„Укрепване на общинския капацитет в Община Балчик"
ЦЕЛ НА ПРОЕКТА:
Целта на проекта е чрез развитие и укрепване на общинския капацитет да продължи реформирането на системата на социалните услуги и да се улесни преходът към новите механизми на местно ниво. Проектът ще осигури предоставянето на по-ефективна, ефикасна и качествена грижа за лицата от най-уязвимите групи и гарантиране на равен достъп до социални услуги, отговарящи на индивидуалните потребности на лицата, правото им на подкрепа за живот в домашна среда и в общността, и насърчаване на интегрирания подход при осигуряването на подкрепа на лицата. Провеждането на разяснително-информационните кампании ще спомогне за по-голямата информираност на обществото на местно ниво относно възможностите за разрешаване на проблемите, свързани с липсата на достъпност за хората в неравностойно положение.
ОСНОВНИ ДЕЙНОСТИ:
В дейностите по проектното предложение ще бъдат включени 2 лица, назначени на длъжност „Сътрудник социални дейности“, управител на Домашен социален патронаж на община Балчик, началник на отдел „Социални и хуманитарни дейности“ в община Балчик, едно лице - социален работник в домашен социален патронаж и 1 служител на доставчика на социални и интегрирани здравно-социални услуги на територията на Община Балчик – „Соник старт“.
ЦЕЛЕВА ГРУПА:
Идентифицирани нужди на целевата група по проекта са свързани с:
1. Нужда от обучения подкрепа за проявяване на гъвкавост и индивидуален подход при насочване на нуждаещите от социални услуги на територията на Община Балчик съгласно ЗСУ.
2. Нужда от обучения за подготовка и оформяне на документацията, необходима за ползване на социална услуга, създаване на регистри и други данни съгласно ЗХУ, ППЗХУ, ЗЛП и ППЗЛП;
3. Нужда от предоставяне на информация за добри практики за оказване съдействие на нуждаещите се да ползват социални услуги и намиране решение на техните проблеми съгласно правомощията на общината по ЗСУ в частта с насочването за социални услуги, по ЗХУ и ЗЛП.
Идентифицирани проблеми на целевата група:
1. Неясноти, свързани с изискванията на ЗСУ в частта, относно насочване за ползване на социални услуги, ЗХУ и ЗЛП;
2. Разрешаване на конфликти и противоречия по време на предоставянето на услугите.
ОЧАКВАНИ РЕЗУЛТАТИ:
- Създаване на подходяща работна атмосфера, предопределяща ефективно и качествено изпълнение на проектните дейности.
- Обособени 2 (две) работни места за новоназначените лица. Закупено оборудване и обзавеждане.
-Сключени 2 трудови договора на длъжност „Сътрудник социални дейности" на пълен работен ден;
-Обучени 6 заети лица;
- Организирани 3 срещи на екипа, участниците в проекта и външните изпълнители със Съвета по въпросите на социалните услуги;
- Изработен „Анализ на потребностите от социални услуги в община Балчик" от външен изпълнител;
- Изработен „Анализ на качеството и ефективността на социалните услуги, които се предоставят на територията на общината" от външен изпълнител;
- Изработена „Програма за развитие на качеството на социалните услуги в община Балчик" от външен изпълнител;
- Проведена разяснително-информационни кампании за предоставянето на личната помощ, социалните и интегрирани здравно-социални услуги, както и информираност на обществото на местно ниво относно възможностите за разрешаване на проблемите, свързани с липсата на достъпност за хората с увреждания от външен изпълнител;
- В изпълнение на своите задължения Екипът по проекта ще изпълни необходимите мерки за информация и комуникация по проекта съгласно Глава III „Видимост, прозрачност и комуникация" и Приложение IX от Регламент (ЕС) 2021/1060 от 24.06.2021 г.
Начало на проекта: 20.03.2023 г.
Край на проекта: 20.03.2025 г
Договор № BG05SFPR002-2.002-0082-C01
Обща стойност на проекта: 66 955.99 лв.,
от които 56 912.59 лв. европейско и 10 043.40 лв. национално финансиране.