• Размер на текста:
  • Намали размера на текста
  • Увеличи размера на текста

Решение 43 Протокол 6 от 28.01.2016 г.

По четвърта точка от дневния ред: Приемане на сборен бюджет на община Балчик за 2016 година и тригодишната прогноза 2016-2018 г.

Вносител: Николай Ангелов - кмет на общината

РЕШЕНИЕ 43: На основание чл. 52, ал. 1 и чл. 21, ал. 1, т. 6, във връзка с чл. 27, ал. 4 и ал. 5 от ЗМСМА, чл. 94, ал. 2 и ал. 3 и чл. 39 от Закона за публичните финанси, във връзка с разпоредбите на ЗДБРБ за 2016 година, ПМС № 380 от 29.12.2015 г. за изпълнение на ЗДБРБ за 2016 година, ФО-1 от 12.01.2016 г. и Наредбата за условията и реда за съставяне на бюджетната прогноза за местните дейности за следващите три години и за съставяне, приемане, изпълнение и отчитане на общинския бюджет на общината, общински съвет Балчик:

1. Общински съвет Балчик приема бюджета на Община Балчик за 2016 година, както следва:

1.1. Утвърждава следните приоритети при разходване на бюджетни средства:

1.1.1. Плащания по обслужване на общинския дълг.

    1.1.2. Плащания по проекти с европейско съфинансиране под формата на временни заеми.

    1.1.3. Заплати, осигурителни плащания, обезщетения, помощи, стипендии.

    1.1.4. Храна, отопление, осветление, издръжка на социални, здравни и образователни заведения.

1.2. Приходи в размер на 24 930 000 лв., съгласно Приложение № 1, в т.ч.:

1.2.1.Приходи за делегирани от държавата дейности в размер на 8 802 726 лв., в т.ч.:

1.2.1.1. Обща субсидия за делегирани от държавата дейности в размер на               7 043 876 лв.

1.2.1.2. Преходен остатък от 2015 година в размер на 1 758 850 лв., съгласно Приложение № 3

1.2.2. Приходи за местни дейности в размер на 16 127 274 лв., в т.ч.:

1.2.2.1. Данъчни приходи в размер на 5 161 000 лв.

1.2.2.2. Неданъчни приходи в размер на 8 070 278 лв.

1.2.2.3. Трансфери за местни дейности в размер на 967 400 лв., в т.ч.:

1.2.2.3.1. Обща изравнителна субсидия в размер на 250 000  лв.

1.2.2.3.2. Трансфер за зимно поддържане и снегопочистване в размер на 131 700 лв.

1.2.2.4. Целева субсидия за капиталови разходи в местни дейности в размер на 585 700 лв.,

1.2.2.5. Временни безлихвени заеми в размер на 4 255 958 лв.

1.2.2.6. Финансиране в размер на (- 2 327 362) лв.

1.3. Разходи в размер на 24 930 000 лв., разпределени по функции, дейности и параграфи, съгласно Приложение № 2.

1.3.1. За делегирани от държавата дейности разходи в размер на 8 802 726 лв., в т.ч. резерв за непредвидени и/или неотложни разходи в размер на 100 000 лв.

1.3.2. За местни дейности в размер на 14 418 124 лв., в т.ч. резерв за непредвидени и/или неотложни разходи в размер на 800 000 лв.

1.3.3. За дофинансиране в размер  на 1 709 150 лв.

1.4. Утвърждава бюджетно салдо по общинския бюджет, изчислено на касова основа в размер на 1 118 536 лв.,

2. Приема инвестиционната програма за 2016 г. (поименен списък по обекти, видове разходи и източници на финансиране) в размер на 4 743 169 лв., съгласно Приложение № 5 и Приложение 5а за финансиране на преходния остатък от приватизационни сделки, като:

2.1. Одобрява разпределението на целевата субсидия за капиталови разходи, вкл. и за изграждане и основен ремонт на общински пътища в размер на 585 700 лв., в т.ч.:

       2.1.1. Основен ремонт на ОДЗ №2 гр. Балчик в размер на 120 000 лв.     

       2.1.2. Ремонт четвъртокласна пътна мрежа в размер на 314 200 лв.

       2.1.3. Основен ремонт на физкултурен салон в ОУ "Св. Св. Кирил и Методий" гр. Балчик  в размер на 101 500 лв.

2.1.4. Основен ремонт сграда в с.Стражица в размер на 50 000 лева.

2.2. Приема разчет за разходите, финансирани с приходи от постъпления от продажба на общински нефинансови активи, съгласно Приложение № 10.

3. Утвърждава разходите за заплати през 2016 г., без звената, които прилагат системата на делегирани бюджети, съгласно Приложение № 13.

      3.1. Числеността на персонала за делегираните от държавата дейности във функциите „Здравеопазване",  „Социално осигуряване, подпомагане и грижи", „Почивно дело, култура, религиозни дейности" (без читалищата) се определя от кмета на общината в рамките на средствата, определени по стандартите и утвърдените размери по т.3 от настоящото решение.

4. Утвърждава разчет за целеви разходи и субсидии, както следва за:

      4.1. Обезщетения и помощи по решение на Общински съвет - 50 000лв.;

      4.2. Субсидии за читалища - 584 960 лв., съгласно Приложение № 7 (323 000 лв. от местни приходи)

     4.3. Разходи за развитие на спорта в размер на 1 218 122 лв., съгласно Приложение № 9в

     4.4. Културна програма в размер на 146 000 лв., съгласно Приложение № 9б

     4.5. Програма за развитие на туризма в размер на 1 458 000 лв., съгласно Приложение № 9а.

     4.6. Финансиране на МБАЛ Балчик в размер на 1 000 000 лева.


5. Приема следните лимити за разходи:

5.1. СБКО в размер на 3 % от средства за работна заплата на заетите по трудови правоотношения.

5.2. Разходи за представителни цели на кмета на общината в размер на 20 000  лв. и разходи за представителни цели на Председателя на ОбС в размер на 18 000 лв. Приложение №6.

5.3. Разходи за представителни цели на кметове и кметски наместници в размер на 4 000 лв. и сдружение на кметовете в размер на 4 000 лева Приложение №6.

6. Утвърждава списък на длъжностите и на лицата, които имат право на транспортни разходи за 2015 г. съгласно Приложения № 11 а, 11 б и 11 в:

6.1. За служители изпълняващи задълженията си свързани с чести пътувания или при неколкократно прекъсване на работното време в гр.Балчик  -   100 %.

6.2. За учители и служители, пътуващи от едно населено място до друго в рамките на общината  -  90 %.

6.3. За учители и служители, приходящи от други общини, когато в Община Балчик няма регистрирани безработни граждани от същата специалност и квалификация  -  85%.

7. Одобрява индикативен годишен разчет за сметките за средства от Европейския съюз за 2016 г. в размер на 111 668 лв., съгласно Приложения № 4, 4а и 4б.

8. Определя планираните трансфери за съфинансиране на проекти по програми на ЕС през 2016 г. в размер на 111 668 лева, съгласно Приложение № 8.

9. Определя максимален размер на новите задължения за разходи, които могат да бъдат натрупани през 2016 година в размер на 22 139 705 лв.

10. Определя максимален размер на ангажиментите за разходи, които могат да бъдат поети през 2016 година в размер на 27 481 635 лв.

11. Определя размера на просрочените задължения от 2015 година, които ще бъдат разплатени от бюджета за 2016 година в размер на 2 849 971, съгласно Приложение № 14.

12. Определя максимален размер на дълга, както следва:

12.1. Лимит за поемане на нов общински дълг за 2016 година в размер на 1 884 060 лв.

12.2. Максимален размер на общинския дълг към края на 2016 г. в размер на 3 924 060 лв.

12.3. Максимален размер на общинските гаранции към края на 2016 година в размер на 628 020 лв.

13. Определя размера на просрочените вземания, които се предвижда да бъдат събрани през 2016 година в размер на 143 060 лева.

14. Приема актуализирана бюджетна прогноза за периода 2016 - 2018 г.

15. Оправомощава кмета на общината да извършва компенсирани промени:

15.1.В частта за делегираните от държавата дейности - между утвърдените показатели за разходите в рамките на една дейност, с изключение на дейностите на делегиран бюджет, при условие че не се нарушават стандартите за делегираните от държавата дейности и няма просрочени задължения в съответната делегирана дейност;

15.2. В частта за местните дейности - между утвърдените разходи в рамките на една дейност или от една дейност в друга, без да изменя общия размер на разходите.

15.3. В разходната част на бюджета за сметка на резерва за непредвидени и/или неотложни разходи по т. 1.2. от настоящето решение.

16. Възлага на кмета:

16.1. Да определи бюджетите на второстепенните разпоредители с бюджет.

16.2. Да утвърди бюджетите на второстепенните разпоредители с бюджет.

16.3. Да организира разпределението на бюджета по тримесечия и да утвърди разпределението.

16.4. Да информира общинския съвет в случай на отклонение на средния темп на нарастване на разходите за местни дейности и да предлага конкретни мерки за трайно увеличаване на бюджетните приходи и/или трайно намаляване на бюджетните разходи.

16.5. Да включва информацията по чл. 125, ал. 4 от ЗПФ в тримесечните отчети и обяснителните записки към тях.

16.6. Да разработи детайлен разчет на сметките за средства от Европейския съюз по отделните общински проекти, в съответствие с изисквания на съответния Управляващ орган и на МФ.

17. Упълномощава кмета да предоставя временни безлихвени заеми от временно свободни средства по общинския бюджет за авансово финансиране на плащания по проекти, финансирани със средства от Европейския съюз и по други международни програми, включително и на бюджетни организации, чиито бюджет е част от общинския бюджет.

   17.1. за всеки отделен случай кметът на общината определя или договаря срока на погасяване на заемите в съответствие с условията на финансиращата програма, но не по-късно от края на 2016 година.

   17.2. при предоставянето на временни безлихвени заеми от временно свободни средства по общинския бюджет да се спазват изискванията на чл. 126 от ЗПФ.

   17.3. във всички останали случаи, при възникване на потребност от предоставяне на временни безлихвени заеми, кметът на общината внася предложение за предоставянето им по решение на ОбС.

18. Упълномощава кмета:

18.1. Да разработва и възлага подготовката на общински програми и проекти и да кандидатства за финансирането им със средства по структурни и други фондове на Европейския съюз и на други донори, по национални програми и от други източници за реализиране на годишните цели на общината за изпълнение на общинския план за развитие.

18.2. Да кандидатства за средства от централния бюджет и други източници за финансирани и за съфинансиране на общински програми и проекти.

19. Приема за сведение протокола от публичното обсъждане на бюджета и протокола от заседание на комисията за разпределение на годишната субсидия на читалищата.

20. Общински съвет задължава Кмета на Общината:

20.1. Със своя заповед да определи конкретните права и отговорности на всички второстепенни разпоредители с бюджетни кредити.

 20.2. Да ограничава или спира финансирането на бюджетните звена, разпоредители и субсидирани дейности при нарушаване на бюджетната и финансова дисциплина и разписаните правила за финансово управление и контрол.

20.3. Да отразява служебно промените по общинския бюджет с размера на допълнително постъпилите средства от Министерство на финансите, трансферите от Министерства и ведомства, от дарения и застрахователни обезщетения.

20.4. В изпълнение на чл.137 от ЗПФ да внася в общински съвет отчет за касовото изпълнение на бюджета.

20.5. В срок до 29.02.2016 г. да утвърди, като първостепенен разпоредител с бюджетни кредити, формула за разпределение на средствата за делегираните от държавата дейности във функция „Образование".

20.6.  Да предприеме последващи мерки за изготвянето на бюджета по пълна бюджетна класификация и тримесечно разпределение и представянето му в Министерство на финансите и поделението на Сметна палата, както и действия  по изпълнение на приетият от Общински съвет бюджет на Община Балчик за 2016 г.

Предложение на ПКБФЕЕ:

1. Към т. ІІ на Приложение № 9в - регата Добруджа Къп          - 10 000 лева

За сметка на резерва

Присъстващи в залата - 21 общински съветници, гласували

21 „ЗА", 0 „ПРОТИВ", 0 „ВЪЗДЪРЖАЛИ СЕ"


2. Към т. V на Приложение № 9в -закупуване на

кошове за баскетбол на СОУ „Хр. Ботев"                                     - 20 000 лева

За сметка на резерва

Присъстващи в залата - 21 общински съветници, гласували

21 „ЗА", 0 „ПРОТИВ", 0 „ВЪЗДЪРЖАЛИ СЕ"


Предложение на ПКЗССД:

1. Да се намалят помощите от 50 000 лева на 45 000 лева,

субсидиране МБАЛ Добрич за закупуването

на апарати за хемодиализа                                                             -  5 000 лева

Присъстващи в залата - 21 общински съветници, гласували

21 „ЗА", 0 „ПРОТИВ", 0 „ВЪЗДЪРЖАЛИ СЕ"


Гласуване на цялото проекто-решение с направените допълнения.

Присъстващи в залата - 21 общински съветници, гласували

19 „ЗА", 0 „ПРОТИВ", 2 „ВЪЗДЪРЖАЛИ СЕ"