публикувано на 07.03.2025 г.

О Б Я В Л Е Н И Е


по реда на чл. 26, ал. 2 и ал. 3 от Закона за нормативните актове,

чл. 77 Административнопроцесуалния кодекс


Съгласно чл. 26 от Закона за нормативните актове, регламентиращ задължение
на съставителя на проект на нормативен акт да го публикува на интернет
страницата на съответната община и/или общински съвет, Община Балчик, с цел
информираност на населението и прозрачност в нейната дейност, и съгласно чл. 77 от Административнопроцесуалния кодекс, според който компетентният орган издава нормативния административен акт, след като обсъди проекта, заедно с представените становища, предложения и възражения,

чрез настоящото обявление се предоставя възможност на заинтересованите лица да направят своите предложения и становища по проекта за приемане на Наредба за изменение и допълнение на Наредба за управление на отпадъците на територията на община Балчик

На основание чл. 26, ал. 4, изр. второ ЗНА се предоставя 14- дневен срок от публикуване на проекта на официалната интернет страница на Община Балчик за обществено обсъждане под форма на писмени консултации. Предложения и становища от обществеността - всички заинтересовани лица - граждани и юридически лица по проекта на наредбата, могат да бъдат депозирани в посочения срок в деловодството на Община Балчик, на адрес: гр. Балчик 9600, пл. „21-ви септемрви" №6, „Информационен център", както и на интернет адрес: mayor@balchik.bg

 

МОТИВИ

към Проект на Наредба за изменение и допълнение на

Наредба за управление на отпадъците на територията на община Балчик

(Приета от ОбС - Балчик с решение 628 по Протокол № 42 от 26.06.2014 г.; отменя разпоредбата на чл. 69, обявява нищожност на разпоредбите на чл. 131, чл. 174, чл. 175 и чл. 176 с Решение № 232 от 19.06.2019 г. по Адм. дело № 190/2019 г. на Административен съд Добрич; изм. с Решение № 372 от 14.10.2019 г. по Адм. дело № 405 от 2019 г. на Административен съд - Добрич)


1. Причини, които налагат приемането:

В Държавен вестник, бр. 70 от 20.08.2024 г. е обнародван Закон за въвеждане на еврото в Република България (по-долу „ЗВЕРБ"). Приемането му е логична фаза в осъществяването на стратегическата цел на държавата за присъединяване към еврозоната, а и в цялостното осъществяване на евроинтеграционните процеси в страната. С приемането на ЗВЕРБ е зададена правната рамка, която осигурява сигурност за гладко и ефективно преминаване от лева в евро.

Един от основните принципи, които Законът адресира при въвеждане на единната европейска валута в Република България е принципът на приемственост и автоматично превалутиране на суми от левове в евро. Този принцип е залегнал в основата на Регламент (ЕО) 974/98.

Сегашният фиксиран курс на евро-в лева (1 евро = 1,95583 лева) е потвърден в Националния план за въвеждане на еврото в Република България.

Ангажиментът на българските власти страната ни да се присъедини към еврозоната със сегашния фиксиран курс, е потвърден освен в Националния план за въвеждане на еврото в Република България (актуализиран с Решение на МС № 797 от 13 ноември 2023 г.), и в Решение на Народното събрание от 27 октомври 2022 г. във връзка с приемането на еврото в Република България (обн., ДВ, бр. 87 от 2022 г.), както и в Решение на народното събрание от 26 юли 2024 г. за ускоряване и завършване на процеса по практическата подготовка за приемане на еврото в Република България (обн., ДВ, бр. 64 от 2024 г.).

Посочванията в правните инструменти на лева без посочване на стойността, следва да се считат за позовавания на евро. Дейността по подготовката за въвеждане на еврото е мащабен процес, който изисква изменения и в подзаконовата нормативна рамка, поради което със Закона са предвидени съответните делегации за това. Така, с §6 от Преходните и заключителни разпоредби на ЗВЕРБ, на органите на местното самоуправление е възложено в 6-месечен срок от влизането на закона в сила да приемат изменения и допълнения в подзаконови нормативни актове, необходими за изпълнението му, като изрично е посочено, че измененията и допълненията в тези актове влизат в сила от датата на въвеждане на еврото в страната. Тази дата, от своя страна, ще бъде определена в Решение на Съвета на Европейския съюз за приемането на еврото от Република България, прието в съответствие с чл. 140, параграф 2 от Договора за функционирането на Европейския съюз и Регламент на Съвета на Европейския съюз, приет в съответствие с чл. 140, параграф 3 от Договора за функционирането на Европейския съюз.

Съгласно глава втора, Раздел I, чл. 15, ал. 1 от ЗВЕРБ „Цените на всички стоки и услуги, които се предлагат на потребители, се обозначават в евро и в левове за посочения в ал. 2 период, като за цените в евро се прилагат правилата за превалутиране по чл. 12 и съответно за закръгляване по чл. 13 или по специалните правила за закръгляване, предвидени в този закон".

Периодът на двойно обозначаване на цените в евро и в левове /съгласно ал. 2 на същата разпоредба/ започва един месец след датата на влизане в сила на Решението за приемането на еврото и приключва 12 месеца след датата на въвеждане на еврото в Република България.

При изработване на проекта на настоящата наредба са спазени и приложени принципите на необходимост, обоснованост, предвидимост, откритост, съгласуваност, субсидиарност, пропорционалност и стабилност.

 2. Цели, които се поставят:

Привеждане на разпоредбите на наредбата в съответствие с изискванията, правилата и принципите, заложени в Закона за въвеждане на еврото в Република България. Повишаване прозрачността и информираността на гражданите за процеса на приемане на единната европейска валута в страната и неговите отражения в местните отношения.

Проектът на наредба цели да обезпечи изпълнение на законовото задължение да се адаптират местните подзаконови нормативни актове със Закона за въвеждане на еврото в Република България и да се осигури навременното и безпроблемно въвеждане на еврото като основна валута в страната.

Наличието на такава наредба е единственият целесъобразен начин, по който местното законодателство би могло да бъде адаптирано в процеса на въвеждане на еврото като официална парична единица и валута на Р. България.

С въвеждането на еврото ще завърши процеса по присъединяването на Република България към еврозоната. В резултат от приемането на наредбата се очаква да бъдат създадени условия за регламентиране на обществените отношения с цел безпрепятственото преминаване към еврото и привеждане на местната подзаконова нормативна уредба с разпоредбите на нормативен акт от по-висока степен.

3. Финансови и други средства, необходими за прилагането на новата уредба:

Поради естеството на процеса на преход от лева към евро, ще възникне нуждата от еднократни разходи за адаптиране на информационните и счетоводните системи и софтуерни продукти и в единната европейска валута - евро. Това е еднократен разход, за който към настоящия момент е трудно да бъдат дадени дори индикативни данни.

Предлаганият проект няма пряко отражение върху бюджета на Община Балчик в дългосрочен план и не е необходимо осигуряване на допълнителни разходи/трансфери/други плащания, освен посоченият по-горе еднократен разход, за който Община Балчик има финансова възможност и готовност.

Не е необходим допълнителен човешки ресурс за прилагане на изменените разпоредби от нормативния акт.

4. Очаквани резултати от прилагането, включително финансовите, ако има такива:

Приемането на настоящия проект на наредбата е обосновано с приемането на нормативен акт от по-висока степен и цели привеждането му в съответствие с разпоредбите на същия.

Очаква се с прилагането на акта да бъдат обезпечени вече регламентираните в закон /ЗВЕРБ/ условия за безпрепятственото и плавно преминаване към еврото.

Нормативно осигуряване изпълнението и регулиране на правилното прилагане на нормативните актове от по-висока степен във връзка с цифровото изражение - размери и актуален вид валута на всички местни такси и цени на услуги, местни налози, глоби, имуществени санкции и други задължения или права, обективирани във финансово - цифрово изражение - стойност, цена.

Приемането на измененията в Наредбите ще спомогне за подсигуряване на условията и възможността за адаптация на обществените отношения на местно ниво в процеса на въвеждане на еврото и организацията на плавно преминаване от левове в евро на територията на Община Балчик, както и нормативно обезпечаване на местно ниво и реализирана готовност за спазване на срока за двойно обозначаване в лева и евро, в зависимост от датата на въвеждане на еврото в Република България.

От прилагането на проекта на наредба за изменение и допълнение няма да се реализират допълнителни приходи или разходи за заинтересованите лица или за общинската администрация.

Превалутирането и прилагането на изискването за двойно обозначаване на цените - в лева и евро са извършени при стриктно спазване правилата за закръгляване и фиксинг, съгласно разпоредбите на ЗВЕРБ и без да се поставят - нито административния орган, нито заинтересованите лица в по-неблагоприятно финансово положение.

5. Анализ за съответствие с правото на Европейския съюз:

Европейското законодателство е изградено върху водещите принципи на откритост, публичност и граждански контрол върху дейността на местните власти, което съответства на целите, поставени с предлагания проект. Доколкото настоящия проект има за предмет подзаконов нормативен акт, който подлежи на приемане от Общински съвет като орган на местно самоуправление, то приложими са разпоредбите на „Европейската харта за местното самоуправление". В тази връзка проектът е съобразен със Закона за нормативните актове и е съобразен с европейското законодателство - Регламент (ЕО) №1082/2006 г. на Европейския парламент и на Съвета и Европейската харта за местно самоуправление, както и с разпоредбите и целите на националното и местно законодателство.

Съдържанието в проекта не противоречи на норми от по-висока степен на българското и на европейското законодателство.

Предлаганият проект на наредба е във връзка и в изпълнение на влязъл в сила закон, който е съобразен с европейското законодателство и промените са в съответствие с правото на ЕС. При изработването на настоящия проект на подзаконов нормативен акт от местно значение са взети предвид основополагащите принципи на ЕС.


Причини и мотиви за предоставяне по изключение на 14-дневния срок, допустим от закона,

за обществени консултации, обсъждане, приемане и разглеждане на предложения и становища по чл. 26, ал. 4, изр. второ от Закон за нормативните актове:

 Предоставеният по изключение по-кратък срок е с оглед целесъобразност, при зачитане принципите, регламентирани в чл. 26, ал. 1 ЗНА, предвид срока, регламентиран в §6 на ПЗР на ЗВЕРБ, който изтича и предпоставен от необходимото технологично време за изработване на този проект и множество други проекти за изменение и допълнение на местни наредби по същите причини и за постигане на тяхната доколкото е възможно своевременна актуализация.

Както вече беше посочено в „Причини, които налагат приемането на настоящо предложената Наредба" - дейността по подготовката за въвеждане на еврото е мащабен процес в национален план, който изисква изменения и в подзаконовата нормативна рамка, която на местно ниво представлява редица - голям брой местни наредби, подлежащи на актуализация. Чисто техническото изготвяне на измененията отнема технологично време, стиковане на възложените задължения, действия и разпределяне на ангажименти и работа на съответните общински служители по изготвянето /в прецизност/ на многобройните проекти на наредби за изменение и допълнение, при съчетаване с текущата им служебна ангажираност и необходимост от непрекъсване на работния процес, в т.ч. и обслужването на граждани, и прилагането на 30-дневен срок за подлагане на обществено обсъждане необосновано и нецелесъобразно ще забави още приемането на актуализациите в конкретния случай.

От друга страна, така или иначе влизането в сила на настоящо предложения проект на наредба е обусловено от датата на въвеждане на еврото в Република България /изрично регламентирано - §6, ал. 2 ПЗР вр. с чл. 3 ЗВЕРБ/. Тази дата /за въвеждане на еврото/ е индикативна към момента, но в същото време законът възлага на местното самоуправление срок за приемане на съответните изменения и допълнения, а общественото обсъждане, евентуалните предложения и становища на граждани не биха могли в юридически аспект и не следва да възпрепятстват приемането на предложените и належащи изменения и допълнения, (няма правна възможност за неприемането на предложените изменения и допълнения и респ. неизпълнение на национален и европейски нормативни актове и решения), които изменения и допълнения по съществото си се изразяват в чисто техническа дейност по възложеното нормативно задължение за превалутиране, при спазване на законовите правила, прилагане на нормата за двойно обозначаване в лева и евро за посочения в ЗВЕРБ времеви период, но всъщност влизащи в сила от датата на въвеждане на еврото, както вече е посочено.

С предложените изменения и допълнения не се променят смислово в съдържание текстове на юридически норми и разпоредби, както и промени в размера на таксите, цените на услугите, облозите, глобите и санкциите или повишение няма! Единствената промяна се изразява в това, че се добавя евровата равностойност на сумата в лева за определената услуга, данък или глоба/имуществена санкция, за привеждане в съответствие с изискванията на националното и европейското законодателство. Измененията касаят единствено превалутиране и посочване на всички цени/стойности, обективирани в цифри - едновременно в размер и вид валута - български лев и евро, при пълна равностойност, без повишения, за периода на двойно обозначаване на цени, съгласно закона. Превалутирането е при спазване правилата за закръгляване, без да се поставят лицата в по-неблагоприятно положение. Това превалутиране и спазването на изискването за двойно обозначаване на цените, реално не засяга и няма как да засегне законовите интереси и права на заинтересованата общественост.

 

ПРОЕКТ!

 Наредба за изменение и допълнение на Наредба

за управление на отпадъците на територията на община Балчик

(Приета от ОбС - Балчик с решение 628 по Протокол № 42 от 26.06.2014 г.; отменя разпоредбата на чл. 69, обявява нищожност на разпоредбите на чл. 131, чл. 174, чл. 175 и чл. 176 с Решение № 232 от 19.06.2019 г. по Адм. дело № 190/2019 г. на Административен съд Добрич; изм. с Решение № 372 от 14.10.2019 г. по Адм. дело № 405 от 2019 г. на Административен съд - Добрич)

 

В Раздел XIX Административно-наказателни разпоредби от Наредбата за управление на отпадъците на територията на община Балчик се внася изменение и допълнение в съответните посочени разпоредби, както следва:

§1. Чл.148 (1) изм. с Решение № 372 от 14.10.2019 г. по Адм. дело № 405 от 2019 г. на Административен съд - Добрич се изменя и допълва, както следва:

(1) За изхвърлянето на масово разпространени отпадъци (използвани батерии и негодни за употреба акумулатори, излязло от употреба електронно и електрическо оборудване, луминесцентни лампи и други лампи съдържащи живак, отработени масла и отпадъчни нефтопродукти и др. опасни вещества, излезлите употреба пневматични гуми, отпадъци от опаковки и др.), обозначени с маркировката за разделно събиране, в контейнери и в съдове за събиране на смесени битови отпадъци, поставени в имоти - публична държавна или общинска собственост, или смесването им с други материали или отпадъци по-начин, затрудняващ тяхното последващо рециклиране или оползотворяване, при създадена система за разделно събиране на съответните масово разпространени отпадъци. 1. глоба от 300.00лв. / 153.39 евро до 1 000.00 лв./ 511.29 евро - за физически лица

§2. Чл.160 се изменя и допълва, както следва: Наказва се от 1 400.00 лв. / 715.81 евро до 4 000 лв. / 2045.17 евро физическо лице, което:

1. не предаде излязло от употреба моторно превозно средство на площадки за съхраняване или в центрове за разкомплектоване;

2. изхвърля масово разпространени отпадъци, обозначени с маркировка за разделно събиране, в контейнери за смесени битови отпадъци и в съдове за събиране на отпадъци, поставени в имоти - публична държавна или общинска собственост, или ги смесва с други материали или отпадъци по начин, затрудняващ тяхното последващо рециклиране или оползотворяване, когато в конкретното населено място е създадена система за разделно събиране на съответните масово разпространени отпадъци;

3. не изпълнява разпоредбите за повторна употреба, рециклиране и оползотворяване на строителни отпадъци;

4. изхвърля битови отпадъци в съдове за разделно събиране;

§3. Чл. 161. се изменя и допълва, както следва: Наказва се с глоба от 1 400.00 лв. / 715.81 евро до 4 000 лв. / 2045.17 евро физическо лице, което:

1. предава ОЧЦМ с битов характер без декларация за произход по чл. 39, ал. 2 от ЗУО или откаже да попълни такава или е попълнило неверни сведения в декларацията;

2. предава ОЧЦМ с битов характер на лице без разрешение или комплексно разрешително по чл. 35, ал. 1 от ЗУО;

3. извършва дейности с ОЧЦМ без регистрация по Търговския закон или без разрешение, ако деянието не съставлява престъпление;

4. предава ОЧЦМ, които нямат битов характер, в т.ч. по чл. 39, ал. 1 от ЗУО.

§4. Чл. 162 се изменя и допълва, както следва: Наказва се с глоба от 2 000.00 лв. / 1022.58 евро до 5 000.00 лв. / 2556.46 евро физическо лице, което нерегламентирано изгаря или извършва друга форма на нерегламентирано третиране на отпадъци.

§5. Чл.163. се изменя и допълва, както следва: За нарушаване на разпоредбите на тази наредба и на ЗУО юридическите лица и едноличните търговци се наказват с имуществена санкция както следва:

(1) Наказва се с имуществена санкция в размер от 2 000.00 лв. / 1022.58 евро до 6 000.00 лв. / 3067.75 евро едноличен търговец или юридическо лице, с изключение на лицата, пускащи на пазара продукти, след употребата на които се образуват масово разпространени отпадъци, което:

1. не води отчетност на отпадъците или не предостави документи относно отчета или информация за управление на дейностите по отпадъците съгласно изискванията на ЗУО или наредбата по чл. 48, ал. 1 от ЗУО;

2. не предостави информация или не води отчетност съгласно изискванията на наредбите по чл. 13, ал. 1 от ЗУО;

3. предостави невярна информация и/или води невярна отчетност съгласно ЗУО или наредбите по чл. 13, ал. 1 или чл. 48, ал. 1 от ЗУО;

4. не предостави при поискване документи относно отчета или информацията за дейността по управление на отпадъците.

(2) Наказва се с имуществена санкция в размер от 5 000.00 лв. / 2556.46 евро до 15 000.00 лв. / 7669.38 евро, едноличен търговец или юридическо лице, с изключение на лицата, пускащи на пазара продукти, след употребата на които се образуват масово разпространени отпадъци, което не осигури достъп до площадки или помещения или документи на длъжностно лице извършващо проверка.

(3) При повторно нарушение по ал. 1 и ал. 2 се налага санкция в двоен размер.

§6. Чл. 166. се изменя и допълва, както следва: (1) Наказва се с имуществена санкция в размер от 3 000.00 лв. /1533.88 евро до 10 000 лв. / 5112.92 евро едноличен търговец или юридическо лице, което:

1. не предприема необходимите мерки за осигуряване на разделно събиране и третиране на ИУЕЕО, образувано от пусканото на пазара от него ЕЕО;

2. умишлено нарушава целостта на излезли от употреба газоразрядни лампи и електронно-лъчеви тръби, освен ако притежава разрешение или комплексно разрешително по чл. 35 от ЗУО за тази дейност;

3. събира и съхранява на открито или в отворени съдове или контейнери ИУЕЕО, в т.ч и на газоразрядни лампи;

4. поставя ИУЕЕО в съдове за битови отпадъци или ги смесва с други отпадъци;

5. извършва обезвреждане на ИУЕЕО, на части или материали от него, които могат да бъдат рециклирани и/или оползотворени;

6. не обезврежда неподлежащите на повторно използване, рециклиране и/или оползотворяване отпадъци от предварителното третиране на ИУЕЕО съгласно изискванията на ЗУО и на подзаконовите нормативни актове по прилагането му;

7. извършва продажба на ЕЕО на крайни потребители в търговски обект, където няма поставени съдове за събиране от крайните потребители на ИУЕЕО от домакинствата или съдовете не отговарят на нормативните изисквания;

8. не приема без заплащане от страна на крайните потребители ИУЕЕО, образувано в бита, в същото количество, от същия вид или изпълняващо същите функции, както закупеното от потребителя в рамките на работното време на обекта;

9. извършва продажба на ЕЕО на крайни потребители в търговски обект, където няма поставени на видно място табели, съдържащи необходимата информация относно възможностите за обратно приемане на ИУЕЕО в съответствие с изискванията на наредба на Министерския съвет по чл. 13, ал. 1 от ЗУО;

10. извършва продажба на ЕЕО на крайни потребители и не е сключило договор, с който се гарантира обслужването на съдовете за обратно приемане на ЕЕО, образувано в бита, неговото транспортиране и предаването му за рециклиране или оползотворяване на лица, притежаващи необходимото разрешение за това;

11. пуска на пазара ЕЕО, предназначено за употреба в бита, без инструкции или указания за употреба на уреда с необходимата информация на български език в съответствие с изискванията на наредбата на Министерския съвет по чл. 13, ал. 1 от ЗУО.

(2) ри повторно нарушение по ал. 1 се налага санкция в размер от 6 000.00 лв. / 3067.75 евро до 20 000.00 лв. / 10225.84 евро.

§7. Чл. 167. се изменя и допълва, както следва: (1) Наказва се с имуществена санкция в размер от 3 000.00 лв. / 1533.88 евро до 10 000.00 лв. / 5112.92 евро едноличен търговец или юридическо лице, което:

1. извършва дейности по събиране, съхраняване, разкомплектоване, оползотворяване и/или обезвреждане на ИУМПС, компоненти и материали от тях на неразрешени за това места или на площадки, неотговарящи на изискванията на ЗУО или подзаконовите нормативни актове по прилагането му;

2. не въведе информационна система за отчитане и контрол на издадените удостоверения за разкомплектоване на ИУМПС.

§8. Чл. 168. се изменя и допълва, както следва: (1) Наказва се с имуществена санкция в размер от 3 000.00 лв. / 1533.88 евро до 10 000.00 лв. /5112.92 евро едноличен търговец или юридическо лице, което:

1. извършва продажба или смяна на гуми и не приема без заплащане от страна на крайните потребители ИУГ;

2. извършва продажба или смяна на гуми и не е организирало място за връщане от крайните потребители на ИУГ на територията на обекта, където се извършва продажбата;

3. извършва продажба или смяна на гуми и не е сключило договор, с който се гарантира събирането и предаването на ИУГ за оползотворяване;

4. извършва продажба или смяна на гуми и не е осигурило информация в съответствие с изискванията на наредбата на Министерския съвет по чл. 13, ал. 1 от ЗУО на видно място на територията на обекта относно възможностите за приемане на ИУГ от крайните потребители;

5. предава за депониране ИУГ - цели и/или нарязани, освен когато се депонират велосипедни гуми или гуми с външен диаметър над 1400 mm или се използват като материал за строителството на депа;

6. извършва дейности по събиране, съхраняване, оползотворяване и/или обезвреждане на ИУГ на неразрешени за това места или на площадки, неотговарящи на изискванията на ЗУО и подзаконовите нормативни актове по прилагането му.

§9. Чл. 169. се изменя и допълва, както следва: (1) Наказва се с имуществена санкция в размер от 3 000.00 лв. / 1533.88 евро до 10 000.00 лв. / 5112.92 евро едноличен търговец или юридическо лице, което:

1. извършва продажба на опаковани стоки и не приема без заплащане от крайните потребители използвани опаковки и/или отпадъци от опаковки от същия вид, за които има организирана депозитна или друга система за многократна употреба;

2. не е организирало разделно събиране на отпадъците от търговски обекти, производствени, стопански и административни сгради и/или не ги е предало на лица, притежаващи разрешение, комплексно разрешително или регистрационен документ по чл. 35 от ЗУО и/или с организация по оползотворяване.

3. извършва продажба на полимерни торбички, за които не е заплатена продуктова такса по чл. 59, ал. 7 от ЗУО.

(2) При повторно нарушение по т. 1-3 се налага имуществена санкция в размер от 6 000.00 лв. / 3067.75 евро до 20 000 лв. / 10225.84 евро.

§10. Чл. 170. се изменя и допълва, както следва: Наказва се с имуществена санкция в размер от 3 000.00 лв. / 1533.88 евро до 10 000.00 лв. / 5112.92 евро едноличен търговец или юридическо лице, което:

1. съхранява отработени масла или отпадъчни нефтопродукти на площадки, които не отговарят на изискванията на ЗУО или подзаконовите нормативни актове по прилагането му;

2. извършва смяна на отработени масла на места, които не са оборудвани за целта, или ги съхранява в съдове, неотговарящи на изискванията;

3. смесва масла, съдържащи полихлорирани бифенили и терфенили, с други отработени масла;

4. смесва отработени масла и отпадъчни нефтопродукти с горива, охлаждащи течности, спирачна течност и разтворители;

5. извършва продажба на масла и не е осигурило информация на видно място на територията на обекта относно местата за смяна на маслата, възможните опасности за човешкото здраве при неправилно манипулиране или риска за околната среда;

6. извършва смяна на масла и не е сключило договор, с който се гарантира събирането и предаването на отработени масла или отпадъчни нефтопродукти за оползотворяване.

§11. Чл. 172. се изменя и допълва, както следва: Наказва се с имуществена санкция в размер от 5 000.00лв. /2556.46 евро до 10 000 лв./5112.92 евро едноличен търговец или юридическо лице, което:

1. възложи или извършва строителни или монтажни работи или премахване на строежи без наличие на план за управление на строителните отпадъци в случаите, когато такъв се изисква по чл. 32, ал. 1;

2. не постигне изпълнението на целите за оползотворяване и рециклиране на строителни отпадъци съгласно изискванията и сроковете, определени с Наредбата за управление на строителни отпадъци и за влагане на рециклирани строителни материали (обн. ДВ бр. 89/13.11.2012г.) по чл. 43, ал. 4от ЗУО.

§12. Чл. 173. се изменя и допълва, както следва: (1) За други нарушения на тази наредба, които не съставляват престъпления, физическите лица или длъжностните лица се наказват с глоба от 500.00лв. /255.65 евро до 3 000.00 лв. / 1533.88, а на юридическите лица или на едноличните търговци се налага имуществена санкция от 1 000.00лв. / 511.29 евро до 6 000.00 лв. / 3067.75 евро.

(2) При повторно нарушение размерът на глобата или имуществената санкция е в двойния размер по ал. 1.

§13. В Предходни и заключителни разпоредби се допълват следните параграфи:

§5. Съгласно §6, ал. 2 от Преходните и заключителни разпоредби на Закона за въвеждане на еврото в Република България, настоящата наредба влиза в сила от датата на въвеждане на еврото в България по реда на чл. 3 на Закона за въвеждане на еврото в Република България.

§6. Наредба за изменение и допълнение на Наредбата за управление на отпадъците на територията на община Балчик е приета с Решение № _________ по Протокол № __________ на дата _______ на Общински съвет - Балчик и подлежи на публикуване на интернет сайта на Община Балчик.

§7. Контрол по изпълнението на Наредбата се възлага на Кмета на Община Балчик.

 

ВНОСИТЕЛ:

НИКОЛАЙ АНГЕЛОВ

Кмет на Община Балчик