ОБЩИНСКИ СЪВЕТ - БАЛЧИК
ПРОТОКОЛ
№7
от заседание на Общински съвет - Балчик,
проведено на 02 февруари и 2024 година от 9.00 часа
На основание чл. 23, ал. 4, т. 1 от ЗМСМА, в залата на Общинска администрация, първи етаж ще се проведе заседание на Общински съвет - Балчик.
Г-н Виктор Лучиянов - председател на ОбС: Уважаеми г-н Ангелов, уважаема г-жо секретар, уважаеми г-н зам. кмет, уважаеми дами и господа общински съветници, уважаеми кметове на населени места и кметски наместници, в залата присъстват 21 Общински съветници, имаме необходимия кворум, откривам днешното заседание на ОбС. Обявеният дневен ред е от 6 точки. Постъпили са три допълнителна точка:
Финансово подпомагане на храм „Св.преп. Петка Търновска гр. Балчик, за цялостен ремонт на покрива на сградата
Вносител: Николай Ангелов - кмет на Община Балчик
Отдаване под наем на общински имоти - публична общинска собственост, представляващи части от ПИ№ 02508.7.359, чрез търг с тайно наддаване на 14 броя павилиони, находящи се в град Балчик, алея "Двореца" всеки с площ 4.5 кв. м.
Вносител: Николай Ангелов - кмет на Община Балчик
Кандидатстване пред Министерството на труда и социалната политика, чрез фонд „Социална закрила" по ЦЕЛЕВА ПРОГРАМА „ПОДОБРЯВАНЕ НА МАТЕРИАЛНАТА БАЗА И АВТОПАРКА ЗА РАЗНОС НА ХРАНА НА ДОМАШЕН СОЦИАЛЕН ПАТРОНАЖ"
Вносител: Николай Ангелов - кмет на Община Балчик
Имате думата за изменение и допълнение на Дневния ред. Моля колеги да гласуваме с вдигане на ръка за включване на три допълнителни точки в Дневния ред:
„За" - 21;„Против" - 0; „Въздържали се" - 0;
Предложението се приема.
Предлагам да гласуваме целия дневния ред, който е от 9 точки:
„За" - 21; „Против" - 0; „Въздържали се" - 0,
Дневният ред е приет.
Д н е в е н р е д:
1. Приемане на сборен бюджет на Община Балчик за 2024 г.
Вносител: Николай Ангелов - кмет на Община Балчик
2. Изпълнение на Договор № BG06RDNP001-19.585-0001- C01
Вносител: Николай Ангелов - кмет на Община Балчик
3. Отпускане на временен безлихвен заем на „Търговски център Кранево" ЕАД
Вносител: Николай Ангелов - кмет на Община Балчик
4. Дължими месечни обезпечения и отчисления по чл.60, ал.2, т.1 и т.2 и чл.64, ал.1 от ЗУО за 2024г., от Община Балчик
Вносител: Николай Ангелов - кмет на Община Балчик
5. Избор на Временна комисия по набиране на документи за избиране на съдебни заседатели за Районен съд - Балчик
Вносител: Виктор Лучиянов - председател на ОбС Балчик
Допълнителни точки:
6. Финансово подпомагане на храм „Св.преп. Петка Търновска гр. Балчик, за цялостен ремонт на покрива на сградата
Вносител: Николай Ангелов - кмет на Община Балчик
7. Отдаване под наем на общински имоти - публична общинска собственост, представляващи части от ПИ№ 02508.7.359, чрез търг с тайно наддаване на 14 броя павилиони, находящи се в град Балчик, алея "Двореца" всеки с площ 4.5 кв. м.
Вносител: Николай Ангелов - кмет на Община Балчик
8. Кандидатстване пред Министерството на труда и социалната политика, чрез фонд „Социална закрила" по ЦЕЛЕВА ПРОГРАМА „ПОДОБРЯВАНЕ НА МАТЕРИАЛНАТА БАЗА И АВТОПАРКА ЗА РАЗНОС НА ХРАНА НА ДОМАШЕН СОЦИАЛЕН ПАТРОНАЖ"
Вносител: Николай Ангелов - кмет на Община Балчик
9. Разни.
Г-н Виктор Лучиянов - председател на ОбС: По първа точка - Приемане на сборен бюджет на Община Балчик за 2024 г., давам думата на г-н Николай Ангелов - кмет на Община Балчик:
По първа точка от дневния ред:
Г-н Николай Ангелов - кмет на община Балчик: Уважаеми господин председател, уважаеми общински съветници, на основание чл.52, ал.1 и чл.21, ал.1, т.6, във връзка с чл.27, ал.4 и ал.5 от ЗМСМА, чл.94, ал.2 и ал.3 и чл. 39 от Закона за публичните финанси, във връзка с разпоредбите на ЗДБРБ за 2024 г., ПМС № 13 от 29.01.2024 г. за изпълнение на ЗДБРБ за 2024 г., Указания на МФ за съставянето и изпълнението на бюджета и Наредбата за условията и реда за съставяне на бюджетната прогноза за местните дейности за следващите три години и за съставяне, приемане, изпълнение и отчитане на общинския бюджет на общината, предлагам следния проект за:
Р Е Ш Е Н И Е
1.Общински съвет Балчик приема бюджета на Община Балчик за 2024 година, както следва:
1.1. Утвърждава следните приоритети при разходване на бюджетни средства:
1.1.1. Плащания по обслужване на общинския дълг.
1.1.2. Плащания по проекти с европейско съфинансиране под формата на временни заеми.
1.1.3. Заплати, осигурителни плащания, обезщетения, помощи, стипендии.
1.1.4. Храна, отопление, осветление, издръжка на социални, здравни и образователни заведения.
1.2. Приходи в размер на 40 885 000 лв., съгласно Приложение №1, в т.ч.:
1.2.1.Приходи за делегирани от държавата дейности в размер на 18 992 030 лв., в т.ч.:
1.2.1.1. Обща субсидия за делегирани от държавата дейности в размер на 18 121 920 лв.
1.2.1.2. Преходен остатък от 2023 година в размер на 870 110 лв., съгласно Приложение №3.
1.2.2. Приходи за местни дейности в размер на 21 892 970 лв., в т.ч.:
1.2.2.1. Данъчни приходи в размер на 7 705 000 лв.
1.2.2.2. Неданъчни приходи в размер на 9 193 632 лв.
1.2.2.3. Субсидии и трансфери от ЦБ за местни дейности в размер на 620 800 лв., в т.ч.:
1.2.2.3.1. Обща изравнителна субсидия в размер на 0 лв.;
1.2.2.3.2. Трансфер за зимно поддържане и снегопочистване в размер на 251 800 лв.;
1.2.2.3.3. Трансфери за други целеви разходи от ЦБ в размер на 369 000 лв.
1.2.2.4. Целева субсидия за капиталови разходи в местни дейности в размер на 1 725 900 лв.,
1.2.2.5. Трансфери между бюджетни сметки (нето) в размер на 1 216 519 лв.
1.2.2.6. Трансфери между бюджетните сметки и сметките на СЕС, в размер на 490 000 лв.
1.2.2.7. Финансиране на бюджетното салдо в размер на 941 119 лв.
1.3. Разходи в размер на 40 885 000 лв., разпределени по функции, дейности и отговорности, съгласно Приложение № 2.
1.3.1. За делегирани от държавата дейности разходи в размер на 18 992 030 лв.
1.3.2. За местни дейности в размер на 19 937 839 лв.
1.3.3. За дофинансиране в размер на 1 955 131 лв.
1.3.4. Резерв в делегираните от държавата дейности в размер на 200 000 лв.
1.3.5. Резерв в местни дейности 500 000 лв.
1.4. Утвърждава бюджетно салдо по общинския бюджет, изчислено на касова основа в размер на 1 821 843 лв.,
2. Приема инвестиционната програма за 2024 г. (поименен списък по обекти, видове разходи и източници на финансиране) в размер на 4 811 438 лв., съгласно Приложение № 5, като:
2.1. Одобрява разпределението на целевата субсидия за капиталови разходи в размер на 1 725 900 лева съгласно Приложение №5а.
2.2. Приема разчет за разходите, финансирани с приходи от постъпления от продажба на общински нефинансови активи в размер на 1 000 000 лева, съгласно Приложение № 10.
3. Утвърждава разходите за заплати през 2024 г., без звената, които прилагат системата на делегирани бюджети, съгласно Приложение № 13.
3.1. Числеността на персонала за делегираните от държавата дейности във функциите „Общинска администрация", „Образование" (с изключения на прилагащите делегирани бюджети), „Здравеопазване", „Социално осигуряване, подпомагане и грижи", „Почивно дело, култура, религиозни дейности" (без читалищата) се определя от кмета на общината в рамките на средствата, определени по стандартите и утвърдените размери по т.3 от настоящото решение.
4. Утвърждава разчет за целеви разходи и субсидии, както следва за:
4.1. Обезщетения и помощи по решение на Общински съвет 42 000 лв., в т.ч.:
4.1.1. помощи за медикаменти и лечение на социално слаби граждани в размер на 39 000 лв.;
4.1.2. помощи за военноинвалиди и военнопострадали 3 000 лв.;
4.2. Субсидии за читалища 964 928 лв., съгласно Приложение № 7 (345 400 лв. от местни приходи);
4.3. Разходи за развитие на спорта в размер на 889 010 лв., съгласно Приложение № 9в;
4.4. Други дейности по културата в размер на 311 500 лв., съгласно Приложение № 9б;
4.5. Програма за развитие на туризма в размер на 2 400 000 лв., съгласно Приложение № 9а.;
4.6. Финансиране на МБАЛ Балчик в размер на 800 000 лева.
5. Приема следните лимити за разходи:
5.1. СБКО в размер на 3 % от средствата за основна работна заплата на заетите по трудови правоотношения.
5.2. Разходи за представителни цели на кмета на общината в размер на 6 000 лв. и
разходи за представителни цели на Председателя на ОбС в размер на 4 000 лв. Приложение №6.
6. Одобрява индикативен годишен разчет за сметките за средства от Европейския съюз за 2024 г. съгласно Приложения № 4 и 4а.
7. Определя планираните трансфери за съфинансиране на проекти по програми на ЕС през 2024 г. в размер на 60 000 лева, съгласно Приложение № 8.
8. Определя максимален размер на новите задължения за разходи, които могат да бъдат натрупани през 2024 година в размер на 4 515 847 лв.
9. Определя максимален размер на ангажиментите за разходи, които могат да бъдат поети през 2024 година в размер на 15 052 825 лв.
10. Утвърждава показателите по чл.45, ал.1, т.2 от ЗПФ, за кметствата и населените места с кметски наместници съгласно Приложение № 2а, в т.ч.:
10.1. Разходи за осъществяване функциите на органи на изпълнителната власт на територията на съответното кметство или населено място в размер на 1 420 000 лв.
10.2. Разходи за изпълнение на дейности от местно значение за кметствата, които се финансират с не по-малко от 30 на сто от приходите от продажба или отдаване под наем на имотите предоставени за управление от кметовете на кметства по ЗОС в размер на 1 779 997 лв.
11. Определя размера на просрочените задължения от 2023 година, които ще бъдат разплатени от бюджета за 2024 година в размер на 117 244 лв. съгласно Приложение № 14.
12. Определя максимален размер на дълга, както следва:
12.1. Максимален размер на новия общински дълг за 2024 г. в размер на 6 000 000 лв.;
12.2. Общински гаранции, които могат да бъдат издадени през 2023 г. в размер на 800 000 лв.;
12.3. Максимален размер на общинския дълг и общинските гаранции към края на 2024 г. в размер на 8 150 471 лв.
13. Приема актуализирана тригодишна бюджетна прогноза за периода 2024 - 2026 г.
14. Определя размера на просрочените вземания, които се предвижда да бъдат събрани през 2024 година в размер на 820 000 лева.
15. Определя второстепенните разпоредители с бюджет, както следва:
15.1 Второстепенни разпоредители на делегиран бюджет - СУ "Христо Ботев" гр. Балчик; ОУ "Антим I" гр.Балчик; ОУ „Св. Св. Кирил и Методий" гр. Балчик; СУ „Христо Смирненски" с.Оброчище; ОУ „Васил Левски" с.Соколово; ОУ „Г.С.Раковски" с.Сенокос, ЦСОП „Ак.Тодор Самодумов" с.Кранево, Исторически музей гр.Балчик.
15.2 Общинско предприятие БКС.
16. Утвърждава закупуването на карти за вътрешноградски транспорт в района на вилната зона до спирка „Орехите" за 2024 г. на хора с увреждания с трайна нетрудоспособност със и над 50%, с постоянен адрес на територията на община Балчик. Редът за осъществяване на целия процес по реализацията на услугата се определя със заповед на кмета на общината.
17. Утвърждава закупуването на карти през 2024 г. за междуградски транспорт от всяко населено място на общината до гр.Балчик и обратно на хора с увреждания с трайна нетрудоспособност със и над 50%, с постоянен адрес в съответното населено място. Редът за осъществяване на целия процес по реализацията на услугата се определя със заповед на кмета на общината.
18. Одобрява през 2024 г., за сметка на собствени местни приходи да се поемат разходите за погребения на ветерани от войните, социално слаби, самотни граждани /без близки/, безпризорни граждани, регистрирани в дирекция „Социално подпомагане" или граждани с доказан от съответната комисия социален статус под праговете за бедност и са без никакви доходи. Разходите да се възстановят до утвърдените размери в действащата Наредба за местни такси и услуги на Община Балчик.
19. Приема да се дофинансира поевтиняването на храната в ученическите столове в размер на 1.05 лева на ден / на ученик.
20. Оправомощава кмета на общината да извършва компенсирани промени:
20.1. В частта за делегираните от държавата дейности - между утвърдените показатели за разходите в рамките на една дейност, с изключение на дейностите на делегиран бюджет, при условие че не се нарушават стандартите за делегираните от държавата дейности и няма просрочени задължения в съответната делегирана дейност;
20.2. В частта за местните дейности - между утвърдените разходи в рамките на една дейност или от една дейност в друга, без да изменя общия размер на разходите.
20.3. В разходната част на бюджета за сметка на резерва за непредвидени и/или неотложни разходи.
В изпълнение на правомощията си по т.18 кметът издава заповеди.
Кметът извършва съответните промени по бюджета на общината, включително по бюджетите на второстепенните разпоредители с бюджет към него.
21. Възлага на кмета:
21.1. Да определи бюджетите на второстепенните разпоредители с бюджет.
21.2. Да утвърди бюджетите на второстепенните разпоредители с бюджет.
21.3.Да организира разпределението на бюджета по тримесечия и да утвърди разпределението.
21.4. Да информира общинския съвет в случай на отклонение на средния темп на нарастване на разходите за местни дейности и да предлага конкретни мерки за трайно увеличаване на бюджетните приходи и/или трайно намаляване на бюджетните разходи.
21.5. Да разработи детайлен разчет на сметките за средства от Европейския съюз по отделните общински проекти, в съответствие с изисквания на съответния Управляващ орган и на МФ.
22. Упълномощава кмета:
22.1. Да разработва и възлага подготовката на общински програми и проекти и да кандидатства за финансирането им със средства по структурни и други фондове на Европейския съюз и на други донори, по национални програми и от други източници за реализиране на годишните цели на общината за изпълнение на общинския план за развитие.
22.2. Да кандидатства за средства от централния бюджет и други източници за финансирани и за съфинансиране на общински програми и проекти.
23.Общински съвет задължава Кмета на Общината:
23.1. Със своя заповед да определи конкретните права и отговорности на всички второстепенни разпоредители с бюджетни кредити.
23.2. Да ограничава или спира финансирането на бюджетните звена, разпоредители и субсидирани дейности при нарушаване на бюджетната и финансова дисциплина и разписаните правила за финансово управление и контрол.
23.3. Да отразява служебно промените по общинския бюджет с размера на допълнително постъпилите средства от Министерство на финансите, трансферите от Министерства и ведомства, от дарения и застрахователни обезщетения.
23.4. В изпълнение на чл.137 от ЗПФ да внася в общински съвет отчет за касовото изпълнение на бюджета.
23.5. Да предприеме последващи мерки за изготвянето на бюджета по пълна бюджетна класификация и тримесечно разпределение и представянето му в Министерство на финансите и поделението на Сметна палата, както и действия по изпълнение на приетият от Общински съвет бюджет на Община Балчик за 2024 г.
Г-н Виктор Лучиянов - председател на ОбС: Благодаря ви господин Ангелов, колеги моля имате думата по точката, за мнения, изказвания и предложения, г-н Николов заповядайте:
Г-н Димитър Николов - общински съветник: Г-н председател благодаря, аз имам предложение да се увеличи размера на бюджета на Международен форум „Българско наследство" от 10 000лв. на 20 000лв.
Г-н Виктор Лучиянов - председател на ОбС: Благодаря ви господин Николов, колеги моля ако няма други предложения, подлагам на гласуване с вдигане на ръка предложението на г-н Николов:
Гласували със „За" - 8; „Против" - 0; „Въздържали се" - 13;
Предложението не се приема.
Г-н Виктор Лучиянов - председател на ОбС: Благодаря ви колеги, ще подложа на гласуване проекта за бюджета, което ще се извърши поименно:
1. Атанас Илиев Атанасов „За"
2. Бисер Алтънчев Демиров „За"
3. Велко Георгиев Михайлов „За"
4. Виктор Лучиянов Митраков „За"
5. Владимир Бориславов Лафазански „За"
6. Галина Гаврилова Димитрова „За"
7. Галин Петров Началников „За"
8. Гюнай Мюмюн Узун „За"
9. Джем Салим Акиф „За"
10. Димитър Веселинов Николов „За"
11. Елена Кирилова Каменова - Стелиянова „За"
12. Илиян Стефанов Станоев „За"
13. Кирил Йорданов Кирев „За"
14. д-р Маргарита Калинова Вичева „За"
15. Мелих Мехмедов Хаджиев „За"
16. Мехмед Хасан Расим „За"
17. Николай Филипов Колев „За"
18. д-р Парсек Саркис Салбашян „За"
19. Симеон Димитров Симеонов „Не гласувал"
20. Сияна Атанасова Фудулова „За"
21. Христо Петров Христов „За"
Гласували със „За" - 20; „Против" - 0; „Въздържали се" - 3; „Не гласувал" - 1;
Точката е приета
РЕШЕНИЕ № 64: 1 На основание чл.52, ал.1 и чл.21, ал.1, т.6, във връзка с чл.27, ал.4 и ал.5 от ЗМСМА, чл.94, ал.2 и ал.3 и чл. 39 от Закона за публичните финанси, във връзка с разпоредбите на ЗДБРБ за 2024 г., ПМС № 13 от 29.01.2024 г. за изпълнение на ЗДБРБ за 2024 г., Указания на МФ за съставянето и изпълнението на бюджета и Наредбата за условията и реда за съставяне на бюджетната прогноза за местните дейности за следващите три години и за съставяне, приемане, изпълнение и отчитане на общинския бюджет на Общината:
1.Общински съвет Балчик приема бюджета на Община Балчик за 2024 година, както следва:
1.1. Утвърждава следните приоритети при разходване на бюджетни средства:
1.1.1. Плащания по обслужване на общинския дълг.
1.1.2. Плащания по проекти с европейско съфинансиране под формата на временни заеми.
1.1.3. Заплати, осигурителни плащания, обезщетения, помощи, стипендии.
1.1.4. Храна, отопление, осветление, издръжка на социални, здравни и образователни заведения.
1.2. Приходи в размер на 40 885 000 лв., съгласно Приложение №1, в т.ч.:
1.2.1.Приходи за делегирани от държавата дейности в размер на 18 992 030 лв., в т.ч.:
1.2.1.1. Обща субсидия за делегирани от държавата дейности в размер на 18 121 920 лв.
1.2.1.2. Преходен остатък от 2023 година в размер на 870 110 лв., съгласно Приложение №3.
1.2.2. Приходи за местни дейности в размер на 21 892 970 лв., в т.ч.:
1.2.2.1. Данъчни приходи в размер на 7 705 000 лв.
1.2.2.2. Неданъчни приходи в размер на 9 193 632 лв.
1.2.2.3. Субсидии и трансфери от ЦБ за местни дейности в размер на 620 800 лв., в т.ч.:
1.2.2.3.1. Обща изравнителна субсидия в размер на 0 лв.;
1.2.2.3.2. Трансфер за зимно поддържане и снегопочистване в размер на 251 800 лв.;
1.2.2.3.3. Трансфери за други целеви разходи от ЦБ в размер на 369 000 лв.
1.2.2.4. Целева субсидия за капиталови разходи в местни дейности в размер на 1 725 900 лв.,
1.2.2.5. Трансфери между бюджетни сметки (нето) в размер на 1 216 519 лв.
1.2.2.6. Трансфери между бюджетните сметки и сметките на СЕС, в размер на 490 000 лв.
1.2.2.7. Финансиране на бюджетното салдо в размер на 941 119 лв.
1.3. Разходи в размер на 40 885 000 лв., разпределени по функции, дейности и отговорности, съгласно Приложение № 2.
1.3.1. За делегирани от държавата дейности разходи в размер на 18 992 030 лв.
1.3.2. За местни дейности в размер на 19 937 839 лв.
1.3.3. За дофинансиране в размер на 1 955 131 лв.
1.3.4. Резерв в делегираните от държавата дейности в размер на 200 000 лв.
1.3.5. Резерв в местни дейности 500 000 лв.
1.4. Утвърждава бюджетно салдо по общинския бюджет, изчислено на касова основа в размер на 1 821 843 лв.,
2. Приема инвестиционната програма за 2024 г. (поименен списък по обекти, видове разходи и източници на финансиране) в размер на 4 811 438 лв., съгласно Приложение № 5, като:
2.1. Одобрява разпределението на целевата субсидия за капиталови разходи в размер на 1 725 900 лева съгласно Приложение №5а.
2.2. Приема разчет за разходите, финансирани с приходи от постъпления от продажба на общински нефинансови активи в размер на 1 000 000 лева, съгласно Приложение № 10.
3. Утвърждава разходите за заплати през 2024 г., без звената, които прилагат системата на делегирани бюджети, съгласно Приложение № 13.
3.1. Числеността на персонала за делегираните от държавата дейности във функциите „Общинска администрация", „Образование" (с изключения на прилагащите делегирани бюджети), „Здравеопазване", „Социално осигуряване, подпомагане и грижи", „Почивно дело, култура, религиозни дейности" (без читалищата) се определя от кмета на общината в рамките на средствата, определени по стандартите и утвърдените размери по т.3 от настоящото решение.
4. Утвърждава разчет за целеви разходи и субсидии, както следва за:
4.1. Обезщетения и помощи по решение на Общински съвет 42 000 лв., в т.ч.:
4.1.1. помощи за медикаменти и лечение на социално слаби граждани в размер на 39 000 лв.;
4.1.2. помощи за военноинвалиди и военнопострадали 3 000 лв.;
4.2. Субсидии за читалища 964 928 лв., съгласно Приложение № 7 (345 400 лв. от местни приходи);
4.3. Разходи за развитие на спорта в размер на 889 010 лв., съгласно Приложение № 9в;
4.4. Други дейности по културата в размер на 311 500 лв., съгласно Приложение № 9б;
4.5. Програма за развитие на туризма в размер на 2 400 000 лв., съгласно Приложение № 9а.;
4.6. Финансиране на МБАЛ Балчик в размер на 800 000 лева.
5. Приема следните лимити за разходи:
5.1. СБКО в размер на 3 % от средствата за основна работна заплата на заетите по трудови правоотношения.
5.2. Разходи за представителни цели на кмета на общината в размер на 6 000 лв. и
разходи за представителни цели на Председателя на ОбС в размер на 4 000 лв. Приложение №6.
6. Одобрява индикативен годишен разчет за сметките за средства от Европейския съюз за 2024 г. съгласно Приложения № 4 и 4а.
7. Определя планираните трансфери за съфинансиране на проекти по програми на ЕС през 2024 г. в размер на 60 000 лева, съгласно Приложение № 8.
8. Определя максимален размер на новите задължения за разходи, които могат да бъдат натрупани през 2024 година в размер на 4 515 847 лв.
9. Определя максимален размер на ангажиментите за разходи, които могат да бъдат поети през 2024 година в размер на 15 052 825 лв.
10. Утвърждава показателите по чл.45, ал.1, т.2 от ЗПФ, за кметствата и населените места с кметски наместници съгласно Приложение № 2а, в т.ч.:
10.1. Разходи за осъществяване функциите на органи на изпълнителната власт на територията на съответното кметство или населено място в размер на 1 420 000 лв.
10.2. Разходи за изпълнение на дейности от местно значение за кметствата, които се финансират с не по-малко от 30 на сто от приходите от продажба или отдаване под наем на имотите предоставени за управление от кметовете на кметства по ЗОС в размер на 1 779 997 лв.
11. Определя размера на просрочените задължения от 2023 година, които ще бъдат разплатени от бюджета за 2024 година в размер на 117 244 лв. съгласно Приложение № 14.
12. Определя максимален размер на дълга, както следва:
12.1. Максимален размер на новия общински дълг за 2024 г. в размер на 6 000 000 лв.;
12.2. Общински гаранции, които могат да бъдат издадени през 2023 г. в размер на 800 000 лв.;
12.3. Максимален размер на общинския дълг и общинските гаранции към края на 2024 г. в размер на 8 150 471 лв.
13. Приема актуализирана тригодишна бюджетна прогноза за периода 2024 - 2026 г.
14. Определя размера на просрочените вземания, които се предвижда да бъдат събрани през 2024 година в размер на 820 000 лева.
15. Определя второстепенните разпоредители с бюджет, както следва:
15.1 Второстепенни разпоредители на делегиран бюджет - СУ "Христо Ботев" гр. Балчик; ОУ "Антим I" гр.Балчик; ОУ „Св. Св. Кирил и Методий" гр. Балчик; СУ „Христо Смирненски" с.Оброчище; ОУ „Васил Левски" с.Соколово; ОУ „Г.С.Раковски" с.Сенокос, ЦСОП „Ак.Тодор Самодумов" с.Кранево, Исторически музей гр.Балчик.
15.2 Общинско предприятие БКС.
16. Утвърждава закупуването на карти за вътрешноградски транспорт в района на вилната зона до спирка „Орехите" за 2024 г. на хора с увреждания с трайна нетрудоспособност със и над 50%, с постоянен адрес на територията на община Балчик. Редът за осъществяване на целия процес по реализацията на услугата се определя със заповед на кмета на общината.
17. Утвърждава закупуването на карти през 2024 г. за междуградски транспорт от всяко населено място на общината до гр.Балчик и обратно на хора с увреждания с трайна нетрудоспособност със и над 50%, с постоянен адрес в съответното населено място. Редът за осъществяване на целия процес по реализацията на услугата се определя със заповед на кмета на общината.
18. Одобрява през 2024 г., за сметка на собствени местни приходи да се поемат разходите за погребения на ветерани от войните, социално слаби, самотни граждани /без близки/, безпризорни граждани, регистрирани в дирекция „Социално подпомагане" или граждани с доказан от съответната комисия социален статус под праговете за бедност и са без никакви доходи. Разходите да се възстановят до утвърдените размери в действащата Наредба за местни такси и услуги на Община Балчик.
19. Приема да се дофинансира поевтиняването на храната в ученическите столове в размер на 1.05 лева на ден / на ученик.
20. Оправомощава кмета на общината да извършва компенсирани промени:
20.1. В частта за делегираните от държавата дейности - между утвърдените показатели за разходите в рамките на една дейност, с изключение на дейностите на делегиран бюджет, при условие че не се нарушават стандартите за делегираните от държавата дейности и няма просрочени задължения в съответната делегирана дейност;
20.2. В частта за местните дейности - между утвърдените разходи в рамките на една дейност или от една дейност в друга, без да изменя общия размер на разходите.
20.3. В разходната част на бюджета за сметка на резерва за непредвидени и/или неотложни разходи.
В изпълнение на правомощията си по т.18 кметът издава заповеди.
Кметът извършва съответните промени по бюджета на общината, включително по бюджетите на второстепенните разпоредители с бюджет към него.
21. Възлага на кмета:
21.1. Да определи бюджетите на второстепенните разпоредители с бюджет.
21.2. Да утвърди бюджетите на второстепенните разпоредители с бюджет.
21.3.Да организира разпределението на бюджета по тримесечия и да утвърди разпределението.
21.4. Да информира общинския съвет в случай на отклонение на средния темп на нарастване на разходите за местни дейности и да предлага конкретни мерки за трайно увеличаване на бюджетните приходи и/или трайно намаляване на бюджетните разходи.
21.5. Да разработи детайлен разчет на сметките за средства от Европейския съюз по отделните общински проекти, в съответствие с изисквания на съответния Управляващ орган и на МФ.
22. Упълномощава кмета:
22.1. Да разработва и възлага подготовката на общински програми и проекти и да кандидатства за финансирането им със средства по структурни и други фондове на Европейския съюз и на други донори, по национални програми и от други източници за реализиране на годишните цели на общината за изпълнение на общинския план за развитие.
22.2. Да кандидатства за средства от централния бюджет и други източници за финансирани и за съфинансиране на общински програми и проекти.
23.Общински съвет задължава Кмета на Общината:
23.1. Със своя заповед да определи конкретните права и отговорности на всички второстепенни разпоредители с бюджетни кредити.
23.2. Да ограничава или спира финансирането на бюджетните звена, разпоредители и субсидирани дейности при нарушаване на бюджетната и финансова дисциплина и разписаните правила за финансово управление и контрол.
23.3. Да отразява служебно промените по общинския бюджет с размера на допълнително постъпилите средства от Министерство на финансите, трансферите от Министерства и ведомства, от дарения и застрахователни обезщетения.
23.4. В изпълнение на чл.137 от ЗПФ да внася в общински съвет отчет за касовото изпълнение на бюджета.
23.5. Да предприеме последващи мерки за изготвянето на бюджета по пълна бюджетна класификация и тримесечно разпределение и представянето му в Министерство на финансите и поделението на Сметна палата, както и действия по изпълнение на приетият от Общински съвет бюджет на Община Балчик за 2024 г.
Г-н Виктор Лучиянов - председател на ОбС: Благодаря ви колеги, продължаваме към втора точка от дневния ред - Избор на ръководства и членове на Постоянни комисии към ОбС - Балчик - на която пак аз съм вносител, ще помоля г-н Станоев да продължи да води заседанието:
Г-н Илиян Станоев - водещ заседание на ОбС: По втора точка от дневния ред -:Изпълнение на Договор № BG06RDNP001-19.585-0001- C01- давам думата на вносителя г-н Николай Ангелов - кмет на община Балчик:
По втора точка от дневния ред:
Г-н Николай Ангелов - кмет на община Балчик: Уважаеми господин председател, уважаеми общински съветници, Община Балчик изпълнява проект: „Обновяване и обособяване на места за спорт и отдих в населени места на територията на община Балчик", по Процедура за безвъзмездна финансова помощ BG06RDNP001-19.585 МИГ Балчик-Генерал Тошево, по мярка 7.2. „Инвестиции в създаването, подобряването или разширяването на всички видове малка по мащаби инфраструктура" от Стратегията за ВОМР на МИГ „Балчик-Генерал Тошево", финансирана по Програма за развитие на селските райони за периода 2014 -2020г., чрез Административен договор № BG06RDNP001-19.585-0001-C01 за предоставяне на БФП, сключен между Държавен фонд „Земеделие" и Община Балчик. За изпълнението на горецитирания проект е необходимо наличието на оборотни средства за разплащания с избрания изпълнител на Строително-монтажни работи, с които Община Балчик да разполага до тяхното възстановяване от програмата, които може да бъдат осигурени чрез кредит от „Фонд ФЛАГ" ЕАД. Във връзка с необходимостта да се поеме дългосрочен общински дълг за осигуряване на оборотни средства във връзка с реализацията на проекта на Община Балчик, предлагам на Вашето внимание следното
ПРОЕКТО-РЕШЕНИЕ:
На основание чл. 21, ал. 2 във връзка с чл. 21 ал. 1, т. 10 от ЗМСМА и чл. 16 от Закона за общинския дълг, във връзка с предложение на Кмета на Община Балчик относно поемане на дълг, направено по реда на Закона за общинския дълг, Общинският съвет на Община Балчик:
РЕШИ:
1. Община Балчик да сключи договор за кредит с „Фонд ФЛАГ" ЕАД, по силата на който да поеме дългосрочен общински дълг с цел реализация на проект „Обновяване и обособяване на места за спорт и отдих в населени места на територията на община Балчик" по Процедура за безвъзмездна финансова помощ BG06RDNP001-19.585 МИГ Балчик-Генерал Тошево, по мярка 7.2. „Инвестиции в създаването, подобряването или разширяването на всички видове малка по мащаби инфраструктура" от Стратегията за ВОМР на МИГ „Балчик-Генерал Тошево", финансирана по Програма за развитие на селските райони за периода 2014 -2020г, чрез Административен договор № BG06RDNP001-19.585-0001-C01 за предоставяне на БФП, сключен между Държавен фонд „Земеделие" и Община Балчик, при следните основни параметри:
- Максимален размер на дълга - 447 217,51 (четиристотин четиридесет и седем хиляди двеста и седемнадесет лева и 51 стотинки) лева с вкл. ДДС
- Валута на дълга - лева
- Вид на дълга - дългосрочен дълг, поет с договор за общински заем
- Условия за погасяване:
- Срок на погасяване - до 24 месеца, считано от датата на подписване на договора за кредит, с възможност за предсрочно погасяване изцяло или на части, без такса за предсрочно погасяване
- Източници за погасяване на главницата - чрез плащанията от Държавен фонд „Земеделие" съгласно Договор за безвъзмездна финансова помощ № BG06RDNP001-19.585-0001-C01, възстановен данък добавена стойност (ДДС) по проекта и от собствени бюджетни средства.
- Максимален лихвен процент - шестмесечен EURIBOR плюс максимална надбавка от 4.083 %
- Други такси, наказателни лихви, неустойки и разноски - съгласно ценовата политика на Фонд ФЛАГ и Управляващата банка
- Начин на обезпечение на кредита:
- Учредяване на залог върху вземанията на Община Балчик по Договор за безвъзмездна помощ № BG06RDNP001-19.585-0001-C01., сключен между Държавен фонд „Земеделие" и Община Балчик, постъпващи по банкова сметка, вземанията за наличностите по която, настоящи и бъдещи, също са обект на особен залог;
- Учредяване на залог върху вземанията на Община Балчик, произтичащи от наличност по банкова сметка, представляваща средства от възстановен данък върху добавената стойност (ДДС) във връзка с изпълнението на горепосочения проект по Договор за безвъзмездна помощ № BG06RDNP001-19.585-0001-C01, сключен между Държавен фонд „Земеделие" и Община Балчик;
- Учредяване на залог върху настоящи и бъдещи парични вземания, представляващи настоящи и бъдещи приходи на община Балчик, по чл. 45, ал. 1, т. 1, букви от „а" до „ж" от Закон за публичните финанси, както и трансфери за местни дейности, включително обща изравнителна субсидия, съгласно чл. 52, ал. 1, т. 1, буква „б" от Закона за публичните финанси, включително и тези, постъпващи по банкова сметка, вземанията за наличностите по която, настоящи и бъдещи, също са обект на особен залог;
Възлага и делегира права на Кмета на Община Балчик да подготви искането за кредит, да го подаде в офиса на „Фонд ФЛАГ" ЕАД, да подпише договора за кредит и договорите за залог, както и да извърши всички останали необходими правни и фактически действия за изпълнение на решението по т. 1.
Г-н Виктор Лучиянов - председател на ОбС: Благодаря ви, колеги моля ако няма други въпроси да преминем към поименно гласуване на проекта:
1. Атанас Илиев Атанасов „За"
2. Бисер Алтънчев Демиров „За"
3. Велко Георгиев Михайлов „За"
4. Виктор Лучиянов Митраков „За"
5. Владимир Бориславов Лафазански „За"
6. Галина Гаврилова Димитрова „За"
7. Галин Петров Началников „За"
8. Гюнай Мюмюн Узун „За"
9. Джем Салим Акиф „За"
10. Димитър Веселинов Николов „За"
11. Елена Кирилова Каменова - Стелиянова „За"
12. Илиян Стефанов Станоев „За"
13. Кирил Йорданов Кирев „За"
14. д-р Маргарита Калинова Вичева „За"
15. Мелих Мехмедов Хаджиев „За"
16. Мехмед Хасан Расим „За"
17. Николай Филипов Колев „За"
18. д-р Парсек Саркис Салбашян „За"
19. Симеон Димитров Симеонов „За"
20. Сияна Атанасова Фудулова „За"
21. Христо Петров Христов „За"
Гласували със „За" - 21; „Против" - 0; „Въздържали се" - 0;
Точката е приета
РЕШЕНИЕ № 65: На основание чл. 21, ал. 2 във връзка с чл. 21 ал. 1, т. 10 от ЗМСМА и чл. 16 от Закона за общинския дълг, във връзка с предложение на Кмета на Община Балчик относно поемане на дълг, направено по реда на Закона за общинския дълг, Общинският съвет на Община Балчик:
2. Община Балчик да сключи договор за кредит с „Фонд ФЛАГ" ЕАД, по силата на който да поеме дългосрочен общински дълг с цел реализация на проект „Обновяване и обособяване на места за спорт и отдих в населени места на територията на община Балчик" по Процедура за безвъзмездна финансова помощ BG06RDNP001-19.585 МИГ Балчик-Генерал Тошево, по мярка 7.2. „Инвестиции в създаването, подобряването или разширяването на всички видове малка по мащаби инфраструктура" от Стратегията за ВОМР на МИГ „Балчик-Генерал Тошево", финансирана по Програма за развитие на селските райони за периода 2014 -2020г, чрез Административен договор № BG06RDNP001-19.585-0001-C01 за предоставяне на БФП, сключен между Държавен фонд „Земеделие" и Община Балчик, при следните основни параметри:
- Максимален размер на дълга - 447 217,51 (четиристотин четиридесет и седем хиляди двеста и седемнадесет лева и 51 стотинки) лева с вкл. ДДС
- Валута на дълга - лева
- Вид на дълга - дългосрочен дълг, поет с договор за общински заем
- Условия за погасяване:
- Срок на погасяване - до 24 месеца, считано от датата на подписване на договора за кредит, с възможност за предсрочно погасяване изцяло или на части, без такса за предсрочно погасяване
- Източници за погасяване на главницата - чрез плащанията от Държавен фонд „Земеделие" съгласно Договор за безвъзмездна финансова помощ № BG06RDNP001-19.585-0001-C01, възстановен данък добавена стойност (ДДС) по проекта и от собствени бюджетни средства.
- Максимален лихвен процент - шестмесечен EURIBOR плюс максимална надбавка от 4.083 %
- Други такси, наказателни лихви, неустойки и разноски - съгласно ценовата политика на Фонд ФЛАГ и Управляващата банка
- Начин на обезпечение на кредита:
- Учредяване на залог върху вземанията на Община Балчик по Договор за безвъзмездна помощ № BG06RDNP001-19.585-0001-C01., сключен между Държавен фонд „Земеделие" и Община Балчик, постъпващи по банкова сметка, вземанията за наличностите по която, настоящи и бъдещи, също са обект на особен залог;
- Учредяване на залог върху вземанията на Община Балчик, произтичащи от наличност по банкова сметка, представляваща средства от възстановен данък върху добавената стойност (ДДС) във връзка с изпълнението на горепосочения проект по Договор за безвъзмездна помощ № BG06RDNP001-19.585-0001-C01, сключен между Държавен фонд „Земеделие" и Община Балчик;
- Учредяване на залог върху настоящи и бъдещи парични вземания, представляващи настоящи и бъдещи приходи на община Балчик, по чл. 45, ал. 1, т. 1, букви от „а" до „ж" от Закон за публичните финанси, както и трансфери за местни дейности, включително обща изравнителна субсидия, съгласно чл. 52, ал. 1, т. 1, буква „б" от Закона за публичните финанси, включително и тези, постъпващи по банкова сметка, вземанията за наличностите по която, настоящи и бъдещи, също са обект на особен залог;
3. Възлага и делегира права на Кмета на Община Балчик да подготви искането за кредит, да го подаде в офиса на „Фонд ФЛАГ" ЕАД, да подпише договора за кредит и договорите за залог, както и да извърши всички останали необходими правни и фактически действия за изпълнение на решението по т. 1.
Г-н Виктор Лучиянов - председател на ОбС: Благодаря колеги, продължаваме към трета точка от дневния ред - Отпускане на временен безлихвен заем на „Търговски център Кранево" ЕАД, давам думата на г-н Николай Ангелов - кмет на община Балчик:
По трета точка от дневния ред:
Г-н Николай Ангелов - кмет на община Балчик: Уважаеми господин председател, уважаеми общински съветници, във връзка с възникнала необходимост от разплащане на натрупани задължения за минали години на „Търговски център Кранево" ЕАД предлагам следния проект за:
Р Е Ш Е Н И Е:
На основание чл.21, ал.1, т.10 от ЗМСМА, Общински съвет Балчик:
1.Дава съгласието си да бъде отпуснат временен безлихвен заем на „Търговски център Кранево" ЕАД в размер на 30 000 лева, за разплащане на натрупани задължения от минали години.
2.Предоставените по т.1 от настоящото решение финансови средства да бъдат възстановени на Община Балчик до края на 2025 г.
3.Задължава кмета на Общината да предприеме последващи действия за изпълнение на решението.
Г-н Виктор Лучиянов - председател на ОбС: Благодаря ви, колеги моля ако няма други въпроси да преминем към поименно гласуване на проекта:
1. Атанас Илиев Атанасов „За"
2. Бисер Алтънчев Демиров „За"
3. Велко Георгиев Михайлов „За"
4. Виктор Лучиянов Митраков „За"
5. Владимир Бориславов Лафазански „За"
6. Галина Гаврилова Димитрова „За"
7. Галин Петров Началников „За"
8. Гюнай Мюмюн Узун „Отсъства"
9. Джем Салим Акиф „Отсъства"
10. Димитър Веселинов Николов „За"
11. Елена Кирилова Каменова - Стелиянова „За"
12. Илиян Стефанов Станоев „За"
13. Кирил Йорданов Кирев „За"
14. д-р Маргарита Калинова Вичева „За"
15. Мелих Мехмедов Хаджиев „За"
16. Мехмед Хасан Расим „За"
17. Николай Филипов Колев „За"
18. д-р Парсек Саркис Салбашян „За"
19. Симеон Димитров Симеонов „За"
20. Сияна Атанасова Фудулова „За"
21. Христо Петров Христов „За"
Гласували със „ЗА" - 18; „ПРОТИВ" - 2; „ВЪЗДЪРЖАЛ СЕ" - 0,"Не гласували"- 1;
Точката е приета
РЕШЕНИЕ № 66: На основание чл.21, ал.1, т.10 от ЗМСМА, Общински съвет Балчик:
1.Дава съгласието си да бъде отпуснат временен безлихвен заем на „Търговски център Кранево" ЕАД в размер на 30 000 лева, за разплащане на натрупани задължения от минали години.
2.Предоставените по т.1 от настоящото решение финансови средства да бъдат възстановени на Община Балчик до края на 2025 г.
3.Задължава кмета на Общината да предприеме последващи действия за изпълнение на решението.
Г-н Виктор Лучиянов - председател на ОбС: Колеги продължаваме към четвърта точка от дневния ред- Дължими месечни обезпечения и отчисления по чл.60, ал.2, т.1 и т.2 и чл.64, ал.1 от ЗУО за 2024г., от Община Балчик , давам думата на г-н Николай Ангелов - кмет на община Балчик:
По четвърта точка от дневния ред:
Г-н Николай Ангелов - кмет на община Балчик: Уважаеми господин председател, уважаеми общински съветници, Съгласно промените в §21, ал.1 от ЗУО дължимите месечни обезпечения и отчисления за 2024г. в размер на 673 481 /шестотин седемдесет и три хиляди четиристотин осемдесет и един/лева, се разходват по решение на ОБС чрез вътрешни компенсирани промени, за дейности свързани с управлението на отпадъци. На основание чл.21, ал.1, от ЗУО и чл.54 от ЗМСМА, и чл.54 в съответствие с чл.125 от ЗПФ и чл.27 от Наредбата за условията и реда за съставянето на бюджетна прогноза за следващите три години и съставянето, изпълнението и отчитането на общинския бюджет ,във връзка с §21 от ЗУО / обн.ДВ,БР.108 от 2023г./, предлагам на Вашето внимание следният проект за:
Р Е Ш Е Н И Е
1. Разпределя утвърденият касов трансфер по план за дължимите месечни обезпечения и отчисления по чл.60, ал.2, т.1 и т.2 и чл.64, ал.1 от ЗУО за 2024г., в размер на 673 481,00 /Шестотин седемдесет и три хиляди четиристотин осемдесет и един лев /, чрез приемане на вътрешно компенсирани промени между отделните видове разходи по приетата с Решение №36 от 21.12.2023г, "План сметка за разходите по чл.66 ал.1 от ЗМДТ за 2024г.", съгласно Приложение № 1.
2. Задължава кмета на Общината да предприеме последващи действия за изпълнение на решението.
Г-н Виктор Лучиянов - председател на ОбС: Благодаря ви г-н Ангелов, колеги имате ли въпроси към точката, моля ако няма други въпроси да преминем към поименно гласуване на проекта:
1. Атанас Илиев Атанасов „За"
2. Бисер Алтънчев Демиров „За"
3. Велко Георгиев Михайлов „За"
4. Виктор Лучиянов Митраков „За"
5. Владимир Бориславов Лафазански „За"
6. Галина Гаврилова Димитрова „За"
7. Галин Петров Началников „За"
8. Гюнай Мюмюн Узун „За"
9. Джем Салим Акиф „За"
10. Димитър Веселинов Николов „За"
11. Елена Кирилова Каменова - Стелиянова „За"
12. Илиян Стефанов Станоев „За"
13. Кирил Йорданов Кирев „За"
14. д-р Маргарита Калинова Вичева „За"
15. Мелих Мехмедов Хаджиев „За"
16. Мехмед Хасан Расим „За"
17. Николай Филипов Колев „За"
18. д-р Парсек Саркис Салбашян „За"
19. Симеон Димитров Симеонов „За"
20. Сияна Атанасова Фудулова „За"
21. Христо Петров Христов „За"
Гласували със „За" - 21; „Против" - 0; „Въздържали се" - 0;
Точката е приета
РЕШЕНИЕ № 67: На основание чл.21, ал.1, от ЗУО и чл.54 от ЗМСМА, и чл.54 в съответствие с чл.125 от ЗПФ и чл.27 от Наредбата за условията и реда за съставянето на бюджетна прогноза за следващите три години и съставянето, изпълнението и отчитането на общинския бюджет ,във връзка с §21 от ЗУО / обн.ДВ,БР.108 от 2023г./, предлагам на Вашето внимание следният проект за:
1. Разпределя утвърденият касов трансфер по план за дължимите месечни обезпечения и отчисления по чл.60, ал.2, т.1 и т.2 и чл.64, ал.1 от ЗУО за 2024г., в размер на 673 481,00 /Шестотин седемдесет и три хиляди четиристотин осемдесет и един лев /, чрез приемане на вътрешно компенсирани промени между отделните видове разходи по приетата с Решение №36 от 21.12.2023г, "План сметка за разходите по чл.66 ал.1 от ЗМДТ за 2024г.", съгласно Приложение № 1.
2. Задължава кмета на Общината да предприеме последващи действия за изпълнение на решението.
Г-н Виктор Лучиянов - председател на ОбС: Колеги продължаваме към пета точка от дневния ред - Избор на Временна комисия по набиране на документи за избиране на съдебни заседатели за Районен съд - Балчик., аз съм вносител и ще помоля г-н Станоев да води заседанието на ОбС:
Г-н Илиян Станоев - водещ заседанието на ОбС: Колеги по пета точка- Избор на Временна комисия по набиране на документи за избиране на съдебни заседатели за Районен съд - Балчик, давам думата на Г-н Виктор Лучиянов - председател на ОбС Балчик:
По пета точка от дневния ред:
Г-н Виктор Лучиянов - председател на ОбС Балчик : Уважаеми господин Ангелов, уважаеми колеги, с Решение № 815 по Протокол № 46 от заседание проведено на 27.07.2023 г. от Общински съвет Балчик е открита процедура за определяне на съдебни заседатели за Районен съд-гр. Балчик, определени са правила за нейното провеждане, както и срок, в който да се подават документите на кандидатите, утвърди образци и създаде временна комисия за провеждане на процедурата. На 24.08.2023 г. във вестник Балчик, брой 32, стр. 1 и на интернет страницата на Община Балчик, в Директория „Общински съвет", секция „Обяви", подсекция 2023 https://balchik.bg/bg/infopage/5037 е публикувано обявление за откриването на процедурата за определяне на съдебни заседатели. Предвид провеждането местни избори за Кмет на Община и Общински съвет, правомощията на избраната временна комисия с горепосоченото решение са прекратени. Във връзка с горното и необходимостта от законосъобразното приключване на откритата процедура по избор на съдебни на основание чл. 21, ал. 1, т. 1 и т. 23 от ЗМСМА и чл. 68 от Закона за съдебната власт, предлагам Общински съвет гр. Балчик да приеме следното
Проект - решение!
На основание чл. 21, ал. 1, т. 1 от ЗМСМА, чл. 68 от Закона за съдебната власт, Общински съвет - Балчик:
1. Избира временна комисия, която да извърши проверка на документите на кандидатите за съдебни заседатели за Районен съд - Балчик, да публикува списък на допуснатите до участие кандидати и да проведе изслушване с допуснатите кандидати в състав:
Галин Петров Началников
Елена Кирилова Каменова - Стелиянова
Кирил Йорданов Кирев
Гюнай Мюмюн Узун
Владимир Бориславов Лафазански
Г-н Илиян Станоев - водещ заседанието на ОбС: Колеги моля да преминем към по гласуване на предложението, което ще се извърши с вдигане на ръка:
Гласували със „За" - 20; „Против" - 0; „Въздържали се" - 2; „ Не гласували" - 1;
Точката е приета
РЕШЕНИЕ № 68: На основание чл. 21, ал. 1, т. 1 от ЗМСМА, чл. 68 от Закона за съдебната власт, Общински съвет - Балчик:
1. Избира временна комисия, която да извърши проверка на документите на кандидатите за съдебни заседатели за Районен съд - Балчик, да публикува списък на допуснатите до участие кандидати и да проведе изслушване с допуснатите кандидати в състав:
Галин Петров Началников
Елена Кирилова Каменова - Стелиянова
Кирил Йорданов Кирев
Гюнай Мюмюн Узун
Владимир Бориславов Лафазански
Г-н Виктор Лучиянов - председател на ОбС: Благодаря ви г-н Станоев, колеги продължаваме към шеста точка от дневния ред Финансово подпомагане на храм „Св.преп. Петка Търновска гр. Балчик, за цялостен ремонт на покрива на сградата;, давам думата на г-н Николай Ангелов - кмет на община Балчик:
По шеста точка от дневния ред:
Г-н Николай Ангелов - кмет на община Балчик: Уважаеми господин председател, уважаеми общински съветници, Във връзка с постъпила молба от свещенник Яков от Църковното настоятелство при храмове „Св.преп. Петка Търновска" и „Св. Николай Мирликийски Чудотворец" гр. Балчик с вх.№ 24-Бч-01471 от 30.01.2024 г., предлагам следния проект за
Р Е Ш Е Н И Е
На основание чл.21, ал.1, т.6 от ЗМСМА, в съответствие с чл.125 от ЗПФ и чл.27 от Наредбата за условията и реда за съставянето на бюджетна прогноза за следващите три години и съставянето, изпълнението и отчитането на общинския бюджет:
1.Общински съвет Балчик дава съгласието си да бъдат отпуснати средства в размер на 25 000 лева от местния бюджет с които да се подпомогне финансово цялостния ремонт на покрива на сградата на храм „Св.преп. Петка Търновска" в гр. Балчик.
2.Задължава кмета на Общината да предприеме последващи действия за изпълнение на решението.
Г-н Виктор Лучиянов- председател на ОбС: Благодаря ви г-н Ангелов, колеги, моля ако няма други въпроси, да преминем към поименно гласуване на предложението:
1. Атанас Илиев Атанасов „За"
2. Бисер Алтънчев Демиров „За"
3. Велко Георгиев Михайлов „За"
4. Виктор Лучиянов Митраков „За"
5. Владимир Бориславов Лафазански „За"
6. Галина Гаврилова Димитрова „За"
7. Галин Петров Началников „За"
8. Гюнай Мюмюн Узун „За"
9. Джем Салим Акиф „За"
10. Димитър Веселинов Николов „За"
11. Елена Кирилова Каменова - Стелиянова „За"
12. Илиян Стефанов Станоев „За"
13. Кирил Йорданов Кирев „За"
14. д-р Маргарита Калинова Вичева „За"
15. Мелих Мехмедов Хаджиев „За"
16. Мехмед Хасан Расим „За"
17. Николай Филипов Колев „За"
18. д-р Парсек Саркис Салбашян „За"
19. Симеон Димитров Симеонов „За"
20. Сияна Атанасова Фудулова „За"
21. Христо Петров Христов „За"
Гласували със „За" - 21; „Против" - 0; „Въздържали се" - 4;
Точката е приета.
РЕШЕНИЕ № 69: На основание чл.21, ал.1, т.6 от ЗМСМА, в съответствие с чл.125 от ЗПФ и чл.27 от Наредбата за условията и реда за съставянето на бюджетна прогноза за следващите три години и съставянето, изпълнението и отчитането на общинския бюджет:
1.Общински съвет Балчик дава съгласието си да бъдат отпуснати средства в размер на 25 000 лева от местния бюджет с които да се подпомогне финансово цялостния ремонт на покрива на сградата на храм „Св.преп. Петка Търновска" в гр. Балчик.
2.Задължава кмета на Общината да предприеме последващи действия за изпълнение на решението.
Г-н Виктор Лучиянов - председател на ОбС: Колеги продължаваме към седма точка от дневния ред - Отдаване под наем на общински имоти - публична общинска собственост, представляващи части от ПИ№ 02508.7.359, чрез търг с тайно наддаване на 14 броя павилиони, находящи се в град Балчик, алея "Двореца" всеки с площ 4.5 кв. м., давам думата на г-н Николай Ангелов - кмет на община Балчик:
По седма точка от дневния ред:
Г-н Николай Ангелов - кмет на община Балчик: Уважаеми господин председател, уважаеми общински съветници, Във връзка със свободни имоти - публична общинска собственост, представляващи 14 броя павилиони, находящи се в град Балчик, алея "Двореца" всеки с площ 4.5 кв. м. е необходимо да бъдат отдадени под наем с публичен търг с тайно наддаване. Към настоящия момент това са павилион с №2, №5, №7, №9, №10, №11, №17, №20, №23, №25, №26, №27, №28 и № 29. Предвид разпоредбите на Закона на общинската собственост /ЗОС/, съгласно които отдаването под наем на имоти - публична общинска собственост, както и части от тях, се извършва след решение на Общински Съвет Балчик и на основание чл. 87 от ПОДОбСНКВОА, предлагам на Вашето внимание следното:
ПРОЕКТО - РЕШЕНИЕ :
На основание чл.21, ал.1, т.8 от ЗМСМА, чл.14, ал.7 от ЗОС, Общински съвет Балчик реши:
1.Дава съгласието си за отдаване под наем чрез търг с тайно наддаване на част от имот публична общинска собственост с ПИ№ 02508.7.359, представляващ 14 броя павилиони с номера №2, №5, №7, №9, №10, №11, №17, №20, № 23, №25, №26, №27, №28 и №29, всеки с площ 4.5 кв.м., находящи се в град Балчик, алея "Двореца", за извършване на търговска дейност /съгласно схема на Община Балчик/ за срок от 1 година.
2.Утвърждава начална годишна наемна цена за павилион при провеждане на процедурата за отдаване под наем чрез търг с тайно наддаване в размер на 2 196 лева / две хиляди сто деветдесет и шест лева/ без ДДС. Върху посочената по- горе цена се включва 5% стъпка за наддаване. Цената е изчислена съгласно Наредба за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община Балчик;
3.Кандидатите за участие в търга следва да:
3.1.участват по избор до три обекта, като ще бъде класиран само за един от заявените. В случаите, в които участва за повече от един обект, следва да подреди, приоритетно изброените от него обекти;
3.2. спазват предмета на дейност съгласно схема на Община Балчик;
4.След спечелване на търга и сключване на Договор за наем, наемателят се задължава да спазва предмета на дейност.
5.Упълномощава кмета на Община Балчик да извърши всички последващи правни и фактически действия по изпълнение на решението.
Г-н Виктор Лучиянов- председател на ОбС: Благодаря ви г-н Ангелов, колеги имате думата , ако не да преминем към поименно гласуване на проекта:
1. Атанас Илиев Атанасов „За"
2. Бисер Алтънчев Демиров „За"
3. Велко Георгиев Михайлов „За"
4. Виктор Лучиянов Митраков „За"
5. Владимир Бориславов Лафазански „За"
6. Галина Гаврилова Димитрова „За"
7. Галин Петров Началников „За"
8. Гюнай Мюмюн Узун „За"
9. Джем Салим Акиф „За"
10. Димитър Веселинов Николов „За"
11. Елена Кирилова Каменова - Стелиянова „За"
12. Илиян Стефанов Станоев „За"
13. Кирил Йорданов Кирев „За"
14. д-р Маргарита Калинова Вичева „За"
15. Мелих Мехмедов Хаджиев „За"
16. Мехмед Хасан Расим „За"
17. Николай Филипов Колев „За"
18. д-р Парсек Саркис Салбашян „За"
19. Симеон Димитров Симеонов „За"
20. Сияна Атанасова Фудулова „За"
21. Христо Петров Христов „За"
Гласували със „За" - 21; „Против" - 0; „Въздържали се" - 0;
Точката е приета.
РЕШЕНИЕ № 70: На основание чл.21, ал.1, т.8 от ЗМСМА, чл.14, ал.7 от ЗОС, Общински съвет Балчик реши:
1.Дава съгласието си за отдаване под наем чрез търг с тайно наддаване на част от имот публична общинска собственост с ПИ№ 02508.7.359, представляващ 14 броя павилиони с номера №2, №5, №7, №9, №10, №11, №17, №20, № 23, №25, №26, №27, №28 и №29, всеки с площ 4.5 кв.м., находящи се в град Балчик, алея "Двореца", за извършване на търговска дейност /съгласно схема на Община Балчик/ за срок от 1 година.
2.Утвърждава начална годишна наемна цена за павилион при провеждане на процедурата за отдаване под наем чрез търг с тайно наддаване в размер на 2 196 лева / две хиляди сто деветдесет и шест лева/ без ДДС. Върху посочената по- горе цена се включва 5% стъпка за наддаване. Цената е изчислена съгласно Наредба за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община Балчик;
3.Кандидатите за участие в търга следва да:
3.1.участват по избор до три обекта, като ще бъде класиран само за един от заявените. В случаите, в които участва за повече от един обект, следва да подреди, приоритетно изброените от него обекти;
3.2. спазват предмета на дейност съгласно схема на Община Балчик;
4.След спечелване на търга и сключване на Договор за наем, наемателят се задължава да спазва предмета на дейност.
5.Упълномощава кмета на Община Балчик да извърши всички последващи правни и фактически действия по изпълнение на решението.
Г-н Виктор Лучиянов - председател на ОбС: Колеги продължаваме към осма точка от дневния ред - Кандидатстване пред Министерството на труда и социалната политика, чрез фонд „Социална закрила" по ЦЕЛЕВА ПРОГРАМА „ПОДОБРЯВАНЕ НА МАТЕРИАЛНАТА БАЗА И АВТОПАРКА ЗА РАЗНОС НА ХРАНА НА ДОМАШЕН СОЦИАЛЕН ПАТРОНАЖ", давам думата на г-н Николай Ангелов - кмет на община Балчик:
По осма точка от дневния ред:
Г-н Николай Ангелов - кмет на община Балчик: Уважаеми господин председател, уважаеми общински съветници, Министерството на труда и социалната политика, чрез фонд „Социална закрила", отпуска финансови средства за реализиране на проекти за закупуване на нови неупотребявани лекотоварни автомобили за разнос на храна до потребителите на услугата. Допустимата максимална стойност за финансиране на проекти е до 45 000 лв. с ДДС от ФСЗ и собствен принос 15 000,00 лв. или общ бюджет до 60 000 лв. с ДДС. На територията на Община Балчик се предоставят социалните услуги - Обществена трапезария и Топъл обяд чрез Домашен социален патронаж гр. Балчик. Настоящата процедура има за цел да подпомогне социалната дейност в общините чрез закупуване на нови неупотребявани лекотоварни автомобили за разнос на храна до потребителите на услугата. Домашен социален патронаж се утвърди като една от най-важните публични функции в условията на кризисната ситуация, пред която е изправено цялото общество. Дейността се оказа изключително ефективна, след здравните грижи, помагайки на възрастните хора да се справят със създалата се ситуация като разшири своето поле на приложение и сравнително лесно се адаптира към възникналите нови условия във връзка с последиците от разпространението на COVID-19.
Община Балчик има възможност да кандидатства пред Министерството на труда и социалната политика за отпускане на средства от фонд „Социална закрила" за закупуване на нови неупотребявани лекотоварни автомобили за разнос на храна до потребителите на услугата. По проекта ще бъде закупен нов неупотребяван лекотоварен автомобили за разнос на храна до потребителите на услугата, което ще подпомогне работата на Домашен Социален Патронаж и ще увеличи производителността. На основание чл. 87, ал.1 от ПОДОбСНКВОБА, и във връзка с гореизложеното предлагам на вашето внимание следното:
Проекто-решение:
На основание чл. 21, ал. 1, т. 6 и т. 12 от ЗМСМА, и във връзка с кандидатстване за финансиране от фонд „Социална закрила" за реализиране на проект Кандидатстване пред Министерството на труда и социалната политика, чрез фонд „Социална закрила" по ЦЕЛЕВА ПРОГРАМА „ПОДОБРЯВАНЕ НА МАТЕРИАЛНАТА БАЗА И АВТОПАРКА ЗА РАЗНОС НА ХРАНА НА ДОМАШЕН СОЦИАЛЕН ПАТРОНАЖ"
Общински съвет Балчик:
1.Дава съгласие община Балчик да кандидатства с проект:
ЦЕЛЕВА ПРОГРАМА „ПОДОБРЯВАНЕ НА МАТЕРИАЛНАТА БАЗА И АВТОПАРКА ЗА РАЗНОС НА ХРАНА НА ДОМАШЕН СОЦИАЛЕН ПАТРОНАЖ"
с обща стойност 60 000,00 лева с ДДС.
2. Декларира, че ще осигури собствени финансови средства в размер на 15 000.00 лв. от общата стойност на проекта с ДДС.
3. Упълномощава кмета на община Балчик да предприеме всички необходими фактически и правни действия в изпълнение на настоящото решение.
4. Задължава Кмета на Община Балчик да заплати цялата сума при доставката на автомобила. Като частта, представляваща съфинансиране от ФСЗ, да бъде възстановена след приемане на извършените дейности.
5. Упълномощава кмета на община Балчик да предприеме всички необходими фактически и правни действия в изпълнение на настоящото решение
Приложение: Приложение 1 към Заповед № РД01-5 от 19.01.2024 г. на Министъра на труда и социалната политика
Г-н Виктор Лучиянов- председател на ОбС: Благодаря ви г-н Ангелов, колеги имате думата , ако не да преминем към поименно гласуване на проекта:
1. Атанас Илиев Атанасов „За"
2. Бисер Алтънчев Демиров „За"
3. Велко Георгиев Михайлов „За"
4. Виктор Лучиянов Митраков „За"
5. Владимир Бориславов Лафазански „За"
6. Галина Гаврилова Димитрова „За"
7. Галин Петров Началников „За"
8. Гюнай Мюмюн Узун „За"
9. Джем Салим Акиф „За"
10. Димитър Веселинов Николов „За"
11. Елена Кирилова Каменова - Стелиянова „За"
12. Илиян Стефанов Станоев „За"
13. Кирил Йорданов Кирев „За"
14. д-р Маргарита Калинова Вичева „За"
15. Мелих Мехмедов Хаджиев „За"
16. Мехмед Хасан Расим „За"
17. Николай Филипов Колев „За"
18. д-р Парсек Саркис Салбашян „За"
19. Симеон Димитров Симеонов „За"
20. Сияна Атанасова Фудулова „За"
21. Христо Петров Христов „Отсъства"
Гласували със „За" - 21; „Против" - 0; „Въздържали се" - 0;
Точката е приета.
РЕШЕНИЕ № 71: На основание чл. 21, ал. 1, т. 6 и т. 12 от ЗМСМА, и във връзка с кандидатстване за финансиране от фонд „Социална закрила" за реализиране на проект Кандидатстване пред Министерството на труда и социалната политика, чрез фонд „Социална закрила" по ЦЕЛЕВА ПРОГРАМА „ПОДОБРЯВАНЕ НА МАТЕРИАЛНАТА БАЗА И АВТОПАРКА ЗА РАЗНОС НА ХРАНА НА ДОМАШЕН СОЦИАЛЕН ПАТРОНАЖ - Общински съвет Балчик:
1.Дава съгласие община Балчик да кандидатства с проект - ЦЕЛЕВА ПРОГРАМА „ПОДОБРЯВАНЕ НА МАТЕРИАЛНАТА БАЗА И АВТОПАРКА ЗА РАЗНОС НА ХРАНА НА ДОМАШЕН СОЦИАЛЕН ПАТРОНАЖ" с обща стойност 60 000,00 лева с ДДС.
2. Декларира, че ще осигури собствени финансови средства в размер на 15 000.00 лв. от общата стойност на проекта с ДДС.
3. Упълномощава кмета на община Балчик да предприеме всички необходими фактически и правни действия в изпълнение на настоящото решение.
4. Задължава Кмета на Община Балчик да заплати цялата сума при доставката на автомобила. Като частта, представляваща съфинансиране от ФСЗ, да бъде възстановена след приемане на извършените дейности.
5. Упълномощава кмета на община Балчик да предприеме всички необходими фактически и правни действия в изпълнение на настоящото решение:
Г-н Виктор Лучиянов - председател на ОбС: Колеги продължаваме към девета точка от дневния ред - Разни.
По девета точка от дневния ред:
Г-н Виктор Лучиянов - председател на ОбС: Благодаря ви, колеги моля ако няма въпроси към девета точка - Разни, закривам заседанието на Общински съвет. Благодаря Ви.
ВИКТОР ЛУЧИЯНОВ,
Председател на
ОбС - Балчик