Заседания на ОС / 2021 г.
- 31.10
- 24.09
- 01.08
- 04.07
- 30.05
- 24.05
- 25.04
- 28.03
- 22.02
- 08.02
- 31.01
- 21.12
- 30.11
- 20.11
- 10.11
- 06.11
- 02.10
- 05.09
- 27.07
- 29.06
- 24.05
- 27.04
- 23.03
- 23.02
- 26.01
- 22.12
- 29.11
- 20.10
- 23.09
- 28.07
- 30.06
- 24.05
- 28.04
- 07.04
- 24.02
- 21.01
- 22.12
- 25.11
- 28.10
- 14.09
- 29.07
- 02.07
- 03.06
- 24.05
- 29.04
- 08.04
- 25.02
- 28.01
- 22.12
- 25.11
- 29.10
- 30.09
- 10.09
- 30.07
- 25.06
- 22.05
- 23.04
- 27.02
- 30.01
- 22.01
- 19.12
- 13.12
- 07.11
- 05.11
- 30.09
- 12.09
- 18.07
- 13.06
- 24.05
- 09.05
- 18.04
- 09.04
- 29.03
- 12.03
- 21.02
- 29.01
- 18.12
- 29.11
- 02.11
- 18.10
- 18.10
- 13.09
- 26.07
- 28.06
- 24.05
- 26.04
- 29.03
- 22.02
- 25.01
- 11.01
- 14.12
- 16.11
- 19.10
- 20.09
- 27.07
- 29.06
- 01.06
- 24.05
- 25.04
- 30.03
- 28.02
- 26.01
- 22.12
- 17.11
- 02.11
- 11.10
- 11.10
- 20.09
- 26.07
- 30.06
- 24.05
- 16.05
- 09.05
- 31.03
- 07.03
- 25.02
- 28.01
- 17.12
- 30.11
- 25.11
- 04.11
- 04.11
- 15.10
- 17.09
- 03.09
- 30.07
- 25.06
- 28.05
- 24.05
- 28.04
- 26.03
- 13.02
- 18.12
- 27.11
- 30.10
- 25.09
- 31.07
- 26.06
- 29.05
- 24.05
- 24.04
- 27.03
- 27.02
- 13.02
- 30.01
- 19.12
- 05.12
- 31.10
- 26.09
- 22.08
- 25.07
- 10.07
- 27.06
- 30.05
- 24.05
- 25.04
- 28.03
- 21.02
- 31.01
- 20.12
- 29.11
- 30.10
- 27.09
- 16.08
- 17.07
- 28.06
- 24.05
- 17.05
- 26.04
- 26.03
- 09.03
- 17.02
- 26.01
- 28.12
- 15.12
- 08.12
- 15.11
- 04.11
- 14.10
- 20.09
- 30.08
- 27.07
- 19.07
- 07.06
- 24.05
- 28.04
- 31.03
- 09.03
- 17.02
- 31.01
- 17.12
- 30.11
- 26.10
- 14.10
- 30.09
- 15.09
- 17.08
- 30.06
- 28.05
- 24.05
- 17.05
- 30.04
- 31.03
- 26.02
- 29.01
- 21.01
- 21.12
- 16.12
- 12.11
- 30.10
- 09.10
- 24.09
- 22.07
- 14.07
- 24.05
- 18.05
- 15.05
- 06.04
- 31.03
- 12.03
- 27.02
- 22.01
- 30.06
- 24.06
- 12.06
- 24.05
- 12.05
- 16.04
- 16.04
- 28.03
- 11.03
- 29.02
- 31.01
- 15.01
- Решение 277
- Решение 278
- Решение 279
- Решение 280
- Решение 281
- Решение 282
- Решение 283
- Решение 284
- Решение 285
- Решение 286
- Решение 287
- Решение 288
- Решение 289
- Решение 290
- Решение 291
- Решение 292
- Решение 293
- Решение 294
- Решение 295
- Решение 296
- Решение 297
- Решение 298
- Решение 299
- Решение 300
- Решение 301
- Решение 302
- Решение 303
- Решение 304
- Решение 305
Решение 284 Протокол 19 от 08.04.2021 г.
По осма точка от дневния ред: Отчет за 2020 г. за изпълнение на Програма за управление на дейностите по отпадъци на Община Балчик.
Вносител: Николай Ангелов - кмет на община Балчик
В залата присъстват 15 общински съветници:
Поименно гласуване със „ЗА" -15; „ПРОТИВ" - 0; „ВЪЗДЪРЖАЛ СЕ" - 0
РЕШЕНИЕ №284: На основание чл. 21, ал. 2, във връзка с ал. 1, т. 12 и т. 23 от ЗМСМА, Общински съвет Балчик:
1.Приема отчет по изпълнение на Програмата за управление на отпадъците
за 2020 г. на Община Балчик.
2.Общински съвет гр. Балчик упълномощава Кмета на Община Балчик да предприеме всички последващи правни и фактически действия във връзка с реализирането на програмата.
3.Настоящото решение подлежи на обжалване в 14-дневен срок от съобщаването му пред Административен Съд - Добрич, по реда на АПК.
OTЧЕТ НА ПРОГРАМАТА
ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА
ОТПАДЪЦИТЕ НА
ОБЩИНА БАЛЧИК
2014-2020 ГОДИНА
Във
връзка с изискванията на екологичното законодателство и чл. 52, ал. 1 от Закона
за управление на отпадъците е изготвена и приета Програма за управление на
дейностите по отпадъците, формирани на територията на община Балчик. Програмата
е приета с Решение 875 по Протокол №53 от 25 юни 2015 г. на ОбС-Балчик,
съгласно чл. 52, ал. 9 от Закона за управление на отпадъците. Кметът на
общината ежегодно до 31 март внася в
Общинския съвет отчет за изпълнението на Програма за управление на дейностите
по отпадъците, формирани на територията на община Балчик и го изпраща на
Регионалната инспекция по околната среда и водите - гр. Варна за сведение.
Отчета обхваща всички дейности отпадъците на територията на община Балчик.
Програмата има за цел да отрази актуалното състояние и планиране на дейностите с отпадъците на територията на община Балчик, в съответствие с нормативните изисквания. Управлението на отпадъците се осъществява с цел да се предотврати, намали и ограничи вредното им въздействие върху човешкото здраве и околната среда.
I. СМЕТОСЪБИРАНЕ И СМЕТОИЗВОЗВАНЕ
За постигане на основните принципи на програмата и чиста и здравословна среда в населените места, в домовете, в обществените заведения, на работните места в община Балчик е въведено организирано сметосъбиране и сметоизвозване във всички населени места, вилни зони и урбанизирани територии. Дейностите по сметосъбиране и сметоизвозване се осъществяват от ОбП „БКС", фирма „ Глобъл Клинър" ООД и к.к. „Албена". Сметосъбирането и сметоизвозването се извършва по одобрен график, както следва:
- КК „Албена" - обслужва само комплекса. Отпадъците, които се генерират включват - биоразградими отпадъци от кухни, отпадъци от почистването на паркове и градини, смесени битови отпадъци и отпадъци от почистване на улиците. Биоразградимите кухненски отпадъци се извозват директно до Регионално депо в с.Стожер.
- „Глобъл Клинър" ООД обслужва следните селата - Църква, Рогачево, Оброчище и Кранево - по одобрен график.
- ОП „БКС" обслужва следните населени места - гр. Балчик и вилните зони към него, селата - Стражица, Соколово, Гурково, Царичино, Дъбрава, Безводица, Ляхово, Бобовец, Храброво, Сенокос, Брястово, Преспа, Дропла, Змеево, Тригорци, Карвуна, Кремена - също по одобрен график.
ОП „БКС"
разполага с 4 бр. специализирана сметоизвозваща техника, а КК „Албена" с 5 бр.
През отчетната година от системата за събиране на отпадъци от община Балчик са образувани и събрани 12 476,12 тона отпадъци. / Таблица 1/. Образуваният отпадък е извозен до Претоварна станция - гр. Балчик. Претоварна станция - гр. Балчик обслужва общините - Балчик, Каварна и Шабла. На претоварна станция - Балчик се депонират и сепарират всички генерирани отпадъци от трите общини, като остатъка се извозва до регионално депо в с. Стожер.
Таблица 1 Образувани и събрани смесени битови отпадъци от община Балчик
Месец |
община Балчик |
|
|
к.к. "Албена |
|
|
|
смесени битови |
биоразградими |
общо |
смесени битови |
биоразградими |
общо |
|
|
|
|
|
|
|
Януари |
456,84 |
1,04 |
|
62,18 |
0 |
62,18 |
Февруари |
445,48 |
0,8 |
|
38,3 |
0 |
38,3 |
Март |
628,2 |
2,1 |
|
41,04 |
0 |
41,04 |
Април |
683,28 |
2,96 |
|
27,04 |
0 |
27,04 |
Май |
724,64 |
8,14 |
|
87,38 |
0 |
87,38 |
Юни |
815,98 |
4,08 |
|
52,76 |
0 |
52,76 |
Юли |
963,5 |
7,32 |
|
223,9 |
0 |
223,9 |
Август |
1076,04 |
4,1 |
|
109,34 |
0 |
109,34 |
Септември |
901,98 |
0 |
|
17,84 |
0 |
17,843 |
Октомври |
675,8 |
1,56 |
|
25,36 |
0 |
25,36 |
Ноември |
585,44 |
2,68 |
|
22,06 |
0 |
22,06 |
Декември |
534,66 |
2,02 |
|
38,44 |
0 |
38,44 |
Общо |
8491,84 |
36,8 |
|
745,64 |
0 |
745,64 |
Таблица 2 Генериран отпадък в общината Балчик на годишна база за последните 5 години
Година |
2016 г. |
2017 г. |
2018 г. |
2019 г. |
2020 г. |
Количество депониран отпадък/тон/ |
11 476,6 |
11 505,6 |
11 504,5 |
12 476,1 |
9237,48 |
II. РАЗДЕЛНО СЪБИРАНЕ НА ОТПАДЪЦИ
Разделно събиране на отпадъци от цветните контейнери през отчетната 2020 година, съгласно отчета на „Екоколект" АД са: 76,9 тона, като 14,080 тона е количеството рециклируеми отпадъци от опаковки по материали /Таблица 3/.
Таблица 3 количества разделно събрани отпадъци
|
Пластмаси 19 12 04 |
||||||
Месец |
Количество рециклируеми отпадъци от опаковки по материали |
Хартия 19 12 01 |
PET |
HDPE |
Черни метали (Fe) 19 12 02 |
Цветни метали (AI) 19 02 03 |
Стъкло 19 12 07 |
тон |
тон |
тон |
тон |
тон |
тон |
||
Януари |
0,680 |
0,560 |
0,110 |
0,010 |
0,000 |
0.000 |
0.000 |
Февруари |
0,540 |
0,440 |
0,090 |
0,005 |
0,000 |
0.005 |
0.000 |
Март |
0,560 |
0.460 |
0,090 |
0,005 |
0,000 |
0,005 |
0,000 |
Април |
0,600 |
0,480 |
0,110 |
0,010 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
Май |
3,600 |
0,460 |
0,100 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
3,040 |
Юни |
0,760 |
0,620 |
0,120 |
0,010 |
0,005 |
0,005 |
0,000 |
Юли |
0,840 |
0,680 |
0,150 |
0,010 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
Август |
0,980 |
0,820 |
0,140 |
0,010 |
0,000 |
0,010 |
0,000 |
Септември |
0,740 |
0,600 |
0,130 |
0,000 |
0,005 |
0,005 |
0,000 |
Октомври |
0,540 |
0,460 |
0,070 |
0,005 |
0,000 |
0,005 |
0,000 |
Ноември |
3,640 |
0,480 |
0,110 |
0,005 |
0,000 |
0,005 |
3,040 |
Декември |
0,600 |
0,500 |
0,090 |
0,010 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
Общо |
14,080 |
6,560 |
1,310 |
0,080 |
0,010 |
0,040 |
6,080 |
Като количеството отпадъци извозени от жълти контейнери е 70,480 тона, а от зелените контейнери е 6,420 тона.
През декември община Балчик сключи нов договор №639/08.12.2020 г. за разделно събиране на отпадъци с „БУЛЕКОПАК" АД , гр. София, изпълнителен директор Катя Стенева.
На територията на общината са поставени съдове за разделно събиране - 72 бр. жълти /хартия, пластмаса и метал/ и 54 бр. зелени контейнера /стъкло/. Изготвен е и график за извозване на съдовете, който се актуализира всяка година, а при необходимост и по често. Съдове за разделно събиране на отпадъци има на територията на гр. Балчик, с. Соколово и с. Оброчище. Последната актуализация на графика е през 2020 г., с подписването на новият договор с фирма „БУЛЕКОПАК" АД има актуализирана програма за разделно събиране от опаковки на територията на Община Балчик.
Подизпълнител на „БУЛЕКОПАК" АД са фирмите":
- За събиране и транспортиране на разделно събраните отпадъци от опаковки „Пъттранс" ООД със седалище и адрес гр. Варна, ул. „Андрей Сахаров" №1, представлявано от Петър Петров, тел. 0886 699034.
- За сортиране и балиране на отпадъците е фирма „Екоинвест Асетс" АД, със седалище и адрес на управление гр. Варна, ул."Андрей Сахаров", представлявано от Добромир Петров.
Съвместно с „БУЛЕКОПАК" АД ще се провеждат и мероприятия за запознаване на децата от детските градини и училищата свързани с разделното събиране на отпадъци.
III СИСТЕМА ЗА СМЕТОСЪБИРАНЕ И СМЕТОИЗВОЗВАНЕ
Налични
съдове за 2020 г., както
следва:
- за гр. Балчик - 430 бр. контейнери тип "Бобър", 3500 бр. кофи тип "Мева" и 150 бр. Кошчета, строителни контейнера 3 бр.;
- за с. Оброчище - 35 бр. контейнери тип "Бобър"и 270 бр. кофи тип "Мева;
- за с. Кранево - 240 бр. контейнери тип "Бобър"и 500 бр. кофи тип "Мева и 60 бр. кошчета;
- за с. Църква - 40 бр. контейнери тип „Бобър"
- за с. Рогачево - 50 бр. контейнери тип „Бобър"
- за с. Стражица - 37 бр. контейнери тип "Бобър" и кофи «Мева» - 4 бр.;
- за с. Сенокос - 50 бр. контейнери тип "Бобър"и 234 бр. кофи тип "Мева;
- за с. Соколово - 28 бр. контейнери тип "Бобър"и 275 бр. кофи тип "Мева;
- за с. Бобовец - 2 бр. контейнери тип "Бобър"и 50 бр. кофи тип "Мева;
- за с. Дъбрава - 11 бр. контейнери тип "Бобър", 194 бр. кофи тип "Мева и 2 бр. кошчета;
- за с. Безводица - 13 бр. контейнери тип "Бобър", 201 бр. кофи тип "Мева и
- 2 бр. кошчета;
- за с. Бобовец - 2 бр. контейнери тип "Бобър"и 56 бр. кофи тип "Мева;
- за с. Ляхово - 8 бр. контейнери тип "Бобър"и 145 бр. кофи тип "Мева;
- за с. Храброво - 3 бр. контейнери тип "Бобър"и 70 бр. кофи тип "Мева;
- за с. Змеево - 10 бр. контейнери тип "Бобър"и 190 бр. кофи тип "Мева.
- за с. Кремена - 3 бр. контейнери тип "Бобър"и 74 бр. кофи тип "Мева.
- за с. Пряспа - 6 бр. контейнери тип "Бобър", 105 бр. кофи тип "Мева и 2 бр. Кошчета;
- за с. Тригорци - 3 бр. контейнери тип "Бобър", 67 бр. кофи тип "Мева'';
- за с. Дропла - 14 бр. контейнери тип "Бобър" и 206 бр. кофи тип "Мева'';
- за с. Царичино - 16 бр. контейнери тип "Бобър" и 175 бр. кофи тип "Мева'';
- за с. Гурково - 38 бр. контейнери тип "Бобър" и 195 бр. кофи тип "Мева''.
За 2020 има закупени:
- контейнер тип „Бобър" - 60 бр;
- кофа тип „Мева" - 890 бр;
След проведа процедура по ЗОП, бе сключен договор за „Доставка на съдове за събиране на битови неопасни отпадъци за община Балчик". Изпълнителят достави следните съдове:
Вид
|
|
МЯРКА |
КОЛИЧЕСТВО |
Контейнер 1100 л. метален с плосък пластмасов капак |
Материал - изработени изцяло от стоманени листове Дебелина на ламарината на тялото на контейнера минимум 1,5 мм Планки с дебелина на ламарината минимум 1,5 мм Посрещащи планки с дебелина на ламарината минимум 3 мм Горещо поцинковани съгласно ISO 1461 без наличие на черни части Дебелина на цинковото покритие минимум 238 г/м2 С гумена тапа на дъното Капак - плосък , изработен от полиетилен с висока плътност, с ръчно отваряне Тяло на контейнера - оребрено Брой опорни колела - 4 броя ( ф 200 мм ) , две от които със спирачен механизъм с товароносимост минимум 205 кг/колело Да отговарят на европейските норми EN-840-3 , 5 и 6 или еквивалент Гаранционен срок - минимум 24 месеца |
БР. |
305 |
Контейнер 1100 л. пластмасов със заоблен капак |
Обем 1100 л. Материал - HDPE /полиетилен с висока плътност/ Капак - заоблен с пружинен механизъм, преден капак в капака с дължина по цялата дължина на капака на контейнера и широчина минимум 300 мм Гладка повърхност за лесно почистване Влагоустойчиви, устойчиви на UV лъчение , на ниски и високи атмосферни условия, на химически и биологични въздействия Тапа на дъното Гнездо за монтиране на чип Брой на опорни колела - 4 броя ( ф 200 мм ), две от които с блокираща спирачна система Цапфа с ширина на основата минимум 450 мм и щифт с метална вложка Сменяеми ергономични дръжки , два броя в горната част на контейнера от лявата и дясната страна на контейнера Цвят - черен със зелено капаче Да отговарят на европейските норми EN-840-3 , 5 и 6 или еквивалент Всеки контейнер да има щампа със знак TUF , RAL или еквивалент Гаранционен срок - минимум 24 месеца |
Бр. |
84 |
Поцинковани кофи 110 л. |
Материал - изработени изцяло от стоманени листове Дебелина на ламарината минимум 1 мм Горещо поцинковани съгласно ISO 1461 без наличие на черни части Дебелина на цинковото покритие минимум 238 г/м2 Усилващи оребрения на основния корпус Две странични дръжки за по-лесна манипулация Закрепване на капака чрез шарнирна връзка Гумен пръстен на дъното осигуряващ безопасна и безшумна работа Гаранционен срок - минимум 24 месеца |
Бр. |
315 |
Пластмасови контейнери 240 л. |
Обем 240 л Материал - HDPE /полиетилен с висока плътност/ Капак плосък, стандартен, без механизъм, ръчно отваряне Два броя вградени върху капака ергономични дръжки от лявата и дясната страна Влагоустойчиви, устойчиви на UV лъчение , на ниски и високи атмосферни условия, на химически и биологични въздействия Гнездо за монтиране на чип Цвят - черен Да отговарят на европейските норми EN-840-1 , 5 и 6 или еквивалент Всеки контейнер да има щампа със знак TUF , RAL или еквивалент Гаранционен срок - минимум 24 месеца |
Бр. |
220 |
Контейнер за строителни отпадъци, 11 м3 |
-Съд пред |