ОБЯВЛЕНИЕ
за провеждане на конкурс за назначаване на държавен служител
Община Балчик, със седалище и адрес: обл. Добрич, общ. Балчик, гр. Балчик, пл."21-ви септември" № 6, на основание чл.14, ал.1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители, във връзка с чл.10а, ал.2 от Закона за държавния служител и заповед № 1410/07.12.2020 г. на кмета на Община Балчик,
ОБЯВЯВА КОНКУРС
за назначаване на държавни
служители при следните условия:
Длъжност - Началник отдел Гражданска регистрация и административно обслужване
1. Минимални и специфични изисквания, предвидени в нормативни актове за заемане на длъжността - Началник отдел ГРАО:
- образователна степен - висше/бакалавър
- професионален опит - 4 години
- ранг - III младши
- предпочитана специалност - икономика, международни отношения, социални дейности, публична администрация.
2. Кратко описание на длъжността съгласно утвърдената длъжностна характеристика:
Началникът на отдел ГРАО осъществява ръководство и контрол на служителите в отдела. Поддържа регистър на населението и локална база "Население" в актуален вид. Съхранява документи и картотечни регистри в автоматичен информационен фонд. Приема молби и заявления на граждани и издава документи в съответствие с действащото законодателство, касаещи регистрите за гражданско състояние и личността на гражданите. Оказва методическа помощ в рамките на своята компетентност на кметовете на кметства и кметските наместници. Контролира работата на кметовете на кметства и кметските наместници по регистрация на гражданско състояние на лицата, правилното оформяне и съхранение на регистрите на населението и издаване на съответните документи. Отговорност и контрол на състоянието, актуализацията и съхраняването на регистрите по гражданско състояние. Отговорност за поддържане на актуален вид ЛБД, НБД и др. информационни системи. Организация и участие в подготовка на избори, преброявания, референдуми и други мероприятия. Следи за спазване на всички законови разпоредби свързани с местната самоуправление и местната администрация, административното обслужване на физически лица, социалната интеграция и подпомагане на малцинствата Съблюдава за спазване на правилата с документи в Община Балчик, както и работната рамка за последователността от действия, които трябва да извършва всеки служител при работа с тях. Изпълнява и др. задължения, възложени от преките му ръководители и кмета на общината.
1.2. Минималният размер на основната заплата за длъжността се определя съобразно Приложение 1 към чл. 3, ал. 2 от Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и е 880 лв.
/Основният размер на заплатата за длъжността се определя в зависимост от професионалния опит на спечелилия конкурса кандидат, съгласно нормативните актове, определящи формирането на възнаграждението./
Длъжност - Началник отдел Образование, хуманитарни, социални и стопански дейности
1. Минимални и специфични изисквания, предвидени в нормативни актове за заемане на длъжността - Началник отдел ОХССД:
- образователна степен - висше/бакалавър
- професионален опит - 4 години
- ранг - III младши
- предпочитана специалност - педагогика, икономика, социални дейности, публична администрация.
2. Кратко описание на длъжността съгласно утвърдената длъжностна характеристика:
Началникът на отдел ОХССД контролира дейността на училищата, детските градини и ОДК на територията на общината в съответствие с общинската образователна политика и законодателството в областта на образованието. Анализира и ежегодно предлага за утвърждаване числеността на персонала за ДГ, ОДЗ, ОДК и училищните столове в съответствие с нормативните изисквания. Събира информация и разработва предложения за решение на управленски проблеми и методически въпроси в областта на образованието.
Поддържа база данни за деца и ученици. Изготвя предложения за разпределение на средствата - държавна и общинска отговорност за училищата на делегиран бюджет. Изпълнява процедури по осигуряване и разпределяне на целеви средства за училища и детски градини, представя справки, отчети и др. в МОН, МФ, РУО и др. Контролира обхвата на подлежащи на задължително предучилищно и училищно образование деца, следи за прибирането и задържането им в училище. Наблюдава движението на учениците през годината, набелязва и провежда мерки за намаляване броя на отпадналите и/или необхванати в учебния процес ученици в общината. Изготвя програми за основните ремонти в училище, ДГ и други. Координира текущи и аварийни ремонти и поддържане на материалната база в учебните заведения. Подпомага училища и ДГ при осигуряване на условията за отдих на децата и учениците и за столово хранене в училищата. Пряко ръководи звената „Други дейности в образованието", „Транспортно обслужване на образованието", „Други дейности в здравеопазването". Организира цялостната дейност по здравното обслужване на децата и учениците - кабинети, специалисти, медикаменти, информация и обучение по сигурността на децата - разпределение на персонала и допълнителна охрана; подпомага училищата и ДГ в осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд. Осъществява координация на учебните, здравни и социални заведения със съответните регионални, областни, държавни и др. институции и учреждения. Разработва програми и осъществява работа с даровити деца, деца със СОП, дейности по интеграция на деца и ученици от етническите малцинства и др. Изпълнява и др. задължения, възложени от преките му ръководители и кмета на общината.
1.4. Минималният размер на основната заплата за длъжността се определя съобразно Приложение 1 към чл. 3, ал. 2 от Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и е 880 лв.
/Основният размер на заплатата за длъжността се определя в зависимост от професионалния опит на спечелилия конкурса кандидат, съгласно нормативните актове, определящи формирането на възнаграждението./
Начин на провеждане на конкурсите:
1. Първи етап - комисия разглежда и проверява подадените документи за съответствие с обявените изисквания за съответната длъжност.
До участие в конкурса не се допускат лица, които не са представили всички необходими документи или представените документи не удостоверяват изпълнението на изискванията за заемане на длъжността.
2. Втори етап - решаване на тест, който включва въпроси свързани с устройството и функционирането на администрацията и с професионалната област.
2.1. По отношение на длъжността началник на отдел ГРАО проверката ще обхваща познания на следните нормативни актове: Закон за местното самоуправление и местната администрация; Закон за администрацията; Закон за гражданската регистрация; Закон за държавния служител; Кодекса на международното частно право; Изборен кодекс и Семеен кодекс.
2.2. По отношение на длъжността началник на отдел ОХССД проверката ще обхваща познания на следните нормативни актове: Закон за местното самоуправление и местната администрация; Закон за администрацията; Закон за държавния служител; Закон за предучилищното и училищното образование; Закон за здравето; Закон за здравословни и безопасни условия на труд.
3. Трети етап - интервю с допуснатите кандидати.
Необходими документи за участие в конкурсната процедура:
1. Заявление за участие в конкурса, съгласно приложение № 3 към чл.17, ал. 2 от НПКПМДС;
2. декларация за обстоятелствата по чл. 17, ал. 3.,т.1 от НПКПМДС;
3. копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността; ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага;
4. копия от официални документи за трудов стаж, служебен стаж, осигурителен стаж и за извършване на дейност в чужбина, доказващи продължителността и областта на професионален опит, при наличие на такива.;
5.
други документи, удостоверяващи допълнителни умения и квалификации по преценка
на кандидата.
Подаването на заявлението и приложенията към него се извършва лично от всеки кандидат или чрез пълномощник /образец на пълномощно- приложение № 3 към чл.17, ал. 2 от НПКПМДС/
Място и срок за подаване на документите за участие:
Документите за участие в конкурса се представят до 16.00 часа на 18.12.2020 г. на адрес: обл. Добрич, общ. Балчик, гр. Балчик, пл."21-ви септември" № 6, стая № 204, Главен експерт ЧР лично от кандидатите или техни упълномощени представители, всеки работен ден от 08:30 до 16:00 часа.
Лице за контакт: Албена Златева
Телефон за контакт: 057971049
Общодостъпно място на което ще се обявяват списъците и всички съобщения във връзка с конкурсите:
- електронната страница на Община Балчик- mayor@balchik.bg.