 Протокол 6 от 26.01.2017 г.

По трета точка от дневния ред: Приемане на сборен бюджет на Община Балчик за  2017 г. и актуализирана бюджетна прогноза 2017-2019 г.

Вносител: Николай Ангелов - кмет на общината

РЕШЕНИЕ № 58: На основание чл. 52, ал. 1 и чл. 21, ал. 1, т. 6, във връзка с чл. 27, ал. 4 и ал. 5 от ЗМСМА, чл. 94, ал. 2 и ал. 3  и чл. 39 от Закона за публичните финанси, във връзка с разпоредбите на ЗДБРБ за 2017 година, ПМС № 374 от 22.12.016 г. за изпълнение на ЗДБРБ за 2017 година, ФО-1 от 09.01.2017 г. и Наредбата за условията и реда за съставяне на бюджетната прогноза за местните дейности за следващите три години и за съставяне, приемане, изпълнение и отчитане на общинския бюджет на общината,

1.Общински съвет Балчик приема бюджета на Община Балчик за 2017 година, както следва:

1.1. Утвърждава следните приоритети при разходване на бюджетни средства:

    1.1.1. Плащания по обслужване на общинския дълг.

    1.1.2. Плащания по проекти с европейско съфинансиране под формата на временни заеми.

    1.1.3. Заплати, осигурителни плащания, обезщетения, помощи, стипендии.

    1.1.4. Храна, отопление, осветление, издръжка на социални, здравни и образователни заведения.

1.2. Приходи в размер на 26 781 000 лв., съгласно Приложение №1, в т.ч.:

1.2.1.Приходи за делегирани от държавата дейности в размер на 8 044 390 лв., в т.ч.:

1.2.1.1. Обща субсидия за делегирани от държавата дейности в размер на 6 992 924 лв.

1.2.1.2. Преходен остатък от 2016 година в размер на 1 051 466 лв., съгласно Приложение №3

1.2.2. Приходи за местни дейности в размер на 18 736 610 лв., в т.ч.:

1.2.2.1. Данъчни приходи в размер на 245 800 лв.

1.2.2.2. Неданъчни приходи в размер на 138 717 лв.

1.2.2.3. Трансфери за местни дейности в размер на 397 600 лв., в т.ч.:

1.2.2.3.1. Обща изравнителна субсидия в размер на 251 500  лв.

1.2.2.3.2. Трансфер за зимно поддържане и снегопочистване в размер на 146 100 лв.

 1.2.2.4. Целева субсидия за капиталови разходи в местни дейности в размер на 648 600 лв.,

1.2.2.5. Временни безлихвени заеми в размер на 480 000 лв.

1.2.2.6. Финансиране на дефицита в размер на 3 825 893 лв.

1.3. Разходи в размер на 26 781 000 лв., разпределени по функции, дейности и параграфи, съгласно Приложение № 2.

1.3.1. За делегирани от държавата дейности разходи в размер на 8 044 390 лв.

1.3.2. За местни дейности в размер на 17 144 416 лв., в т.ч. резерв за непредвидени и/или неотложни разходи в размер на 800 000 лв.

1.3.3. За дофинансиране в размер  на 1 592 194 лв.

1.4. Утвърждава бюджетно салдо по общинския бюджет, изчислено на касова основа в размер на 456 959 лв.,

2. Приема инвестиционната програма за 2017 г. (поименен списък по обекти, видове разходи и източници на финансиране) в размер на 5 908 854 лв., съгласно Приложение № 5 и Приложение 5а за финансиране на преходния остатък от приватизационни сделки, като:

2.1. Одобрява разпределението на целевата субсидия за капиталови разходи, вкл. и за изграждане и основен ремонт на общински пътища в размер на 648 600 лв., в т.ч.:

       2.1.1. Основен ремонт на "МБАЛ Балчик" ЕООД в размер на 324 300 лв.     

       2.1.2. Ремонт четвъртокласна пътна мрежа в размер на 324 300 лв.

2.2. Приема разчет за разходите, финансирани с приходи от постъпления от продажба на общински нефинансови активи, съгласно Приложение № 10.

3. Утвърждава разходите за заплати през 2017 г., без звената, които прилагат системата на делегирани бюджети, съгласно Приложение № 13.

     3.1. Числеността на персонала за делегираните от държавата дейности във функциите „Здравеопазване",  „Социално осигуряване, подпомагане и грижи", „Почивно дело, култура, религиозни дейности" (без читалищата) се определя от кмета на общината в рамките на средствата, определени по стандартите и утвърдените размери по т.3 от настоящото решение.

4. Утвърждава разчет за целеви разходи и субсидии, както следва за:

     4.1. Обезщетения и помощи по решение на Общински съвет - 45 000лв.;

     4.2. Субсидии за читалища - 595 100 лв., съгласно Приложение № 7 (325 000 лв. от местни приходи)

     4.3. Разходи за развитие на спорта в размер на 1 339 915 лв., съгласно Приложение № 9в

     4.4. Културна програма в размер на 191 560 лв., съгласно Приложение № 9б

     4.5. Програма за развитие на туризма в размер на 1 829 116 лв., съгласно Приложение № 9а.

     4.6. Финансиране на МБАЛ Балчик в размер на 1 000 000 лева.

5. Приема следните лимити за разходи:

5.1. СБКО в размер на 3 % от средства за работна заплата на заетите по трудови правоотношения.

5.2. Разходи за представителни цели на кмета на общината в размер на 13 000  лв. и разходи за представителни цели на Председателя на ОбС в размер на 2 800 лв. Приложение №6.

5.3. Разходи за представителни цели на кметове и кметски наместници в размер на 3 400 лв. и сдружение на кметовете в размер на 2 000 лева Приложение №6.

6. Утвърждава списък на длъжностите и на лицата, които имат право на възстановяване на извършените разходи за транспорт за 2017 г., съгласно Приложения № 11 а, 11 б и 11 в:

6.1. За служители изпълняващи задълженията си свързани с чести пътувания или при неколкократно прекъсване на работното време в гр.Балчик  -   100 %.

6.2. За служители, пътуващи от местоживеене до месторабота  -  90 %.

6.3. За педагогически специалисти, пътуващи от местоживеене до месторабота - в малки населени места и в населени места над 5000 жители -  100 %.

7. Одобрява индикативен годишен разчет за сметките за средства от Европейския съюз за 2017 г. в размер на 28 802 лв., съгласно Приложения № 4, 4а и 4б.

8. Определя планираните трансфери за съфинансиране на проекти по програми на ЕС през 2016 г. в размер на 28 802 лева, съгласно Приложение № 8.

9. Определя максимален размер на новите задължения за разходи, които могат да бъдат натрупани през 2017 година в размер на 2 522 952 лв.

10. Определя максимален размер на ангажиментите за разходи, които могат да бъдат поети през 2017 година в размер на 8 409 839 лв.

11. Определя размера на просрочените задължения от 2016 година, които ще бъдат разплатени от бюджета за 2017 година в размер на 3 379 316, съгласно Приложение № 14.

12. Определя максимален размер на дълга, както следва:

12.1. Лимит за поемане на нов общински дълг за 2017 година в размер на 5 000 000 лв.

12.2. Максимален размер на общинския дълг към края на 2017 г. в размер на 6 540 360 лв.

12.3. Максимален размер на общинските гаранции към края на 2017  година в размер на 650 000 лв.

13. Определя размера на просрочените вземания, които се предвижда да бъдат събрани през 2017 година в размер на 48 295 лева.

14. Приема актуализирана бюджетна прогноза за периода 2017 - 2019 г.

15. Утвърждава закупуването на карти за вътрешноградски транспорт и в района на вилна зона до спирка „Орехите" за периода от месец януари до месец декември /включително/ на всички пенсионери и инвалиди с трайна нетрудоспособност със и над 50%, с постоянен адрес на територията на община Балчик, със 70% /седемдесет процентно/ намаление на цената. Редът за осъществяване на целия процес по реализацията на услугата се определя със заповед на кмета на общината.

16. Утвърждава закупуването на карти през 2017г. за междуградски транспорт от всяко населено място на общината до гр.Балчик и обратно, за ползване от пенсионери и социално слаби жители, както следва: за кметство Оброчище - 3 броя карти, за всички останали кметства и кметско наместничество - по 1 карта.

17. Одобрява през 2017 г., за сметка на собствени местни приходи да се поемат разходите за погребения на ветерани от войните, социално слаби, самотни граждани /без близки/, безпризорни граждани, регистрирани в дирекция „Социално подпомагане" или граждани с доказан от съответната комисия социален статус под праговете за бедност и са без никакви доходи. Разходите да се възстановят до утвърдените размери в действащата Наредба за местни такси и услуги на Община Балчик.

18. Оправомощава кмета на общината да извършва компенсирани промени:

18.1.В частта за делегираните от държавата дейности - между утвърдените показатели за разходите в рамките на една дейност, с изключение на дейностите на делегиран бюджет, при условие че не се нарушават стандартите за делегираните от държавата дейности и няма просрочени задължения в съответната делегирана дейност;

18.2. В частта за местните дейности - между утвърдените разходи в рамките на една дейност или от една дейност в друга, без да изменя общия размер на разходите.

18.3. В разходната част на бюджета за сметка на резерва за непредвидени и/или неотложни разходи по т. 1.2. от настоящето решение.

19. Възлага на кмета:

19.1. Да определи бюджетите на второстепенните разпоредители с бюджет.

19.2. Да утвърди бюджетите на второстепенните разпоредители с бюджет.

19.3. Да организира разпределението на бюджета по тримесечия и да утвърди разпределението.

19.4. Да информира общинския съвет в случай на отклонение на средния темп на нарастване на разходите за местни дейности и да предлага конкретни мерки за трайно увеличаване на бюджетните приходи и/или трайно намаляване на бюджетните разходи.

19.5. Да включва информацията по чл. 125, ал. 4 от ЗПФ в тримесечните отчети и обяснителните записки към тях.

19.6. Да разработи детайлен разчет на сметките за средства от Европейския съюз по отделните общински проекти, в съответствие с изисквания на съответния Управляващ орган и на МФ.

20. Упълномощава кмета да предоставя временни безлихвени заеми от временно свободни средства по общинския бюджет за авансово финансиране на плащания по проекти, финансирани със средства от Европейския съюз и по други международни програми, включително и на бюджетни организации, чиито бюджет е част от общинския бюджет.

     20.1. за всеки отделен случай кметът на общината определя или договаря срока на погасяване на заемите в съответствие с условията на финансиращата програма, но не по-късно от края на 2017 година.

     20.2. при предоставянето на временни безлихвени заеми от временно свободни средства по общинския бюджет да се спазват изискванията на чл. 126 от ЗПФ.

     20.3. във всички останали случаи, при възникване на потребност от предоставяне на временни безлихвени заеми, кметът на общината внася предложение за предоставянето им по решение на ОбС.

21. Упълномощава кмета:

21.1. Да разработва и възлага подготовката на общински програми и проекти и да кандидатства за финансирането им със средства по структурни и други фондове на Европейския съюз и на други донори, по национални програми и от други източници за реализиране на годишните цели на общината за изпълнение на общинския план за развитие.

21.2. Да кандидатства за средства от централния бюджет и други източници за финансирани и за съфинансиране на общински програми и проекти.

22. Приема за сведение протокола от публичното обсъждане на бюджета и протокола от заседание на комисията за разпределение на годишната субсидия на читалищата.

23.Общински съвет задължава Кмета на Общината:

      23.1. Със своя заповед да определи конкретните права и отговорности на всички второстепенни разпоредители с бюджетни кредити.

      23.2. Да ограничава или спира финансирането на бюджетните звена, разпоредители и субсидирани дейности при нарушаване на бюджетната и финансова дисциплина и разписаните правила за финансово управление и контрол.

     23.3. Да отразява служебно промените по общинския бюджет с размера на допълнително постъпилите средства от Министерство на финансите, трансферите от Министерства и ведомства, от дарения и застрахователни обезщетения.

    23.4. В изпълнение на чл.137 от ЗПФ да внася в общински съвет отчет за касовото изпълнение на бюджета.

23.5. В срок до 28.02.2017 г. да утвърди, като първостепенен разпоредител с бюджетни кредити, формула за разпределение на средствата за делегираните от държавата дейности във функция „Образование".

    23.6.  Да предприеме последващи мерки за изготвянето на бюджета по пълна бюджетна класификация и тримесечно разпределение и представянето му в Министерство на финансите и поделението на Сметна палата, както и действия  по изпълнение на приетият от Общински съвет бюджет на Община Балчик за 2017 г.

ПОИМЕННО ГЛАСУВАНЕ на БЮДЖЕТ 2017 г., в залата присъстват - 18 общински съветници

16 „ЗА", 0 „ПРОТИВ", 2 „ВЪЗДЪРЖАЛИ СЕ"

По предложение на ПКБФЕЕ: В Приложение № 9в, т. ІІІ - Подпомагане на Спортни клубове, т. 8 - Спортен клуб по бокс и кикбокс „Фуриозо" от 5000 лева на 10000 лева, за сметка на резерва.

ПОИМЕННО ГЛАСУВАНЕ,  в залата присъстват - 18 общински съветници

18 „ЗА", 0 „ПРОТИВ", 0 „ВЪЗДЪРЖАЛИ СЕ"