Заседания на ОС / 2017 г.
- 31.10
- 24.09
- 01.08
- 04.07
- 30.05
- 24.05
- 25.04
- 28.03
- 22.02
- 08.02
- 31.01
- 21.12
- 30.11
- 20.11
- 10.11
- 06.11
- 02.10
- 05.09
- 27.07
- 29.06
- 24.05
- 27.04
- 23.03
- 23.02
- 26.01
- 22.12
- 29.11
- 20.10
- 23.09
- 28.07
- 30.06
- 24.05
- 28.04
- 07.04
- 24.02
- 21.01
- 22.12
- 25.11
- 28.10
- 14.09
- 29.07
- 02.07
- 03.06
- 24.05
- 29.04
- 08.04
- 25.02
- 28.01
- 22.12
- 25.11
- 29.10
- 30.09
- 10.09
- 30.07
- 25.06
- 22.05
- 23.04
- 27.02
- 30.01
- 22.01
- 19.12
- 13.12
- 07.11
- 05.11
- 30.09
- 12.09
- 18.07
- 13.06
- 24.05
- 09.05
- 18.04
- 09.04
- 29.03
- 12.03
- 21.02
- 29.01
- 18.12
- 29.11
- 02.11
- 18.10
- 18.10
- 13.09
- 26.07
- 28.06
- 24.05
- 26.04
- 29.03
- 22.02
- 25.01
- 11.01
- 14.12
- 16.11
- 19.10
- 20.09
- 27.07
- 29.06
- 01.06
- 24.05
- 25.04
- 30.03
- 28.02
- 26.01
- 22.12
- 17.11
- 02.11
- 11.10
- 11.10
- 20.09
- 26.07
- 30.06
- 24.05
- 16.05
- 09.05
- 31.03
- 07.03
- 25.02
- 28.01
- 17.12
- 30.11
- 25.11
- 04.11
- 04.11
- 15.10
- 17.09
- 03.09
- 30.07
- 25.06
- 28.05
- 24.05
- 28.04
- 26.03
- 13.02
- 18.12
- 27.11
- 30.10
- 25.09
- 31.07
- 26.06
- 29.05
- 24.05
- 24.04
- 27.03
- 27.02
- 13.02
- 30.01
- 19.12
- 05.12
- 31.10
- 26.09
- 22.08
- 25.07
- 10.07
- 27.06
- 30.05
- 24.05
- 25.04
- 28.03
- 21.02
- 31.01
- 20.12
- 29.11
- 30.10
- 27.09
- 16.08
- 17.07
- 28.06
- 24.05
- 17.05
- 26.04
- 26.03
- 09.03
- 17.02
- 26.01
- 28.12
- 15.12
- 08.12
- 15.11
- 04.11
- 14.10
- 20.09
- 30.08
- 27.07
- 19.07
- 07.06
- 24.05
- 28.04
- 31.03
- 09.03
- 17.02
- 31.01
- 17.12
- 30.11
- 26.10
- 14.10
- 30.09
- 15.09
- 17.08
- 30.06
- 28.05
- 24.05
- 17.05
- 30.04
- 31.03
- 26.02
- 29.01
- 21.01
- 21.12
- 16.12
- 12.11
- 30.10
- 09.10
- 24.09
- 22.07
- 14.07
- 24.05
- 18.05
- 15.05
- 06.04
- 31.03
- 12.03
- 27.02
- 22.01
- 30.06
- 24.06
- 12.06
- 24.05
- 12.05
- 16.04
- 16.04
- 28.03
- 11.03
- 29.02
- 31.01
- 15.01
- Решение
- Решение 100
- Решение 101
- Решение 102
- Решение 103
- Решение 104
- Решение 105
- Решение 106
- Решение 107
- Решение 108
- Решение 109
- Решение 110
- Решение 111
- Решение 112
- Решение 113
- Решение 114
- Решение 115
- Решение 89
- Решение 90
- Решение 91
- Решение 92
- Решение 93
- Решение 94
- Решение 95
- Решение 96
- Решение 97
- Решение 98
- Решение 99
Решение 108 Протокол 8 от 30.03.2017 г.
По двадесет и първа точка от дневния ред: Приемане на отчет на Програмата за управление на отпадъците на град Балчик 2014-2020 г., за отчетната 2016 г.
Вносител: Николай Ангелов - кмет на общината
РЕШЕНИЕ № 108: На основание чл. 21, ал. 1, т. 23 и ал. 2 от ЗМСМА, във връзка с чл. 52, ал. 9 от Закона за управление на отпадъците, общински съвет Балчик
РЕШИ:
1. Приема отчет на програмата за управление на отпадъците на община Балчик 2014-2020 г. за отчетната 2016 г.
2. Общински съвет Балчик упълномощава кмета на община Балчик да извърши последващите правни и фактически действия.
ГЛАСУВАНЕ, в залата присъстват - 18 общински съветници
18 „ЗА", 0 „ПРОТИВ", 0 „ВЪЗДЪРЖАЛИ СЕ"
OTЧЕТ НА ПРОГРАМАТА
ЗА
УПРАВЛЕНИЕ НА ОТПАДЪЦИТЕ НА
ОБЩИНА БАЛЧИК
2014-2020 ГОДИНА
приета с Решение № 875 по Протокол № 53 от 25 юни 2015 г. на ОбС-Балчик
Във връзка с изискванията на
екологичното законодателство и чл. 52, ал. 1 от Закона за управление на
отпадъците е изготвена и приета Програма за управление на дейностите по
отпадъците, формирани на територията на община Балчик. Програмата
е приета с Решение 875 по Протокол №53 от 25 юни 2015 г. на ОбС-Балчик,
съгласно чл. 52, ал. 9 от Закона за управление на отпадъците, Кметът на
общината ежегодно до 31 март внася в
Общинския съвет отчет за изпълнението на Програма за управление на дейностите
по отпадъците, формирани на територията на община Балчик и го изпраща на Регионалната
инспекция по околната среда и водите - гр. Варна. Отчета обхваща дейностите с
третирането на отпадъците.
За постигане на основните принципи на програмата и чиста и здравословна среда в населените места, в домовете, в обществените заведения, на работните места в община Балчик е въведено организирано сметосъбиране и сметоизвозване във всички населени места. Дейностите се осъществяват от ОбП „БКС" и фирма „ Клинър" ООД. Сметосъбирането и сметоизвозването се извършва по одобрен график и са обхванати всички населени места в община Балчик. Както следва:
- КК „Албена" - обслужва само комплекса. Отпадъците, които се генерират включват - биоразградими отпадъци от кухни, отпадъци от почистването на паркове и градини, смесени битови отпадъци;
- „Клинър" ООД обслужва следните селата - Църква, Рогачево, Оброчище и Кранево.
- ОП „БКС" обслужва следните населени места - гр. Балчик и вилните зони към него, селата - Стражица, Соколово, Гурково, Царичино, Дъбрава, Безводица, Ляхово, Бобовец, Храброво, Сенокос, Брястово, Преспа, Дропла, Змеево, Тригорци, Карвуна, Кремена.
ОП „БКС" разполага с 7 бр. сметоизвозващата техника, а КК „Албена" с 5
бр.
Налични съдове за 2016 г., както следва:
- за гр. Балчик - 430 бр. контейнери тип "Бобър", 3400 бр. кофи тип "Мева" и 160 бр. кошчета;
- за с. Оброчище -31 бр. контейнери тип "Бобър", 390 бр. кофи тип "Мева";
- за с. Кранево - 95 бр. контейнери тип "Бобър", 460 бр. кофи тип "Мева"
- за с. Църква - 34 бр. контейнери тип „Бобър"
- за с. Рогачево -45 бр. контейнери тип „Бобър"
- за с. Стражица - 26 бр. контейнери тип "Бобър"
- за с. Сенокос - 44 бр. контейнери тип "Бобър"и 230 бр. кофи тип "Мева";
- за с. Соколово - 50 бр. контейнери тип "Бобър"и 336 бр. кофи тип "Мева";
- за с. Бобовец - 2 бр. контейнери тип "Бобър"и 66 бр. кофи тип "Мева";
- за с. Дъбрава - 11 бр. контейнери тип "Бобър", 107 бр. кофи тип "Мева"
- за с. Безводица - 8 бр. контейнери тип "Бобър", 190 бр. кофи тип "Мева"
- за с. Ляхово - 6 бр. контейнери тип "Бобър"и 125 бр. кофи тип "Мева";
- за с. Храброво - 3 бр. контейнери тип "Бобър"и 53 бр. кофи тип "Мева";
- за с. Змеево - 8 бр. контейнери тип "Бобър"и 154 бр. кофи тип "Мева".
- за с. Кремена - 3 бр. контейнери тип "Бобър"и 83 бр. кофи тип "Мева".
- за с. Преспа - 6 бр. контейнери тип "Бобър", 106 бр. кофи тип "Мева"
- за с. Тригорци - 3 бр. контейнери тип "Бобър", 84 бр. кофи тип "Мева";
- за с. Дропла - 12 бр. контейнери тип "Бобър" и 192 бр. кофи тип "Мева";
- за с. Царичино - 12 бр. контейнери тип "Бобър" и 185 бр. кофи тип "Мева";
- за с. Гурково - 33 бр. контейнери тип "Бобър" и 125 бр. кофи тип "Мева" .
През
2016 г
са нуждите на общината са закупени:
- 800 бр. кофи „Мева"
- 100 бр. кофи тип „Бобър"
- 50 бр. кошчета
Както и :
- за с. Оброчище - 5 бр. контейнери тип „Бобър", 100 бр. тип „Мева";
- за с. Кранево - 20 бр. контейнери тип „Бобър", 40 бр. тип „Мева";
- за с. Дропла - 2 бр. контейнери тип „Бобър", 30 бр. тип „Мева";
- за с. Безводица - 20 бр. тип „Мева";
- за с. Дъбрава - 3 бр. контейнери тип „Бобър", 20 бр. тип „Мева";
- за с. Змеево - 3 бр. контейнери тип „Бобър", 30 бр. тип „Мева";
- за с. Кремена - 20 бр. тип „Мева";
- за с. Ляхово - 1 бр. контейнери тип „Бобър", 20 бр. тип „Мева";
- за с. Пряспа -20 бр. тип „Мева";
- за с. Тригорци - 1 бр. контейнери тип „Бобър", 10 бр. тип „Мева";
- за с. Царичино - 2 бр. контейнери тип „Бобър", 30 бр. тип „Мева";
Претоварна станция - гр. Балчик
От 13.05.2016 г. твърдите битови отпадъци се извозват и депонират на „Преотварна станция -гр. Балчик", с което бе изпълнена значително част от проект „Изграждане на регионалната система за управление на отпадъците в регион Добрич". „Претоварна станция - гр. Балчик" обслужва общините Балчик, Каварна и Шабла. За периода от 13.05.2016 г. до края на годината на община Балчик е депонирала 7 127,17 т., от който 126,53 т. са биоразградими отдадъци.
За изпълнение на задълженията ни по чл. 16 от ЗУО (Закона за управление на отпадъците) и чл. 27 от Наредбата за изискванията за пускане на пазара на батерии и акумулатори и за третиране и транспортиране на отпадъци от батерии и акумулатори (приета с ПМС № 144/05.07.2005 г.) общината има сключен договор с "ЕКОБАТЕРИ" (№15/25.01.2010 г.) за организиране на дейностите с излезлите от употреба батерии и акумулатори на територията на община Балчик.
За изпълнение на задълженията ни по чл. 16, ал. 3, т. 7 от Закона за управление на отпадъците и чл. 14 от Наредбата за изискванията за третиране на отпадъците от моторни превозни средства е сключен договор за сътрудничество №406/25.06.2013 г. с "БЪЛГАРСКА РЕЦИКЛИРАЩА КОМПАНИЯ" АД, гр. София, бул. "Симеоновско шосе" № 110 Б представлявано от Милен Иванов и Диана Ангелова.
За излезлите от употреба гуми в изпълнение на задълженията ни по чл. 19, ал. 3, т. 7 от Закона за управление на отпадъците и чл. 20 от Наредбата за третиране на излезлите от употреба гуми (ДВ, бр. 73/2012г.) е сключен договор №86/16.01.2014г. с «Трансис Авторециклиращ консорциум» АД, гр. Варна, бул. «Приморски» №125, изп. Директор Николай Андонов Николаев.
За изпълнение на задълженията ни по чл. 16, ал. 3, т. 7 от Закона за управление на отпадъците и чл. 14 от Наредбата за изискванията за пускане на пазара на електрическо и електронно оборудване и третиране и транспортиране на отпадъци от електрическо и електронно оборудване бе сключен договор за сътрудничество №253/29.07.2011 г. с "ТРАНСИС АВТОРЕЦИКЛИРАЩ КОНСОРЦИУМ" АД, гр. Варна, бул. "Приморски" № 125 представлявано от Николай Андонов Николаев.
За 2016г. има сключени договори:
- Договор № 422/24.06.2016 г. с „Булкредо" ЕООД за предаване на разделно събрани отпадъци от домакинствата, в. ч. едрогабаритни, опасни и др. отпадъци.
- Договор № 602/02.09.2016 г. с „Евротранс-Метал" ООД за предаване на разделно събрани отпадъци от домакинствата, в. ч. едрогабаритни, опасни и др. отпадъци.
В
изпълнение на чл. 19, ал. 3, т.6 от Закона за управление на отпадъци, община
Балчик има сключен договор с „Екоколект" АД. За извършване на дейностите на територията на общината са поставени
съдове за разделно събиране - 74 бр. жълти /хартия, пластмаса и метал/ и 57 бр.
зелени контейнера /стъкло/. Изготвен е и график за извозване на съдовете, който
се актуализира всяка година, а при необходимост и по често. Съдове за разделно
събиране на отпадъци има на територията на гр. Балчик, с. Соколово и с.
Оброчище.
За периода от месец Януари 2016 г. до края на месец Декември 2016 г. Разделно събраните отпадъци от цветните контейнери , съгласно отчета на „Екоколект" АД, са:
ü Общото количество отпадъци извозени до сепарираща инсталация са 123,81 т.;
ü Количество рецеклируеми отпадъци от опаковки по материали - 20,25 т.:
- Хартия - 9,84 т.
- Пластмаси - 2,155 т.
- PET (полиетилен) - 1,53 т. (вид пластмаса, която се използва за бутилки за минерална вода, газирани и безалкохолни напитки, опаковки за бисквити идр);
- LDPE (полиетилен с ниска плътност) - 0,200 т. (вид пластмаса, която се използва за торбички за еднократна употреба, диспенсери за течни сапуни, меки бутилки, миещи препарати, домакинско фолио, опаковки от козметични продукти и др.)
- HDPE (полиетилен с висока плътност) - 0,425 т. (вид пластмаса, която се използва за също бутилки, пликчета за пазаруване, торбички за фризер, кутии за сокове и сладолед, опаковки на шампоан и почистващи препарати, кошчета за отпадъци за капачки на минералната вода и др.)
- метали - 0,115 т.
- стъкло - 8,14 т.,
ü Останалото количество отпадъци се депонират до регионално депо с. Стожер -103,56 т.
Съвместно „Екоколект" АД се провеждат и мероприятия за запознаване на децата от детските градини и училищата свързани с разделното събиране на отпадъци. В края на 2015 г. и началото на 2016 г. бе проведена презентация на ученици от служители на общинска администрация Балчик. Раздадени им бяха книжки с обяснения за разделно събиране на отпадъците, дискове на резерват „Балтата", и за развлечението им беше организирана разходка по туристическите обекти на територията на община Балчик
- Рекултивация на депо за ТБО
Депото за ТБО (твърди битови отпадъци) е собственост на общината и кадастрална карта се намира в ПИ № 02508.542.180. През 2015 г. бе проведена процедура за ОП „ „Закриване и рекултивация на общинско депо за отпадъци на община Балчик. След проведената процедура, през май 2016 г. бе започнат първия етап на проекта - техническа рекултивация, която приключи м. Декември 2016 г.
Участие на обществеността
Община Балчик се включи в акция „Да изчистим България за един ден". В проведения на 04.06.2016 г. мероприятие се включиха граждани от община Балчик и околните села. Бяха почистени - алея „Дамба", около рибарското селище, улици в населените места, площадки за отдих, района около градски стадион Балчик, района около местност „Кулака", около пенсионерски клубове и др. Събрани бяха 21,12 т. - 18,86 т. битови и 2,26 т. биоразградими (зелени) отпадъци, които бяха транспортирани до „Претоварна станция - Балчик". За събраните отпадъци през деня не се прилага механизмите за задължително финансово обезпечаване, т.е за тях не се дължат отчисления по чл. 60 и/или чл. 64 от Закона за управление на отпадъците.
Нерегламентирани сметища
Нерегламентираното депониране на отпадъци създава предпоставки за образуване на огнища на зарази и увреждане здравето на населението. На тези терени се изхвърлят битови, строителни и селскостопански отпадъци. Почистването на тези терени се осъществява с фадрома или друг вид техника. През изминалата година бяха взети и мерки относно нерегламентираните сметища на територията на община Балчик. Извършени бяха проверки съвместно с РИОСВ-Варна. По проект „Заетост на младите хора" за 6 месеца бяха наети младежи, който почистваха част от нерегламентираните сметища, местата за отдих, паркове и др. Служители от общинска администрация периодично извършваха контролни проверки на потенциално застрашени места и бивши почистени нерегламентирани сметища за повторно замърсяване.
Промяна в таксите за услуги по извозване на отпадъци
В края на 2016г. бе приета промяна на промяна в Наредбата за определяне и администрирането на местни такси и цени на услугите на територията на община Балчик, в която бяха приети новите такси за приемането и депонирането на битови и строителни отпадъци до „Претоварна станция - Балчик" и регионално депо с. Стожер, както следва:
№ |
Наименование на услугата |
Обикновена услуга |
Бърза услуга |
||
1. |
Определяне маршрут за извозване на строителни отпадъци и земни маси - съгласно чл. 4, т. 10 от Наредбата за управление на отпадъците на територията на Община Балчик до претоварна станция |
сума |
срок |
сума |
срок |
10,00 лв. + 25 лв./тон |
7 дни |
25,00 лв. + 25,00лв./тон |
3 дни |
||
2. |
Определяне маршрут за извозване на строителни отпадъци и земни маси - съгласно чл. 4, т. 10 от Наредбата за управление на отпадъците на територията на Община Балчик до регионално депо Стожер |
10,00 лв. + 5,00 лв./тон |
7 дни |
25,00 лв. + 5лв./ тон |
3 дни |
3. |
Определяне маршрут за извозване на битови, растителни, животински и прoмишлени неопасни - съгласно чл. 4, т. 10 от Наредбата за управление на отпадъците на територията на Община Балчик до претоварна станция |
10,00 лв. + 88,00 лв./тон |
7 дни |
25,00 лв. + 88,00 лв./тон |
3 дни |
4. |
Определяне маршрут за извозване на битови, растителни, животински и прoмишлени неопасни - съгласно чл. 4, т. 10 от Наредбата за управление на отпадъците на територията на Община Балчик депо Стожер |
10,00 лв.+50,00 лв./тон |
7 дни |
25,00 лв. + 50,00 лв./тон |
3 дни |
- Съгласно чл. 64 от Закона за управление на отпадъците, към таксите ще бъдат добавяни и отчисления, който са определени в Наредбата № 7 за реда и начина за изчисляване и определяне на размера на обезпеченията и отчисленията, изисквани при депониране на отпадъци.
-
Съгласно чл. 19 и чл. 22
от Закона за управление на отпадъците, кметът на общината ще издава
разрешително за депониране на отпадъците към депата, след пускане на заявление
и заплатена такса за дадената услуга.
Предстоящи актуализации
През настоящата 2017 г. предстои актуализация на Програмата за опазване на околната среда и Наредбата за управление на отпадъците.