Заседания на ОС / 2020 г.
- 24.09
- 01.08
- 04.07
- 30.05
- 24.05
- 25.04
- 28.03
- 22.02
- 08.02
- 31.01
- 21.12
- 30.11
- 20.11
- 10.11
- 06.11
- 02.10
- 05.09
- 27.07
- 29.06
- 24.05
- 27.04
- 23.03
- 23.02
- 26.01
- 22.12
- 29.11
- 20.10
- 23.09
- 28.07
- 30.06
- 24.05
- 28.04
- 07.04
- 24.02
- 21.01
- 22.12
- 25.11
- 28.10
- 14.09
- 29.07
- 02.07
- 03.06
- 24.05
- 29.04
- 08.04
- 25.02
- 28.01
- 22.12
- 25.11
- 29.10
- 30.09
- 10.09
- 30.07
- 25.06
- 22.05
- 23.04
- 27.02
- 30.01
- 22.01
- 19.12
- 13.12
- 07.11
- 05.11
- 30.09
- 12.09
- 18.07
- 13.06
- 24.05
- 09.05
- 18.04
- 09.04
- 29.03
- 12.03
- 21.02
- 29.01
- 18.12
- 29.11
- 02.11
- 18.10
- 18.10
- 13.09
- 26.07
- 28.06
- 24.05
- 26.04
- 29.03
- 22.02
- 25.01
- 11.01
- 14.12
- 16.11
- 19.10
- 20.09
- 27.07
- 29.06
- 01.06
- 24.05
- 25.04
- 30.03
- 28.02
- 26.01
- 22.12
- 17.11
- 02.11
- 11.10
- 11.10
- 20.09
- 26.07
- 30.06
- 24.05
- 16.05
- 09.05
- 31.03
- 07.03
- 25.02
- 28.01
- 17.12
- 30.11
- 25.11
- 04.11
- 04.11
- 15.10
- 17.09
- 03.09
- 30.07
- 25.06
- 28.05
- 24.05
- 28.04
- 26.03
- 13.02
- 18.12
- 27.11
- 30.10
- 25.09
- 31.07
- 26.06
- 29.05
- 24.05
- 24.04
- 27.03
- 27.02
- 13.02
- 30.01
- 19.12
- 05.12
- 31.10
- 26.09
- 22.08
- 25.07
- 10.07
- 27.06
- 30.05
- 24.05
- 25.04
- 28.03
- 21.02
- 31.01
- 20.12
- 29.11
- 30.10
- 27.09
- 16.08
- 17.07
- 28.06
- 24.05
- 17.05
- 26.04
- 26.03
- 09.03
- 17.02
- 26.01
- 28.12
- 15.12
- 08.12
- 15.11
- 04.11
- 14.10
- 20.09
- 30.08
- 27.07
- 19.07
- 07.06
- 24.05
- 28.04
- 31.03
- 09.03
- 17.02
- 31.01
- 17.12
- 30.11
- 26.10
- 14.10
- 30.09
- 15.09
- 17.08
- 30.06
- 28.05
- 24.05
- 17.05
- 30.04
- 31.03
- 26.02
- 29.01
- 21.01
- 21.12
- 16.12
- 12.11
- 30.10
- 09.10
- 24.09
- 22.07
- 14.07
- 24.05
- 18.05
- 15.05
- 06.04
- 31.03
- 12.03
- 27.02
- 22.01
- 30.06
- 24.06
- 12.06
- 24.05
- 12.05
- 16.04
- 16.04
- 28.03
- 11.03
- 29.02
- 31.01
- 15.01
- Решение 67
- Решение 68
- Решение 69
- Решение 70
- Решение 71
- Решение 72
- Решение 73
- Решение 74
- Решение 75
- Решение 76
- Решение 77
- Решение 78
- Решение 79
- Решение 80
- Решение 81
- Решение 82
- Решение 83
- Решение 84
- Решение 85
- Решение 86
- Решение 87
- Решение 88
- Решение 89
- Решение 90
- Решение 91
- Решение 92
- Решение 93
- Решение 94
- Решение 95
- Решение 96
- Решение 97
- Решение 98
- Решение 99
Решение 87 Протокол 8 от 23.04.2020 г.
По двадесет и първа точка от дневния ред: Отчет за изпълнение на Програмата за управление на дейностите по отпадъци за 2019 година.
Вносител: Николай Ангелов - кмет на община Балчик
В залата присъстват 19 общински съветници
Гласуване със „ЗА" - 19; ПРОТИВ" - 0; „ВЪЗДЪРЖАЛ СЕ" -0,
РЕШЕНИЕ № 87: На основание чл. 21, ал. 1, т. 24 и чл. 27, ал. 3 от ЗМСМА, общински съвет Балчик:
1. Приема отчет по изпълнение на Програмата за управление на отпадъците за 2019 г. в община Балчик;
2. Решението да бъде изпратено на кмета на община Балчик и Областния управител в 7-дневен срок от приемането му.
3. Настоящото решение подлежи на обжалване в 14 дневен
срок от
съобщаването му пред Административен
Съд - Добрич, по реда на АПК.
OTЧЕТ НА ПРОГРАМАТА
ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ОТПАДЪЦИТЕ НА ОБЩИНА БАЛЧИК
2014-2020 ГОДИНА
Във връзка с изискванията на екологичното законодателство и чл. 52, ал. 1 от Закона за управление на отпадъците е изготвена и приета Програма за управление на дейностите по отпадъците, формирани на територията на община Балчик. Програмата е приета с Решение 875 по Протокол №53 от 25 юни 2015 г. на ОбС-Балчик, съгласно чл. 52, ал. 9 от Закона за управление на отпадъците. Кметът на общината ежегодно до 31 март внася в Общинския съвет отчет за изпълнението на Програма за управление на дейностите по отпадъците, формирани на територията на община Балчик и го изпраща на Регионалната инспекция по околната среда и водите - гр. Варна за сведение.
Отчета обхваща всички дейности по отпадъците на територията на община Балчик.
Програмата има за цел да отрази актуалното състояние и планиране на дейностите с отпадъците на територията на община Балчик, в съответствие с нормативните изисквания. Управлението на отпадъците се осъществява с цел да се предотврати, намали и ограничи вредното им въздействие върху човешкото здраве и околната среда.
I. СМЕТОСЪБИРАНЕ И СМЕТОИЗВОЗВАНЕ
За постигане на основните принципи на програмата и чиста и здравословна среда в населените места, в домовете, в обществените заведения, на работните места в община Балчик е въведено организирано сметосъбиране и сметоизвозване във всички населени места, вилни зони и урбанизирани територии. Дейностите по сметосъбиране и сметоизвозване се осъществяват от Общинско Предприятие „БКС", фирма „ Глобъл Клинър" ООД и к.к. „Албена". Сметосъбирането и сметоизвозването се извършва по одобрен график, както следва:
- КК „Албена" - обслужва само комплекса. Отпадъците, които се генерират включват - биоразградими отпадъци от кухни, отпадъци от почистването на паркове и градини, смесени битови отпадъци и отпадъци от почистване на улиците. Биоразградимите кухненски отпадъци се извозват директно до Регионално депо в с.Стожер.
- „Глобъл Клинър" ООД обслужва следните селата - Църква, Рогачево, Оброчище и Кранево.
- ОП „БКС" обслужва следните населени места - гр. Балчик и вилните зони към него, селата - Стражица, Соколово, Гурково, Царичино, Дъбрава, Безводица, Ляхово, Бобовец, Храброво, Сенокос, Брястово, Преспа, Дропла, Змеево, Тригорци, Карвуна, Кремена.
ОП
„БКС" разполага с 4 бр. специализирана сметоизвозваща техника, а КК
„Албена" с 5 бр.
През отчетната година от системата за събиране на отпадъци от община Балчик са образувани и събрани 10915,86 тона отпадъци. / Таблица 1/. Образуваният отпадък е извозен до Претоварна станция - гр. Балчик. Претоварна станция - гр. Балчик обслужва общините - Балчик, Каварна и Шабла. На Претоварна станция - Балчик се депонират и сепарират всички генерирани отпадъци от трите общини, като остатъка се извозва до регионално депо в с. Стожер.
Таблица 1. Образувани и събрани смесени битови отпадъци от община Балчик
Месец |
община Балчик |
к.к. "Албена |
||||
смесени битови |
биораз- градими |
общо |
смесени битови |
биораз- градими |
общо |
|
|
|
|
|
|
|
|
Януари |
509.46 |
0 |
509.46 |
12.70 |
0 |
12.70 |
Февруари |
504.88 |
0.88 |
505.76 |
25.46 |
0 |
25.46 |
Март |
741.38 |
5.02 |
746.40 |
83.16 |
0 |
83.16 |
Април |
870.32 |
3.44 |
873.76 |
141.30 |
0 |
141.30 |
Май |
1077.5 |
2.56 |
1080.06 |
198.94 |
0 |
198.94 |
Юни |
1092.88 |
4.24 |
1097.12 |
159.44 |
0 |
159.44 |
Юли |
1543.52 |
7.12 |
1550.64 |
281.98 |
0 |
281.98 |
Август |
1603.18 |
3.38 |
1606.56 |
298.06 |
0 |
298.06 |
Септември |
1017.00 |
3.08 |
1020.08 |
132.14 |
0 |
132.14 |
Октомври |
776.88 |
2.02 |
778.90 |
93.54 |
0 |
93.54 |
Ноември |
605.50 |
2.96 |
608.46 |
64.20 |
0 |
64.20 |
Декември |
536.44 |
2.22 |
538.66 |
69.34 |
0 |
69.34 |
Общо |
10878.94 |
36.92 |
10915.86 |
1560.26 |
0 |
1560.26 |
Таблица 2. Генериран отпадък в общината Балчик на годишна база за последните 4 години
Година |
2016 |
2017 |
2018 |
2019 |
Количество депониран отпадък/тон/ |
11476.62 |
11505.57 |
11504.5 |
10915.86 |
II. РАЗДЕЛНО СЪБИРАНЕ НА ОТПАДЪЦИ
Разделно събиране на отпадъци от цветните контейнери през отчетната 2019 година, съгласно отчета на „Екоколект" АД са: 77,47 тона, като 13,230 тона е количеството рециклируеми отпадъци от опаковки по материали /Таблица 3/.
Таблица 3. Количества разделно събрани отпадъци
Месец |
Количество рециклируеми отпадъци от опаковки по материали |
Хартия |
Пластмаси 19 12 04 |
Черни
метали (Fe) |
Цветни
метали (AI) |
Стъкло |
||
PET |
LDPE цветен |
HDPE |
||||||
|
тон |
тон |
тон |
тон |
тон |
тон |
тон |
тон |
Януари |
0.54 |
0.43 |
0.085 |
0.005 |
0.010 |
0 |
0.010 |
0 |
Февруари |
0.56 |
0.46 |
0.090 |
0.005 |
0.005 |
0 |
0 |
0 |
Март |
0.60 |
0.49 |
0.090 |
0.005 |
0.010 |
0 |
0.005 |
0 |
Април |
0.46 |
0.36 |
0.090 |
0 |
0.005 |
0.005 |
0 |
0 |
Май |
3.46 |
0.38 |
0.075 |
0 |
0.020 |
0 |
0.005 |
2.98 |
Юни |
0.84 |
0.68 |
0.150 |
0 |
0.010 |
0 |
0 |
0 |
Юли |
0.98 |
0.80 |
0.160 |
0 |
0.010 |
0.005 |
0.005 |
0 |
Август |
1.26 |
1.04 |
0.195 |
0 |
0.020 |
0 |
0.005 |
0 |
Септември |
2.63 |
0.56 |
0.180 |
0 |
0.005 |
0 |
0.005 |
1.88 |
Октомври |
0.66 |
0.54 |
0.110 |
0 |
0.010 |
0 |
0 |
0 |
Ноември |
0.64 |
0.52 |
0.110 |
0 |
0.010 |
0 |
0 |
0 |
Декември |
0.60 |
0.48 |
0.100 |
0 |
0.010 |
0 |
0.010 |
0 |
Общо |
13.23 |
6.74 |
1.435 |
0.015 |
0.125 |
0.010 |
0.045 |
4.86 |
Съгласно договор за сътрудничество № 680/04.06.2015 г. съвместно с организацията по оползотворяване "ЕКОКОЛЕКТ" АД, гр. София, управител Милко Иванов Стенев, на територията на общината са поставени съдове за разделно събиране - 72 бр. жълти /хартия, пластмаса и метал/ и 54 бр. зелени контейнера /стъкло/. Изготвен е и график за извозване на съдовете, който се актуализира всяка година, а при необходимост и по често. Съдове за разделно събиране на отпадъци има на територията на гр. Балчик, с. Соколово и с. Оброчище. Последната актуализация на графика е през месец декември 2019 г., предстои актуализация в началото на новата 2020 г.
Подизпълнител на „Екоколект" АД са фирмите:
- За събиране и транспортиране на разделно събраните отпадъци от опаковки „Пъттранс" ООД със седалище и адрес гр. Варна, ул. „Андрей Сахаров" №1, представлявано от Петър Петров, тел. 0886 699034.
- За сортиране и балиране на отпадъците е фирма „Екоинвест Асетс" АД, със седалище и адрес на управление гр. Варна, ул."Андрей Сахаров", представлявано от Добромир Петров.
Съвместно с „Екоколект" АД се провеждат и мероприятия за запознаване на децата от детските градини и училищата свързани с разделното събиране на отпадъци.
III. СИСТЕМА ЗА СМЕТОСЪБИРАНЕ И СМЕТОИЗВОЗВАНЕ
Налични съдове за 2019 г.,
както следва:
- за гр. Балчик - 430 бр. контейнери тип "Бобър", 3500 бр. кофи тип "Мева" и 150 бр. кошчета;
- за с. Оброчище - 56 бр. контейнери тип "Бобър"и 617 бр. кофи тип "Мева";
- за с. Кранево - 240 бр. контейнери тип "Бобър"и 500 бр. кофи тип "Мева" и 60 бр. кошчета;
- за с. Църква - 40 бр. контейнери тип „Бобър";
- за с. Рогачево - 50 бр. контейнери тип „Бобър";
- за с. Стражица - 37 бр. контейнери тип "Бобър";
- за с. Сенокос - 44 бр. контейнери тип "Бобър"и 200 бр. кофи тип "Мева";
- за с. Соколово - 27 бр. контейнери тип "Бобър"и 291 бр. кофи тип "Мева";
- за с. Бобовец - 2 бр. контейнери тип "Бобър"и 56 бр. кофи тип "Мева";
- за с. Дъбрава - 11 бр. контейнери тип "Бобър", 79 бр. кофи тип "Мева" и 2 бр. кошчета;
- за с. Безводица - 8 бр. контейнери тип "Бобър", 191 бр. кофи тип "Мева" и 2 бр. кошчета;
- за с. Бобовец - 2 бр. контейнери тип "Бобър" и 50 бр. кофи тип "Мева";
- за с. Ляхово - 7 бр. контейнери тип "Бобър" и 115 бр. кофи тип "Мева";
- за с. Храброво - 3 бр. контейнери тип "Бобър" и 50 бр. кофи тип "Мева";
- за с. Змеево - 8 бр. контейнери тип "Бобър" и 150 бр. кофи тип "Мева";
- за с. Кремена - 3 бр. контейнери тип "Бобър" и 74 бр. кофи тип "Мева";
- за с. Преспа - 6 бр. контейнери тип "Бобър", 95 бр. кофи тип "Мева" и 2 бр. Кошчета;
- за с. Тригорци - 3 бр. контейнери тип "Бобър", 67 бр. кофи тип "Мева";
- за с. Дропла - 12 бр. контейнери тип "Бобър" и 186 бр. кофи тип "Мева";
- за с. Царичино - 15 бр. контейнери тип "Бобър" и 165 бр. кофи тип "Мева";
- за с. Гурково - 33 бр. контейнери тип "Бобър" и 290 бр. кофи тип "Мева".
За 2019 г. са закупени следните съдиве:
- контейнер тип „Бобър" - 45 бр;
- кофа тип „Мева" - 490 бр;
- пластмасови кофи тип „Мева" - 10 бр;
- пластмасови контейнери тип „Бобър" - 5 бр;
- кошчета за отпадъци - 50 бр;
- строителни контейнери - 3 бр;
Към настоящия момент тече обществена поръчка за закупуване на съдове за битови отпадъци.
Генерирани и предадени за рециклиране са следните видове отпадъци за отчетната 2019 г. от сградата на Общинска администрация:
- Хартия- 500 кг;
- ИУЕЕО - 50,4 кг;
- ИУМПС - 3 т.
За отчетната 2019 г. са извършени следните видове услуги, изготвени констативни протоколи, жалби и др., както следва:
- констативни протоколи - 120 бр.;
- входирани и приключени преписки - 593 бр.;
- актове за административно нарушение - 1 бр.;
- издадени заповеди за премахване и окастряне на дървета и храсти - 111 бр.
- обявени решения за инвестиционни намерения - 21 бр.;
- издадени пропуски за транспортиране на отпадъци - 49 бр.
- издадени разрешения за тротоарни площи - 1 бр.
- обявени разрешения за водоползване на подземни води - 9 бр.
- издадени превозни билети - 33 бр.
- постъпили жалби - 43 бр.
Информацията по отчетността на отпадъците ще бъде предоставена на местната преса.
IV. ОПОЛЗОТВОРЯВАНЕ И РЕЦИКЛИРАНЕ
Претоварна станция - гр. Балчик
От 13.05.2016 г. твърдите битови отпадъци се извозват и депонират на „Претоварна станция гр. Балчик", с което бе изпълнена значително част от проект „Изграждане на регионалната система за управление на отпадъците в регион Добрич". „Претоварна станция - гр. Балчик" обслужва общините Балчик, Каварна и Шабла.
За изпълнение на задълженията ни по чл. 16 от ЗУО (Закона за управление на отпадъците) и чл. 27 от Наредбата за изискванията за пускане на пазара на батерии и акумулатори и за третиране и транспортиране на отпадъци от батерии и акумулатори (приета с ПМС № 144/05.07.2005 г.) общината има сключен договор с "ЕКОБАТЕРИ" (№15/25.01.2010 г.) за организиране на дейностите с излезлите от употреба батерии и акумулатори на територията на община Балчик.
За изпълнение на задълженията ни по чл. 16, ал. 3, т. 7 от Закона за управление на отпадъците и чл. 14 от Наредбата за изискванията за третиране на отпадъците от моторни превозни средства е сключен договор за сътрудничество № 409/15.08.2018 г. с „КРЕСМЕТАЛ" ООД, гр. Варна, ул. „Петко Стайнов" № 12, представлявано от Кирил Петков Петков.
За изпълнение на задълженията ни по чл. 16, ал. 3, т. 7 от Закона за управление на отпадъците и чл. 14 от Наредбата за изискванията за пускане на пазара на електрическо и електронно оборудване и третиране и транспортиране на отпадъци от електрическо и електронно оборудване бе сключен договор за сътрудничество №426/22.08.2018 г. с "ЕСКАЛИБУР" ЕООД, гр. Добрич, ул. „Богдан" №6, представлявано от Татяна Василева Манчева и №291/10.05.2018г. и „КРЕСМЕТАЛ" ООД, гр. Варна, ул. „Петко Стайнов" № 12, представлявано от Кирил Петков Петков.
Други сключени договори:
- Договор № 409/15.08.2018 г. с „КРЕСМЕТАЛ" ЕООД за предаване на разделно събрани отпадъци от домакинствата, в. ч. едрогабаритни, опасни и др. отпадъци.
Рекултивация на депото за ТБО
Депото за ТБО (твърди битови отпадъци), чийто собственик е общината се намира в ПИ № 02508.542.180. През 2015 г. бе проведена процедура за „Закриване и рекултивация на общинско депо". След проведената процедура, през май 2016 г. бе започнат първия етап на проекта - техническа рекултивация, която приключи месец декември 2016 г. През 2020 година предстои завършване и на биологичната рекултивация.
Участие на обществеността
Община Балчик се включи в акцията „Да изчистим България за един ден". В проведения на 14.09.2019 г. ден за почистване се включиха 90 граждани от община Балчик и околните села. Бяха почистени - детски градини, клуб „Арда", около пенсионерски клубове и др. Събрани бяха 8,55 т. - отпадъци, които бяха транспортирани до „Претоварна станция - Балчик". За събраните отпадъци през деня не се прилагат механизмите за задължително финансово обезпечаване, т.е за тях не се дължат отчисления по чл. 60 и/или чл. 64 от Закона за управление на отпадъците.
Нерегламентирани сметища
Нерегламентираното депониране на отпадъци създава предпоставки за образуване на огнища на зарази и увреждане здравето на населението. На тези терени се изхвърлят битови, строителни и селскостопански отпадъци. Почистването на тези терени се осъществява с фадрома или друг вид техника. През изминалата година бяха взети и мерки относно нерегламентираните сметища на територията на община Балчик. Извършени бяха проверки съвместно с РИОСВ-Варна. Служители от общинска администрация периодично извършват контролни