Заседания на ОС / 2023 г.
- 31.10
- 24.09
- 01.08
- 04.07
- 30.05
- 24.05
- 25.04
- 28.03
- 22.02
- 08.02
- 31.01
- 21.12
- 30.11
- 20.11
- 10.11
- 06.11
- 02.10
- 05.09
- 27.07
- 29.06
- 24.05
- 27.04
- 23.03
- 23.02
- 26.01
- 22.12
- 29.11
- 20.10
- 23.09
- 28.07
- 30.06
- 24.05
- 28.04
- 07.04
- 24.02
- 21.01
- 22.12
- 25.11
- 28.10
- 14.09
- 29.07
- 02.07
- 03.06
- 24.05
- 29.04
- 08.04
- 25.02
- 28.01
- 22.12
- 25.11
- 29.10
- 30.09
- 10.09
- 30.07
- 25.06
- 22.05
- 23.04
- 27.02
- 30.01
- 22.01
- 19.12
- 13.12
- 07.11
- 05.11
- 30.09
- 12.09
- 18.07
- 13.06
- 24.05
- 09.05
- 18.04
- 09.04
- 29.03
- 12.03
- 21.02
- 29.01
- 18.12
- 29.11
- 02.11
- 18.10
- 18.10
- 13.09
- 26.07
- 28.06
- 24.05
- 26.04
- 29.03
- 22.02
- 25.01
- 11.01
- 14.12
- 16.11
- 19.10
- 20.09
- 27.07
- 29.06
- 01.06
- 24.05
- 25.04
- 30.03
- 28.02
- 26.01
- 22.12
- 17.11
- 02.11
- 11.10
- 11.10
- 20.09
- 26.07
- 30.06
- 24.05
- 16.05
- 09.05
- 31.03
- 07.03
- 25.02
- 28.01
- 17.12
- 30.11
- 25.11
- 04.11
- 04.11
- 15.10
- 17.09
- 03.09
- 30.07
- 25.06
- 28.05
- 24.05
- 28.04
- 26.03
- 13.02
- 18.12
- 27.11
- 30.10
- 25.09
- 31.07
- 26.06
- 29.05
- 24.05
- 24.04
- 27.03
- 27.02
- 13.02
- 30.01
- 19.12
- 05.12
- 31.10
- 26.09
- 22.08
- 25.07
- 10.07
- 27.06
- 30.05
- 24.05
- 25.04
- 28.03
- 21.02
- 31.01
- 20.12
- 29.11
- 30.10
- 27.09
- 16.08
- 17.07
- 28.06
- 24.05
- 17.05
- 26.04
- 26.03
- 09.03
- 17.02
- 26.01
- 28.12
- 15.12
- 08.12
- 15.11
- 04.11
- 14.10
- 20.09
- 30.08
- 27.07
- 19.07
- 07.06
- 24.05
- 28.04
- 31.03
- 09.03
- 17.02
- 31.01
- 17.12
- 30.11
- 26.10
- 14.10
- 30.09
- 15.09
- 17.08
- 30.06
- 28.05
- 24.05
- 17.05
- 30.04
- 31.03
- 26.02
- 29.01
- 21.01
- 21.12
- 16.12
- 12.11
- 30.10
- 09.10
- 24.09
- 22.07
- 14.07
- 24.05
- 18.05
- 15.05
- 06.04
- 31.03
- 12.03
- 27.02
- 22.01
- 30.06
- 24.06
- 12.06
- 24.05
- 12.05
- 16.04
- 16.04
- 28.03
- 11.03
- 29.02
- 31.01
- 15.01
Решение 732 Протокол 42 от 23.03.2023 г.
По осма точка от дневния ред: Отчет за 2022 г. за изпълнение на Програмата за управление на дейностите по отпадъци на Община Балчик
Вносител: Николай Ангелов - кмет на Община Балчик
В залата присъстват 13 общински съветници
Поименно гласуване със „За" -13; Против" - 0; „Въздържал се" -0;
РЕШЕНИЕ № 732: На основание чл. 21, ал. 1, т. 24 и ал. 2 от ЗМСМА, във връзка с чл. 52, ал. 8 и ал. 9 от Закон за управление на отпадъците, Общински съвет - Балчик приема отчет за 2022 г. по изпълнение на Програмата за управление на отпадъците на Община Балчик.
OTЧЕТ НА ПРОГРАМАТА
ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА
ОТПАДЪЦИТЕ НА
ОБЩИНА БАЛЧИК
2021-2028 ГОДИНА
Във връзка с изискванията на екологичното законодателство и чл. 52, ал. 1 от Закона за управление на отпадъците е изготвена и приета Програма за управление на дейностите по отпадъците, формирани на територията на община Балчик. Програмата е приета с Решение 463 по Протокол №29 от 21 януари 2022 г. на ОбС-Балчик, съгласно чл. 52, ал. 9 от Закона за управление на отпадъците. Кметът на общината ежегодно до 31 март внася в Общинския съвет отчет за изпълнението на Програма за управление на дейностите по отпадъците, формирани на територията на община Балчик и го изпраща на Регионалната инспекция по околната среда и водите - гр. Варна за сведение.
Отчета обхваща всички дейности отпадъците на територията на община Балчик.
Програмата има за цел да отрази актуалното състояние и планиране на дейностите с отпадъците на територията на община Балчик, в съответствие с нормативните изисквания. Управлението на отпадъците се осъществява с цел да се предотврати, намали и ограничи вредното им въздействие върху човешкото здраве и околната среда.
I. СМЕТОСЪБИРАНЕ И СМЕТОИЗВОЗВАНЕ
За постигане на основните принципи на програмата и чиста и здравословна среда в населените места, в домовете, в обществените заведения, на работните места в община Балчик е въведено организирано сметосъбиране и сметоизвозване във всички населени места, вилни зони и урбанизирани територии. Дейностите по сметосъбиране и сметоизвозване се осъществяват от ОбП „БКС", фирма „ Уейст Солюшънс България" ЕООД и к.к. „Албена". Сметосъбирането и сметоизвозването се извършва по одобрен график, както следва:
- КК „Албена" - обслужва само комплекса. Отпадъците, които се генерират включват - биоразградими отпадъци от кухни, отпадъци от почистването на паркове и градини, смесени битови отпадъци и отпадъци от почистване на улиците. Биоразградимите кухненски отпадъци се извозват директно до Регионално депо в с.Стожер.
- „Уейст Солюшънс България" ЕООД обслужва следните селата - Църква, Рогачево, Оброчище и Кранево - по одобрен график.
- ОП „БКС" обслужва следните населени места - гр. Балчик и вилните зони към него, селата - Стражица, Соколово, Гурково, Царичино, Дъбрава, Безводица, Ляхово, Бобовец, Храброво, Сенокос, Брястово, Преспа, Дропла, Змеево, Тригорци, Карвуна, Кремена - също по одобрен график.
ОП „БКС"
разполага с 4 бр. специализирана сметоизвозваща техника, а КК „Албена" с 5 бр.
През отчетната година от системата за събиране на отпадъци от община Балчик са генерирани и събрани 8817,72 тона отпадъци. / Таблица 1/. Образуваният отпадък е извозен до Претоварна станция - гр. Балчик. Претоварна станция - гр. Балчик обслужва общините - Балчик, Каварна и Шабла. На претоварна станция - Балчик се депонират и сепарират всички генерирани отпадъци от трите общини, като остатъка се извозва до регионално депо в с. Стожер.
Таблица 1 Образувани и събрани смесени битови отпадъци от община Балчик
Месец |
община Балчик |
|
|
к.к. "Албена |
|
|
|
смесени битови |
биоразградими |
общо |
смесени битови |
биоразградими |
общо |
|
|
|
|
|
|
|
Януари |
435,6 |
0 |
435,6 |
28,52 |
0 |
28,52 |
Февруари |
443,12 |
0 |
443,12 |
53,5 |
0 |
53,5 |
Март |
534,5 |
2,90 |
537,4 |
32,54 |
0 |
32,54 |
Април |
732,88 |
0 |
732,88 |
85,78 |
0 |
85,78 |
Май |
824,24 |
1 |
825,24 |
130,8 |
0 |
130,8 |
Юни |
837,72 |
2,28 |
840 |
209,28 |
0 |
209,28 |
Юли |
1042,56 |
0,46 |
1043,02 |
342,02 |
0 |
342,02 |
Август |
1252,4 |
0 |
1252,4 |
430,72 |
0 |
430,72 |
Септември |
881,4 |
0,3 |
881,7 |
200,04 |
0 |
200,04 |
Октомври |
682,18 |
0,6 |
682,78 |
64,1 |
0 |
64,1 |
Ноември |
612,18 |
0 |
612,18 |
51,26 |
0 |
51,26 |
Декември |
538,94 |
0 |
538,94 |
27,52 |
0 |
27,52 |
Общо |
8817,72 |
7,54 |
8825,26 |
1656,08 |
0 |
1656,08 |
Таблица 2 Генериран отпадък в общината Балчик на годишна база за последните 6 години
Година |
2016 г. |
2017 г. |
2018 г. |
2019 г. |
2020 г. |
2021 г. |
2022 г. |
Количество депониран отпадък/тон/ |
11 476,6 |
11 505,6 |
11 504,5 |
12 476,1 |
9237,48 |
10 226,44 |
10 473,8 |
II. РАЗДЕЛНО СЪБИРАНЕ НА ОТПАДЪЦИ
Разделно събиране на отпадъци от цветните контейнери през отчетната 2022 година, съгласно отчета на „Булекопак" АД са: 82,620 тона, като 12,090 тона е количеството рециклируеми отпадъци от опаковки по материали /Таблица 3/.
Таблица 3 количества разделно събрани отпадъци
|
Пластмаси 19 12 04 |
|
||||||
Месец |
Общо количество рециклируеми отпадъци след сортиране на разделно събрани отпадъци от опаковки и от жълти контейнери |
Хартия 19 12 01 |
PET |
HDPE |
LDPE |
Черни метали (Fe) 19 12 02 |
Цветни метали (AI) 19 02 03 |
Стъкло 19 12 07 |
тон |
тон |
тон |
тон |
тон |
тон |
тон |
||
Януари |
0,890 |
0,760 |
0,095 |
0,010 |
0,015 |
0,000 |
0,010 |
0.000 |
Февруари |
0,960 |
0,800 |
0,125 |
0,015 |
0,010 |
0,000 |
0,010 |
0.000 |
Март |
0,940 |
0,760 |
0,140 |
0,010 |
0,015 |
0,000 |
0,015 |
3,160 |
Април |
0,940 |
0,800 |
0,110 |
0,010 |
0,010 |
0,000 |
0,010 |
0,000 |
Май |
1,020 |
0,840 |
0,145 |
0,015 |
0,010 |
0,000 |
0,010 |
0,000 |
Юни |
1,380 |
1,150 |
0,170 |
0,025 |
0,020 |
0,000 |
0,015 |
0,000 |
Юли |
1,160 |
0,970 |
0,145 |
0,020 |
0,015 |
0,000 |
0,010 |
0,000 |
Август |
1,260 |
1,060 |
0,150 |
0,025 |
0,015 |
0,000 |
0,010 |
2,736 |
Септември |
1,260 |
1,050 |
0,140 |
0,030 |
0,030 |
0,000 |
0,010 |
0,000 |
Октомври |
0,760 |
0,640 |
0,085 |
0,015 |
0,015 |
0,000 |
0,005 |
0,000 |
Ноември |
0,800 |
0,670 |
0,090 |
0,020 |
0,010 |
0,000 |
0,010 |
0,000 |
Декември |
0,720 |
0,600 |
0,090 |
0,015 |
0,005 |
0,000 |
0,010 |
0,000 |
Общо |
12,090 |
10,100 |
1,485 |
0,175 |
0,170 |
0,000 |
0,125 |
5,896 |
Като количеството отпадъци извозени от жълти контейнери е 88,516 тона, а от зелените контейнери е 5,896 тона.
Община Балчик има сключен договор №639/08.12.2020 г. за разделно събиране на отпадъци с „БУЛЕКОПАК" АД , гр. София, изпълнителен директор Катя Стенева.
На територията на общината са поставени съдове за разделно събиране - 79 бр. жълти /хартия, пластмаса и метал/ и 57 бр. зелени контейнера /стъкло/. Изготвен е и график за извозване на съдовете, който се актуализира всяка година, а при необходимост и по често. Съдове за разделно събиране на отпадъци има на територията на гр. Балчик, с. Соколово и с. Оброчище. Последната актуализация на графика е през 2022 г., с подписването на новият договор с фирма „БУЛЕКОПАК" АД има актуализирана програма за разделно събиране от опаковки на територията на Община Балчик.
Подизпълнител на „БУЛЕКОПАК" АД са фирмите":
- За събиране и транспортиране на разделно събраните отпадъци от опаковки „Пъттранс" ООД със седалище и адрес гр. Варна, ул. „Андрей Сахаров" №1, представлявано от Петър Петров, тел. 0886 699034.
- За сортиране и балиране на отпадъците е фирма „Екоинвест Асетс" АД, със седалище и адрес на управление гр. Варна, ул."Андрей Сахаров", представлявано от Добромир Петров, както и „Унитрейд ЕКо" ЕООД и „Елбимекс" ООД.
Съвместно с „БУЛЕКОПАК" АД ще се провеждат и мероприятия за запознаване на децата от детските градини и училищата свързани с разделното събиране на отпадъци.
III. СИСТЕМА ЗА СМЕТОСЪБИРАНЕ И СМЕТОИЗВОЗВАНЕ
Налични съдове за 2022
г., както следва:
- за гр. Балчик - 430 бр. контейнери тип "Бобър", 3500 бр. кофи тип "Мева" и 150 бр. Кошчета, строителни контейнера 3 бр.;
- за с. Оброчище - 35 бр. контейнери тип "Бобър"и 270 бр. кофи тип "Мева;
- за с. Кранево - 240 бр. контейнери тип "Бобър"и 500 бр. кофи тип "Мева и 60 бр. кошчета;
- за с. Църква - 40 бр. контейнери тип „Бобър"
- за с. Рогачево - 50 бр. контейнери тип „Бобър"
- за с. Стражица - 37 бр. контейнери тип "Бобър" и кофи «Мева» - 4 бр.;
- за с. Сенокос - 50 бр. контейнери тип "Бобър"и 234 бр. кофи тип "Мева;
- за с. Соколово - 28 бр. контейнери тип "Бобър"и 275 бр. кофи тип "Мева;
- за с. Бобовец - 2 бр. контейнери тип "Бобър"и 50 бр. кофи тип "Мева;
- за с. Дъбрава - 11 бр. контейнери тип "Бобър", 194 бр. кофи тип "Мева и 2 бр. кошчета;
- за с. Безводица - 13 бр. контейнери тип "Бобър", 201 бр. кофи тип "Мева и
- 2 бр. кошчета;
- за с. Бобовец - 2 бр. контейнери тип "Бобър"и 56 бр. кофи тип "Мева;
- за с. Ляхово - 8 бр. контейнери тип "Бобър"и 145 бр. кофи тип "Мева;
- за с. Храброво - 3 бр. контейнери тип "Бобър"и 70 бр. кофи тип "Мева;
- за с. Змеево - 10 бр. контейнери тип "Бобър"и 190 бр. кофи тип "Мева.
- за с. Кремена - 3 бр. контейнери тип "Бобър"и 74 бр. кофи тип "Мева.
- за с. Пряспа - 6 бр. контейнери тип "Бобър", 105 бр. кофи тип "Мева и 2 бр. Кошчета;
- за с. Тригорци - 3 бр. контейнери тип "Бобър", 67 бр. кофи тип "Мева'';
- за с. Дропла - 14 бр. контейнери тип "Бобър" и 206 бр. кофи тип "Мева'';
- за с. Царичино - 16 бр. контейнери тип "Бобър" и 175 бр. кофи тип "Мева'';
- за с. Гурково - 38 бр. контейнери тип "Бобър" и 195 бр. кофи тип "Мева''.
За изтеклата 2022 има закупени следните съдове:
- контейнер тип „Бобър" - 395 бр.
- контейнер тип „Бобър" /пластмасови/ - 50 бр.
- кофи тип „Мева" - 600 бр.
- кофи тип „Мева" /пластмасови/ - 380 бр.
- строителни контейнери - 4 бр.
-
подземни контейнера за
битови отпадъци с механизъм за отваряне с педал и съд (чувал) с обем 3м³ - 70 бр.
Информацията по отчетността на отпадъците ще бъде предоставена на местната преса.
Генерирани и предадени за рециклиране са следните видове отпадъци за отчетната 2022г. от сградата на общинска администрация Балчик:
Кресметал ООД |
|
Вид |
кг |
Хартия |
300 |
Пластмаса |
390 |
ИУЕЕО |
300 |
„БалБок инженеринг" АД |
|
Вид |
кг |
Опасни |
17,8 |
Лекарства |
5,8 |
Луминесцентни тръби |
3,2 |
Пестициди |
22 |
За отчетната 2022 г. са извършени следните видове услуги, изготвени констативни протоколи, жалби и др., както следва:
- констативни протоколи - 126 бр.;
- входирани и приключени преписки - 746 бр.;
- актове за административно нарушение - 1 бр.;
- издадени заповеди за премахване и окастряне на дървета и храсти -115 бр.
- обявени решения за инвестиционни намерения - 25 бр.;
- издадени пропуски за транспортиране на отпадъци - 157 бр.
- издадени разрешения за тротоарни площи - 5 бр.
- обявени разрешения за водоползване на подземни води - 7 бр.
- издадени превозни билети - 5 бр.
Информацията по отчетността на отпадъците ще бъде предоставена на местната преса.
IV. ОПОЛЗОТВОРЯВАНЕ И РЕЦИКЛИРАНЕ
Претоварна станция - гр. Балчик
От 13.05.2016 г. твърдите битови отпадъци се извозват и депонират на „Претоварна станция гр. Балчик", с което бе изпълнена значително част от проект „Изграждане на регионалната система за управление на отпадъците в регион Добрич". „Претоварна станция - гр. Балчик" обслужва общините Балчик, Каварна и Шабла. През 2021 е проведена обществената поръчка с предмет „Избор на оператор на Претоварна Станция Балчик за управление на дейностите по приемане на ТБО от общините Шабла, Каварна и Балчик".
За изпълнение на задълженията ни по чл. 16 от ЗУО (Закона за управление на отпадъците) и чл. 27 от Наредбата за изискванията за пускане на пазара на батерии и акумулатори и за третиране и транспортиране на отпадъци от батерии и акумулатори (приета с ПМС № 144/05.07.2005 г.) общината има сключен договор с "ЕКОБАТЕРИ" (№527/16.10.2020 г.) за организиране на дейностите с излезлите от употреба батерии и акумулатори на територията на община Балчик.
За изпълнение на задълженията ни по чл. 16, ал. 3, т. 7 от Закона за управление на отпадъците и чл. 14 от Наредбата за изискванията за третиране на отпадъците от моторни превозни средства е сключен договор за сътрудничество № 409/15.08.2018 г. с „КРЕСМЕТАЛ" ООД, гр. Варна, ул. „Петко Стайнов" № 12, представлявано от Кирил Петков Петков.
За изпълнение на задълженията ни по чл. 16, ал. 3, т. 7 от Закона за управление на отпадъците и чл. 14 от Наредбата за изискванията за пускане на пазара на електрическо и електронно оборудване и тр