• Размер на текста:
  • Намали размера на текста
  • Увеличи размера на текста

публикувано на 07.03.2025 г.

  О Б Я В Л Е Н И Е


по реда на чл. 26, ал. 2 и ал. 3 от Закона за нормативните актове, чл. 77 Административнопроцесуалния кодекс


Съгласно чл. 26 от Закона за нормативните актове, регламентиращ задължение на съставителя на проект на нормативен акт да го публикува на интернет страницата на съответната община и/или общински съвет, Община Балчик, с цел информираност на населението и прозрачност в нейната дейност, и съгласно чл. 77 от Административнопроцесуалния кодекс, според който компетентният орган издава нормативния административен акт, след като обсъди проекта, заедно с представените становища, предложения и възражения,

       чрез настоящото обявление се предоставя възможност на заинтересованите лица да направят своите предложения и становища по проекта за приемане на нова Наредба за обществения ред на територията на Община Балчик


           На основание чл. 26, ал. 4, изр. второ ЗНА се предоставя 14- дневен срок от публикуване на проекта на официалната интернет страница на Община Балчик за обществено обсъждане под форма на писмени консултации. Предложения и становища от обществеността - всички заинтересовани лица - граждани и юридически лица по проекта на наредбата, могат да бъдат депозирани в посочения срок в деловодството на Община Балчик, на адрес: гр. Балчик 9600, пл. „21-ви септемрви" №6, „Информационен център", както и на интернет адрес: mayor@balchik.bg

 

МОТИВИ
към Проект на Наредба за обществения ред на територията на Община Балчик

1.      Причини, които налагат приемането:

             В Държавен вестник, бр. 70 от 20.08.2024 г. е обнародван Закон за въвеждане на еврото в Република България (по-долу „ЗВЕРБ"). Приемането му е логична фаза в осъществяването на стратегическата цел на държавата за присъединяване към еврозоната, а и в цялостното осъществяване на евроинтеграционните процеси в страната. С приемането на ЗВЕРБ е зададена правната рамка, която осигурява сигурност за гладко и ефективно преминаване от лева в евро.

           Един от основните принципи, които Законът адресира при въвеждане на единната европейска валута в Република България е принципът на приемственост и автоматично превалутиране на суми от левове в евро. Този принцип е залегнал в основата на Регламент (ЕО) 974/98.

          Сегашният фиксиран курс на евро-в лева (1 евро = 1,95583 лева) е потвърден в Националния план за въвеждане на еврото в Република България.

          Ангажиментът на българските власти страната ни да се присъедини към еврозоната със сегашния фиксиран курс, е потвърден освен в Националния план за въвеждане на еврото в Република България (актуализиран с Решение на МС № 797 от 13 ноември 2023 г.), и в Решение на Народното събрание от 27 октомври 2022 г. във връзка с приемането на еврото в Република България (обн., ДВ, бр. 87 от 2022 г.), както и в Решение на народното събрание от 26 юли 2024 г. за ускоряване и завършване на процеса по практическата подготовка за приемане на еврото в Република България (обн., ДВ, бр. 64 от 2024 г.).

         Посочванията в правните инструменти на лева без посочване на стойността, следва да се считат за позовавания на евро. Дейността по подготовката за въвеждане на еврото е мащабен процес, който изисква изменения и в подзаконовата нормативна рамка, поради което със Закона са предвидени съответните делегации за това. Така, с §6 от Преходните и заключителни разпоредби на ЗВЕРБ, на органите на местното самоуправление е възложено в 6-месечен срок от влизането на закона в сила да приемат изменения и допълнения в подзаконови нормативни актове, необходими за изпълнението му, като изрично е посочено, че измененията и допълненията в тези актове влизат в сила от датата на въвеждане на еврото в страната. Тази дата, от своя страна, ще бъде определена в Решение на Съвета на Европейския съюз за приемането на еврото от Република България, прието в съответствие с чл. 140, параграф 2 от Договора за функционирането на Европейския съюз и Регламент на Съвета на Европейския съюз, приет в съответствие с чл. 140, параграф 3 от Договора за функционирането на Европейския съюз.

            Съгласно глава втора, Раздел I, чл. 15, ал. 1 от ЗВЕРБ „Цените на всички стоки и услуги, които се предлагат на потребители, се обозначават в евро и в левове за посочения в ал. 2 период, като за цените в евро се прилагат правилата за превалутиране по чл. 12 и съответно за закръгляване по чл. 13 или по специалните правила за закръгляване, предвидени в този закон".

          Периодът на двойно обозначаване на цените в евро и в левове /съгласно ал. 2 на същата разпоредба/ започва един месец след датата на влизане в сила на Решението за приемането на еврото и приключва 12 месеца след датата на въвеждане на еврото в Република България.

          При изработване на проекта на настоящата наредба са спазени и приложени принципите на необходимост, обоснованост, предвидимост, откритост, съгласуваност, субсидиарност, пропорционалност и стабилност.

          В настоящо действащата Наредба за обществения ред на територията на Община Балчик, Приета с Решение № 77/29.06. 2004 г. по Протокол № 9 на Общински съвет - Балчик; изм. и доп. с Решение № 407, по Протокол № 44 от 30.06.2006 г.; изм. и доп. с Решение № 312, по Протокол № 31 от 15.05.2009 г.; изм. с Решение 613, Протокол № 50 от 30.06.2010 г.; с Решение № 175 от 18.12.2015 година на Административен съд Добрич обявява нищожността на чл. 40, ал. 5; изм. с Решение № 80 от 29.02.2017 г. по адм.дело № 609/2016 г. на Административен съд Добрич, отменена т. 4 на чл. 12; отменя чл. 14, чл. 16 и чл. 20 по отношение размера на предвидените санкции, отменя чл. 36, ал. 4, т. 6, чл. 57 и чл. 60 с Решение № 33 от 11.02.2019 г. по Адм. дело № 673/2018 г. на Административен съд Добрич, има и други разпоредби, нуждаещи се от актуализация, в зависимост от настъпили в съответните по-висши нормативни актове - закони, уреждащи обществените отношения в  тяхната сфера, редакции през годините, ненанесени/ несъобразени в настоящата редакция на местната наредба. Редакцията на норми от общинската наредба е необходима за прецизиране на нормите и актуализация относно вида на нарушенията, предвидените за тях размери на глоби/имуществени санкции, така, че да са в съответствие със законите, за чието правилно прилагане са относими същите.

           Предвид многобройните цифрови суми на глоби и санкции за съответните нарушения, а и необходимостта от актуализация не само на цифри с преизчисляване от лева в евро и двойно обозначаване, по-удачно и целесъобразно  е настоящо действащата НОРТОБ да бъде отменена и съответно да се приеме нова - настоящо предложеният проект за целесъобразност, прегледност и по-лесно четене и позоваване при прилагане /без множество на брой и в обем редакции в текстове на норми, в цифри за превалутиране и двойно обозначаване/ на новия текст, вместо редица изменения и допълнения в стария.

2.      Цели, които се поставят:

           Привеждане на разпоредбите на наредбата в съответствие с изискванията, правилата и принципите, заложени в Закона за въвеждане на еврото в Република България. Повишаване прозрачността и информираността на гражданите за процеса на приемане на единната европейска валута в страната и неговите отражения в местните отношения.

        Проектът на наредба цели да обезпечи изпълнение на законовото задължение да се адаптират местните подзаконови нормативни актове със Закона за въвеждане на еврото в Република България и да се осигури навременното и безпроблемно въвеждане на еврото като основна валута в страната.

         Наличието на такава наредба е единственият целесъобразен начин, по който местното законодателство би могло да бъде адаптирано в процеса на въвеждане на еврото като официална парична единица и валута на Р. България.

          С въвеждането на еврото ще завърши процеса по присъединяването на Република България към еврозоната. В резултат от приемането на наредбата се очаква да бъдат създадени условия за регламентиране на обществените отношения с цел безпрепятственото преминаване към еврото и привеждане на местната подзаконова нормативна уредба с разпоредбите на нормативен акт от по-висока степен.

          Привеждане на разпоредбите на наредбата и в съответствие с изискванията, правилата, принципите и настъпилите през годините редакции на други приложими закони  - Закон за защита от шума в околната среда, Закон за управление на отпадъците и други относими. Датата на приемане на настоящо действащата наредба е далечната 2004 г., т.е. преди приемането на ЗЗШОС, ЗУО и други. В Наредбата са компилирани различни норми, касаещи регламентирането и опазването на обществения ред и подвластни на множество по-висшестоящи актове - закони, спрямо които е нужно да е съобразена регулацията на местно ниво.

3.      Финансови и други средства, необходими за прилагането на новата уредба:

         Поради естеството на процеса на преход от лева към евро, ще възникне нуждата от еднократни разходи за адаптиране на информационните и счетоводните системи и софтуерни продукти и в единната европейска валута - евро. Това е еднократен разход, за който към настоящия момент е трудно да бъдат дадени дори индикативни данни.

        Предлаганият проект няма пряко отражение върху бюджета на Община Балчик в дългосрочен план и не е необходимо осигуряване на допълнителни разходи/трансфери/други плащания, освен посоченият по-горе еднократен разход, за който Община Балчик има финансова възможност и готовност.

         Не е необходим допълнителен човешки ресурс за прилагане на разпоредбите от  новопредложения нормативнен акт.

4.      Очаквани резултати от прилагането, включително финансовите, ако има такива:

           Приемането на настоящия проект на наредбата е обосновано с приемането на нормативен акт от по-висока степен /ЗВЕРБ/ и цели привеждането му в съответствие с разпоредбите на същия, както и настъпили през годините редица редакции в свързани нормативни актове от по-висока степен, с цел привеждането му в съответствие и с тях /ЗЗШОС, ЗУО/.

         Очаква се с прилагането на акта да бъдат обезпечени вече регламентираните в закон /ЗВЕРБ/ условия за безпрепятственото и плавно преминаване към еврото, както и регламентите на редица други специални закони като ЗЗШОС, ЗУО.

         Основно ще се постигне нормативно осигуряване изпълнението и регулиране на правилното прилагане на нормативните актове от по-висока степен във връзка с цифровото изражение - размери и актуален вид валута на всички местни такси и цени на услуги, местни налози, глоби, имуществени санкции и други задължения или права, обективирани във финансово - цифрово изражение - стойност, цена, правилно приложение на разпоредбите на специалните закони, в изпълнение на които се приема общинската наредба, като прецизиране и актуализация не само на превалутирането и двойното обозначаване, но и на актуални размери на предвидените с по-горестоящи нормативни актове санкции, както и прецизиране на вида и съставомерността на съответните задължения и нарушения на обществения ред.

          Приемането на Наредбата ще спомогне най-вече за подсигуряване на условията и възможността за адаптация на обществените отношения на местно ниво в процеса на въвеждане на еврото и организацията на плавно преминаване от левове в евро на територията на Община Балчик, както и нормативно обезпечаване на местно ниво и реализирана готовност за спазване на срока за двойно обозначаване в лева и евро, в зависимост от датата на въвеждане на еврото в Република България.

           От прилагането на проекта на новата наредба в частта с актуализацията на текстовете в цялостен аспект, ще се постигне синхронизиране на съставомерност на различните видове нарушения, размера на глоби и санкции за тях, в съответствие с предвидените в закон, като така ще се реализират евентуално допълнителни приходи/постъпления от този по-висок, съобразен спрямо по-висшестоящите нормативни актове - специалните закони, размер на глоби/санкции за общинската администрация, респ. по-високи разходи за нарушителите, с оглед превенцията и/или превъзпитанието им към спазване на обществения ред и съгласно предвидените текстове и размери санкции в съответния уреждащ, специален закон. Този по-висок размер на санкции в настоящия проект е изцяло съобразен с нормите на приложимите закони - предимно в областта на екологичното законодателство, но и други специални.

        Касателно за превалутирането и прилагането на изискването за двойно обозначаване на цените - в лева и евро, те са извършени в настоящия проект при стриктно спазване правилата за закръгляване и фиксинг, съгласно разпоредбите на ЗВЕРБ и без да се поставят - нито административния орган, нито заинтересованите лица в по-неблагоприятно от преди превалутирането и двойното обозначаване, финансово положение.

5.      Анализ за съответствие с правото на Европейския съюз:

         Европейското законодателство е изградено върху водещите принципи на
откритост, публичност и граждански контрол върху дейността на местните власти, което съответства на целите, поставени с предлагания проект. Доколкото настоящия проект има за предмет подзаконов нормативен акт, който подлежи на приемане от Общински съвет като орган на местно самоуправление, то приложими са разпоредбите на „Европейската харта за местното самоуправление". В тази връзка проектът е съобразен със Закона за нормативните актове и е съобразен с европейското законодателство - Регламент (ЕО) №1082/2006 г. на Европейския парламент и на Съвета и Европейската харта за местно самоуправление, както и с разпоредбите и целите на националното и местно законодателство.

        Съдържанието в проекта не противоречи на норми от по-висока степен на
българското и на европейското законодателство, напротив, приведена е актуалност и синхронизиране с тях.

        Предлаганият проект на наредба е основно във връзка и в изпълнение на влязъл в сила закон, който е съобразен с европейското законодателство и промените са в съответствие с правото на ЕС. При изработването на настоящия проект на подзаконов нормативен акт от местно значение са взети предвид основополагащите принципи на ЕС.


Причини и мотиви за предоставяне по изключение на 14-дневния срок, допустим от закона, за обществени консултации, обсъждане, приемане и разглеждане на предложения и становища по чл. 26, ал. 4, изр. второ от Закон за нормативните актове:

         Предоставеният по изключение по-кратък срок е с оглед целесъобразност, при зачитане принципите, регламентирани в чл. 26, ал. 1 ЗНА, предвид срока, регламентиран в §6 на ПЗР на ЗВЕРБ, който изтича и предпоставен от  необходимото технологично време за изработване на този проект и множество други проекти за изменение и допълнение на местни наредби, /за някои наредби, като настоящия случай, за избягване на твърде много редакции и за целесъобразност, синхронизирането със законодателството ще бъде посредством проект за нова наредба с отмяна на старата/, по същите причини и за постигане на тяхната доколкото е възможно своевременна актуализация.

           Както вече беше посочено в „Причини, които налагат приемането на настоящо предложената Наредба" - дейността по подготовката за въвеждане на еврото е мащабен процес в национален план, който изисква изменения и в подзаконовата нормативна рамка, която на местно ниво представлява редица - голям брой местни наредби, подлежащи на актуализация. Чисто техническото изготвяне на нова наредба отнема технологично време, стиковане на възложените задължения, действия и разпределяне на ангажименти и работа на съответните общински служители по изготвянето /в прецизност/ на многобройните проекти на местни, общински наредби за изменение и допълнение по същия повод /ЗВЕРБ/, при съчетаване с текущата им служебна ангажираност и необходимост от непрекъсване на работния процес, в т.ч. и обслужването на граждани, и прилагането на 30-дневен срок за подлагане на обществено обсъждане необосновано и нецелесъобразно ще забави още приемането на актуализациите в конкретния случай.

           От друга страна, така или иначе влизането в сила на настоящо предложения проект на наредба е обусловено от датата на въвеждане на еврото в Република България /изрично регламентирано - §6, ал. 2 ПЗР вр. с чл. 3 ЗВЕРБ/. Тази дата /за въвеждане на еврото/ е индикативна към момента, но в същото време законът възлага на местното самоуправление срок за приемане на съответните изменения и допълнения, а общественото обсъждане, евентуалните предложения и становища на граждани не биха могли в юридически аспект и не следва да възпрепятстват приемането на предложените и належащи изменения и допълнения, (няма правна възможност за неприемането на предложените изменения и допълнения и респ. неизпълнение на национален и европейски нормативни актове и решения), които изменения и допълнения по съществото си се изразяват в чисто техническа дейност по възложеното нормативно задължение за превалутиране, при спазване на законовите правила, прилагане на нормата за двойно обозначаване в лева и евро за посочения в ЗВЕРБ времеви период, но всъщност влизащи в сила от датата на въвеждане на еврото, както вече е посочено.

         Предложения проект на нова наредба касае и обхваща основно, най-вече, но не само превалутиране и посочване на всички цени/стойности, обективирани в цифри - едновременно в размер и вид валута - български лев и евро, при пълна равностойност,  за периода на двойно обозначаване на цени, съгласно закона. Превалутирането е при спазване правилата за закръгляване, без да се поставят лицата в по-неблагоприятно положение. Това превалутиране и спазването на изискването за двойно обозначаване на цените, реално не засяга и няма как да засегне законовите интереси и права на заинтересованата общественост.

         Актуализацията на текстове относно задълженията и нарушенията и размери на глоби и санкции е в съответствие и напълно съобразяване с тези текстове и размери на глоби и санкции в по-висшестоящите нормативни актове, уреждащи материята - закони, което пак не засяга и няма как да накърни законови интереси и права на заинтересованата общественост.


ПРОЕКТ!

НАРЕДБА ЗА ОБЩЕСТВЕНИЯ РЕД НА ТЕРИТОРИЯТА НА ОБЩИНА БАЛЧИК


РАЗДЕЛ I

ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ

Чл.1 (1) С настоящата наредба се уреждат обществените отношения, свързани с осигуряването и опазването на обществения ред, опазването на публичната и частна собственост, създаване на условия за спокойствие, труд и отдих на гражданите и поддържане на естетичен вид, природосъобразна екологична среда и чистота на населените места на територията на община Балчик.

(2) С настоящата наредба се определят и санкциите при извършване на търговска дейност на територията на община Балчик.

(3) Наредбата се прилага по отношение на:

1. всички лица, които живеят постоянно или временно пребивават на територията на община Балчик;

2. собствениците и наемателите на жилищни сгради;

3. управителите на етажната собственост, по отношение на предназначените за общо ползване части на сгради и прилежащите терени;

4. управителите на търговски дружества, едноличните търговци, ръководителите на предприятия, учреждения и организации, развиващи дейност на територията на община Балчик.

(4) Наредбата урежда правомощията на общинската администрация, свързани с осъществяване на дейността и целите, посочени в ал. 1, както и реда за констатиране на нарушения и налагане на санкции при неизпълнението им.


РАЗДЕЛ II

ОПАЗВАНЕ И ОСИГУРЯВАНЕ НА ОБЩЕСТВЕНИЯ РЕД

Чл.2. Гражданите, едноличните търговци, юридическите лица, ръководителите на предприятия, учреждения и организации са длъжни да опазват от повреди общинската собственост.

Чл.3. Забранява се:

1. Използването на питейна вода за поливане на зелени площи и насаждения и за измиване на улици, площади, превозни средства и др.;

Глоба/имуществена санкция в размер от 20 лева / 10.23 евро до 200 лева / 102.26 евро.

2. Замърсяването и/или повреждането на агитационни и рекламни материали (обяви, афиши, писмени съобщения, рекламни табели, рекламни съоръжения, информационни табла и др. подобни), поставени с разрешение на кмета на общината;

Глоба/имуществена санкция в размер от 50 лева / 25.56 евро до 500 лева / 255.65 евро.

3. Замърсяването и/или повреждането на фасади на сгради, огради, пътни съоръжения и др. подобни,

Глоба/имуществена санкция в размер от 50 лева / 25.56 евро до 500 лева / 255.65 евро.

4. Повреждането и/или разместването на обозначителни знаци и информационни табели, пътни знаци, осветителни тела, телефонни апарати и кабини, контейнери и други съоръжения за отпадъци; декоративни, поставени с разрешение на кмета на община Балчик, ако деянието не съставлява престъпление;

Глоба/имуществена санкция в размер от 50 лева / 25.56 евро до 500 лева / 255.65 евро.

5. Складирането на въглища, дърва и други едрогабаритни предмети около сгради, по улици, площади, паркове, междублокови пространства и тротоари за повече от 24 часа;

Глоба/имуществена санкция в размер от 10 лева / 5.11 евро до 50 лева / 25.56 евро.

6. Паленето на огън, хвърлянето на неугасени цигари, клечки кибрит и други огнеопасни предмети, както и извършването на огнеопасни и взривоопасни дейности, извън определените за целта места;

Глоба/имуществена санкция в размер от 20 лева / 10.23 евро до 500 лева / 255.65 евро.

7. Събирането на лечебни, декоративни и защитени растителни видове в територии, неразрешени от общината, както и тяхната продажба;

Глоба/имуществена санкция в размер от 5 лева / 2.56 евро до 25 лева / 12.78 евро.

           
РАЗДЕЛ III

ПОДДЪРЖАНЕ НА ЕСТЕТИЧЕН ВИД И ЧИСТОТА НА НАСЕЛЕНИТЕ МЕСТА НА ТЕРИТОРИЯТА НА ОБЩИНА БАЛЧИК

 Чл. 4. Поддържането на естетичен вид на населеното място изисква редовно почистване на улици, площади, градини, паркове, зелени площи, дворове, междублокови пространства, общите части на сградите - етажна собственост, производствените и обществени сгради, плажните ивици и местата около водните басейни, паркингите и др.

Чл. 5. Поддържането на чистота по отношение на производствени, административни, обществени сгради, складове, гаражи, паркинги, кооперативни пазари и др. имоти, се осигурява от собствениците и наематели на имоти, които ги управляват и стопанисват.

Глоба/имуществена санкция в размер от 100 лева / 51.13 евро до 500 лева / 255.65 евро.

Чл. 6. (1) Поддържането на чистотата и естетичния вид около жилищни сгради, в

междублокови пространства и търговски обекти е задължение на:

1. Гражданите, живеещи в жилищните сгради;

2. Собствениците по отношение на индивидуалните дворове, постройки и съоръжения, ведно с прилежащи към тях територии;

3. Собствениците и наематели на търговски обекти;

4. Собствениците на МПС - по отношение на местата за паркирането им;

5. При извършване на строителна дейност, в чертите на града, за реда и чистотата на строителната площадка и прилежащите й части от тротоара и уличното платно и строителната техника отговаря строителната фирма, извършваща строежа до предаване обекта на законните му собственици.

(2) За нарушаване разпоредбите на този член се налагат санкции в размер от 20 лева / 10.23 евро до 200 лева / 102.26 евро.

Чл. 7. (1) Задължават се управителите на търговските дружества, едноличните търговци, ръководителите на предприятия, учреждения и обществени организации, собствениците и наемателите на сгради и търговски обекти да отстраняват до 12 часа след наваляването на снега по тротоарите пред сградите и търговските обекти, както и да отстраняват в същия срок ледените висулки и опасните натрупвания от снега.

(2) За нарушаване разпоредбите на този член се налага глоба/имуществена санкция в размер от 50 лева / 25.56 евро до 500 лева / 255.65 евро.

Чл. 8.     Забранява се:

1. Формирането на временни депа за изкопни земни маси без разрешение на кмета на община Балчик;
Глоба в размер от 300 лева / 153.39 евро до 1000 лева / 511.29 евро; Имуществена санкция в размер от 1400 лева /715.81 евро до 4000 лева / 2045.17 евро.

2. Рекултивацията на терени без необходимите разрешителни;

Глоба/имуществена санкция в размер от 50 лева / 25.56 евро до 500 лева / 255.65 евро.

3. Изхвърлянето и разпиляването на обеззаразени семена, хербициди, инсектициди и пестициди на селските сметища;

Глоба/имуществена санкция в размер от 50 лева / 25.56 евро до 500 лева / 255.65 евро.


РАЗДЕЛ IV

ОПАЗВАНЕ НА ОБЩЕСТВЕНИЯ РЕД В ЖИЛИЩНИ СГРАДИ И В УРЕГУЛИРАНИ ПОЗЕМЛЕНИ ИМОТИ

Чл. 9. В жилищните сгради и в урегулираните поземлени имоти, в зони и територии, предназначени за жилищно строителство, рекреационни зони и територии и зони със смесено предназначение се забранява:

1. Извършването на ремонтни дейности, създаващи силен шум, смущаващ обитателите на други жилища в часове извън интервала от 08.00 ч. до 14.00 ч. и от 16.00 ч. до 23.00 ч.;
Глоба в размер от 500 лева / 255.65 евро до 1000 лева / 511.29 евро; Имуществена санкция в размер от 3 000 лева / 1533.88 евро  до 6000 лева / 3067.75 евро.
2. Извършването на производствени и други дейности, смущаващи спокойствието или застрашаващи безопасността на гражданите, както и създаващи радиоактивност или излъчвания на инфразвук и ултразвук;

Глоба/имуществена санкция в размер от 20 лева / 10.23 евро до 500 лева / 255.65 евро.
3. Използването на озвучителна техника с висока звукова мощност, репетициите на музикални състави и музикална преподавателска дейност без осигуряване на ефикасни обезшумителни мерки;
Глоба в размер от 500 лева / 255.65 евро до 1000 лева / 511.29 евро; Имуществена санкция в размер от 3 000 лева / 1533.88 евро  до 6000 лева / 3067.75 евро.
4. Провеждането на празненства и други битови мероприятия, създаващи силен шум, смущаващ обитателите на други жилища извън интервала от           08.00 ч. до 14.00 ч. и от 16.00 ч. до 23.00 ч., освен ако оркестровото и озвучително оборудване не е инсталирано в търговските зали на заведенията или в други затворени помещения, в които се провеждат празненствата, имащи необходимата шумоизолация;
Глоба в размер от 500 лева / 255.65 евро до 1000 лева / 511.29 евро; Имуществена санкция в размер от 3 000 лева / 1533.88 евро  до 6000 лева / 3067.75 евро.

5. Отвеждането на дим и газове през прозорци и отвори в стените;

Глоба/имуществена санкция в размер от 10 лева / 5.11 евро до 50 лева / 25.56 евро.

6. Изтупване и изтърсване, хвърляне на отпадъци и изливане на вода и други течности от балконите и прозорците;

Глоба/имуществена санкция в размер от 20 лева / 10.23 евро до 200 лева / 102.26 евро.

7. Използването на удължители за простиране на дрехи и др. извън пространството на вътрешни дворове;

Глоба в размер от 10 лева / 5.11 евро до 50 лева / 25.56 евро.

8. Миенето на балкони и тераси с течаща вода, както и пускане на течаща вода по уличните платна;

Глоба в размер от 10 лева / 5.11 евро до 100 лева / 51.13 евро.

9. Използване на самоделни устройства за отопление, готвене и прехвърляне на течни и въздухообразни горими вещества;

Глоба в размер от 10 лева / 5.11 евро до 200 лева / 102.26 евро.

10. Изливане в канализацията на химически агресивни, отровни и биологически вредни вещества, ако същото не съставлява престъпление;

Глоба/имуществена санкция в размер от 50 лева / 25.56 евро до 500 лева / 255.65 евро.

11. Поставянето на недобре закрепени предмети на балконите и прозорците, застрашаващи сигурността и създаващи опасност за живота и здравето на гражданите;

Глоба/имуществена санкция в размер от 50 лева / 25.56 евро до 500 лева / 255.65 евро.

12. Изтупването на килими, мокети и други подобни на места, които не са изрично, определени от Правилника за вътрешния ред в жилищните сгради и извън интервала от 08.00 - 14.00 и 16.00 - 23.00 часа.

Глоба в размер от 10 лева / 5.11 евро до 50 лева / 25.56 евро.


РАЗДЕЛ V

ОРГАНИЗАЦИЯ НА ТРАНСПОРТНОТО ОБСЛУЖВАНЕ И БЕЗОПАСНОСТ НА ДВИЖЕНИЕТО

Чл. 10. Забранява се:

1. Движението на МПС без шумозаглушаване или с неизправно шумозаглушаване;

Глоба в размер 50 лева / 25.56 евро.

2. Движението на МПС с течове или с наднормена емисия на вредни газове;

Глоба в размер 50 лева / 25.56 евро.

3. Смяната на масла и замърсяване, предизвикано от ремонтиране на МПС, извън определените за целта места;

Глоба в размер от 50 лева / 25.56 евро до 500 лева / 255.65 евро.

4. Движението на МПС, замърсяващи пътната настилка.

Глоба в размер от 50 лева / 25.56 евро до 500 лева / 255.65 евро.

Чл. 11. Забранява се:

1. повреждането, замърсяването или облепването с рекламни и агитационни материали на спирковите знаци и заслони;

Глоба/имуществена санкция в размер от 50 лева / 25.56 евро до 200 лева / 102.26 евро.

2. поставянето на съоръжения или предмети върху или над пътното платното, без надлежно разрешение от кмета на община Балчик;

Глоба /имуществена санкция от 50 лева / 25.56 евро до 500 лева / 255.65 евро.

Чл. 12 (1)     На собствениците на разкомплектовани и/или стари негодни, излезли от употреба моторни превозни средства, се връчва писмено предизвестие в 7-дневен срок да освободят на заеманата от МПС площ, с уведомление за задължението им по чл. 133, ал. 1, т. 3 Закон за управление на отпадъците.
(2) Ако в посочения в предходната алинея срок, собственикът на МПС не го отстрани доброволно, се налага глоба/санкция от 300 лева / 153.38 евро до 1000 лева / 511.29 евро.


РАЗДЕЛ VІ

РЕД ЗА ОТГЛЕЖДАНЕ НА ДОМАШНИ ЖИВОТНИ НА ТЕРИТОРИЯТА НА ОБЩИНА БАЛЧИК


Чл. 13. Забранено е:

1. разхождането на кучета без нашийник и повод;

2. разхождането на едрите породи и агресивни кучета без намордник;

Глоба в размер на 100 лева / 51.13 евро.

Чл. 14. Забранява се свободното пускане на кучета на обществени места, които не са определени изрично от общината за тази цел, както и насъскването им спрямо хора и други животни.

Глоба в размер на 100 лева / 51.13 евро

Чл. 15. Собственикът или водачът на кучето е длъжен да вземе мерки животното да не замърсява обществени места, като почиства мястото след дефекация.

За неизпълнение на задължението се налага глоба в размер на 100 лева / 51.13 евро.

Чл. 16. Стопаните на агресивни кучета са длъжни да не ги оставят свободно движещи се в дворовете и входовете на жилищните блокове, с цел недопускането им до необезопасени огради и входни врати на по-малко от 2 метра, както и да поставят табела с текст "ЗЛО КУЧЕ".

Глоба в размер на 100 лева / 51.13 евро

Чл. 17. Собствениците на кучета, които не са в състояние да ги отглеждат, са задължени да ги предадат в приют.

За неизпълнение се налага глоба в размер от 10 лева / 5.11 евро до 50 лева / 25.56 евро.

Чл. 18. Забранява се отглеждане и въвеждане на животни в търговски обекти и обществени места, с изключение на кучета-водачи, придружаващи слепи хора.

Глоба в размер от 20 лева / 10.23 евро до 100 лева / 51.13 евро.

Чл. 19. Забранява се разхождането на кучета на детски площадки и на места, обозначени от общините със забранителни знаци, извеждането на кучета без повод, а на агресивни кучета - и без намордник.

Глоба в размер на 100 лева / 51.13 евро.

Чл. 20. Забранява се пашата на селскостопански животни в парковете, градините и другите озеленени площи на територията на град Балчик и селищата на общината.
Глоба в размер от 50 лева / 25.56 евро до 500 лева / 255.65 евро.

Чл. 21. Забранява се развеждането на диви животни по улиците, площадите и другите публични места на територията на град Балчик и територията на общината с цел представления или търговия.

Глоба в размер от 200 лева / 102.26 евро до 500 лева / 255.65 евро.

Чл. 22. Забранява се:

1. Отглеждането на животни и птици извън определените за целта места и без разрешение от органите на ДВСК;

Глоба/имуществена санкция в размер от 50 лева / 25.56 евро до 500 лева / 255.65 евро.

2. Отглеждането на животни и птици, в случай че нарушават спокойствието на живущите;

Глоба в размер от 50 лева / 25.56 евро до 500 лева / 255.65 евро.

РАЗДЕЛ VІІ

ОСИГУРЯВАНЕ НА ОБЩЕСТВЕН РЕД И ЧИСТОТА ПРИ ИЗВЪРШВАНЕ НА СТРОИТЕЛНА И РЕМОНТНО-СТРОИТЕЛНА ДЕЙНОСТ

Чл. 23. Превозването на строителни материали и отпадъци се извършва с превозни средства, снабдени с контейнери или добре уплътнени каросерии и покривала. Превозването/извозването им става по установен и утвърден от Общината маршрут.

За нарушенията се налага глоба/имуществена санкция от 50 лева / 25.56 евро до 500 лева / 255.65 евро.

Чл. 24. При извършване на строителна или строително-ремонтна дейност в благоустроени райони извеждането на отпадъците се извършва до края на работния ден.

За нарушенията се налага глоба/имуществена санкция от 50 лева / 25.56 евро до 500 лева / 255.65 евро.

Чл. 25. Площадките, на които се извършва строителна или строително-ремонтна дейност, се разрешават от общината, като обектите се ограждат с плътни, стабилни и поддържани в естетичен вид огради.

За нарушенията се налага глоба/имуществена санкция от 50 лева / 25.56 евро до 500 лева / 255.65 евро.

Чл. 26. Стоварване и съхраняване на строителни разтвори и материали на общински терени се извършва само в съдове, контейнери и на площадки разрешени от общината.

За нарушенията се налага глоба/имуществена санкция от 100 лева / 51.13 евро до 500 лева / 255.65 евро.

Чл. 27. След окончателното завършване на строителната или строително-монтажната дейност, строителят е длъжен да възстанови естетичния вид на използваните площадки и щетите на околната среда, възникнали от транспорта, съхранението на материалите и от строителната дейност.

За нарушенията се налага глоба/имуществена санкция в размер от 100 лева / 51.13 евро до 500 лева / 255.65 евро.

Чл. 28. Забранява се:

1.      Изхвърляне на строителни отпадъци извън определените от общината места;

Глоба от 300 лева / 153.39 евро до 500 лева / 255.65 евро; Имуществена санкция: от 1400 лева / 715.81 евро до 4000 лева / 2045.17 евро.

2. Отвеждането на води от строителни площадки и бетонови възли извън отточните шахти;

Глоба от 50 лева / 25.56 евро до 500 лева / 255.65 евро.

3. Поставянето на фургони без разрешение от общината и извън районите на строителните обекти;

Глоба от 50 лева / 25.56 евро до 500 лева / 255.65 евро.

4. Пътноремонтна дейност, прокарване на комуникации и други подобни без разрешение от общината и без подходящо обезопасяване и сигнализация, като организацията, извършваща дейността се задължава да възстанови естетичния вид на обекта в определен от общината срок;

Глоба/имуществена санкция от 250 лева / 127.82 евро до 500 лева / 255.65 евро.

5. Изземването на пръст, пясък и други инертни материали на територията на община Балчик.

Глоба/имуществена санкция от 100 лева / 51.13 евро до 500 лева / 255.65 евро.

Чл. 29. (1) При констатиране на груби нарушения на разпоредбите на общинската наредба, както следва:

1. извършване на строителни и строително-ремонтни дейности, създаващи силен шум;

2. извършване на строителни дейности без необходимите строителни документи, издадени от община Балчик;

3. разполагане и съхраняване на строителни материали и отпадъци извън разрешената строителна площадка;

4. необезопасени обекти и създадени условия на строежа, застрашаващи безопасността и сигурността на гражданите;

5. извозване и депониране на строителни отпадъци и земни маси без надлежните документи извън регламентираните места;

6. изсичане или изкореняване на дървета и друга растителност в зелени площи без необходимите разрешителни документи,

Като крайна мярка служителите в дирекция "Устройство на територията, собственост и инвестиции", съвместно със старши инспектор „Екология" при Община Балчик да прилагат временно преустановяване на строителната дейност на обекта до отстраняване на допуснатото нарушение. Горните действия да се извършват при следния ред:

1. Спиране на строителната дейност и съставяне на констативен протокол от длъжностните лица, извършили огледа.

2. Незабавно представяне на протокола за разглеждане от комисия назначена със заповед на кмета на община Балчик с участие на служители на дирекция "УТСИ", отдел „Инвестиционна дейност и контрол",  отдел „Териториално-селищно устройство и общинска собственост" и инспектор „Екология", в която да бъдат поканени представители на РДНСК - Добрич и РИОСВ. Комисията в тридневен срок изработва становище и предписание за отстраняване на допуснатото нарушение в определен срок.

3. След отстраняване на допуснатото нарушение забраната за строителна дейност отпада, като с протокол се констатира отстраненото нарушение.

(2) При неизпълнение на даденото предписание по ал. 1, т. 2 в посочения срок следват последващи административни действия по реда на ЗУТ.

РАЗДЕЛ VІІІ

ОСИГУРЯВАНЕ НА ОБЩЕСТВЕНИЯ РЕД В ТЪРГОВСКОТО ОБСЛУЖВАНЕ

Чл. 30. Юридическите лица и едноличните търговци, извършващи търговска или производствена дейност са длъжни да притежават пропуск за зареждане за МПС, да осъществяват зареждането и изнасянето на стоки и амбалаж без престояването им на тротоара или уличното платно, както и да не допускат тяхното замърсяване.

Чл. 31.(1) Не се допуска работа и зареждане на обекти за производство, съхраняване и търговия и на обекти в областта на услугите, разкрити и разположени в зони и територии, предназначени за жилищно строителство, рекреационни зони и територии и зони със смесено предназначение, както и в жилищни сгради и сгради със смесено предназначение, за времето от 23,00 до 8,00 ч.;

За нарушенията се налага глоба в размер от 500 лева / 255.65 евро до 1000 лева / 511.29 евро; Имуществена санкция от 3000 лева / 1533.88 евро до 6000 лева / 3067.75 евро.

 (2) Не се допуска озвучаването на открити площи на заведения за хранене и развлечения, разкрити и разположени в  зони и територии, предназначени за жилищно строителство, рекреационни зони и територии и зони със смесено предназначение, както и в жилищни сгради и сгради със смесено предназначение, включително когато озвучаването се излъчва от място извън строителните граници на селищната територия или от неурбанизирана територия, за времето от 14.00 до 16.00 ч. и от 23,00 до 8,00 ч.;

За нарушенията се налага глоба в размер от 500 лева / 255.65 евро до 1000 лева / 511.29 евро; Имуществена санкция от 3000 лева / 1533.88 евро до 6000 лева / 3067.75 евро.

(3) Изключения от забраната по ал. 2 се допускат при провеждане на обществени мероприятия на открито, като озвучаването на тези мероприятия се осъществява при условия и по ред, определени с тази наредба.

Чл. 32. Ползвателите на временни търговски обекти и морски плажове са длъжни да сключат договор за сметоизвозване с фирми, притежаващи разрешения по чл. 12 от ЗУО.

Чл. 33. Търговците, използващи съдове и прибори за еднократна употреба, са длъжни да организират тяхното събиране и изхвърляне.

Чл. 34.(1) Преди започване на дейността, управителят на фирмата или упълномощено от него лице осигурява необходимите документи, декларира в община Балчик работното време на обекта и го обявява на видно място. Декларацията се попълва в два екземпляра, като първият се връща на търговеца с входящ номер, а вторият се съхранява в отдел Стопански дейности.

(2) Декларацията за работно време съдържа данни за (Приложение VIII - 1):

1. Вид и наименование на обекта, търговска площ (закрита и открита), брой места за посетители;

2. Точен адрес  на обекта;

З. Предмет на дейност;

4. Работно време, което следва да се обяви в обекта и да се спазва;

5. Данни за собственика на обекта;

6. Данни за фирмата, стопанисваща обекта, вкл. наличие/ липса  на регистрация по ДДС;

7. Номер и дата на документа, удостоверяващ въвеждането на обекта в експлоатация (когато е приложимо);

(3) Работното време за всички обекти на територията на Община Балчик е до 23.00 часа;

(4) Удължено работно време се утвърждава със заповед на Кмета на Община Балчик. За удължено работно време могат да кандидатстват лица, стопанисващи обекти със закрити площи, въведени в експлоатация по съответния ред, без задължения към Община Балчик, становище на съответната регионална здравна инспекция относно спазване на граничните стойности на показателите за шум и без констатирани нарушения на обществения ред от органите на МВР през последните 12 месеца. Същите подават в информационния център:

1. Заявление по образец. Към заявлението задължително се прилага становище на съответната регионална здравна инспекция относно спазване на граничните стойности на показателите за шум;

2. Декларация с допълнителна информация за вида на обекта и запознаване с разпоредбите на Закона за защита от шума в околната среда;

3. Документ, удостоверяващ въвеждането на обекта в експлоатация;

4. Документ от МВР за липса на нарушения за последните 12 м. - изисква се служебно;

5. Квитанция за заплатена такса, определена с решение на ОбС;

(5) При предсрочно прекратяване на дейността или промяна на обстоятелствата по ал. 2, следва да се подаде нова декларация в едномесечен срок от настъпването им.

(6) Декларацията по ал. 2 се подава от стопанисващите:

1. магазини за хранителни и промишлени стоки;

2. туристически обекти;

3. аптеки, оптики;       

4. обекти за услуги;

5. бензиностанции и газстанции;

6. площадки за изкупуване на черни и цветни метали;

7. компютърни и игрални зали;

8. производствени цехове и предприятия

9. др.

Чл. 35. Ползвателите на "Локални източници на шум" (търговските обекти, увеселителните заведения, сервизите за услуги и други, разположени на територията, определена като урбанизирана територия по Закона за устройство на територията) се задължават да притежават документ, удостоверяващ спазването на хигиенни норми за пределно допустими нива на шума.

Чл. 36. (1) Извършването на търговска дейност в заведенията по предходната разпоредба следва да се осъществява в точно съответствие с издадените разрешения от община Балчик и останалите компетентни органи.

(2)  В случаите когато търговската дейност в тези заведения се извършва без наличието на необходимите разрешения, контролните органи - РПУ - Балчик (съответно РПУ - Албена), длъжностни лица от общинска администрация констатират извършеното нарушение и съставят акт за административно нарушение. В тези случаи, търговската дейност на заведението се преустановява незабавно от извършващите проверката до привеждането на съответната дейност в съответствие с нормативните изисквания.

Чл. 37. При установяване, че заведенията, извършващи търговска дейност работят извън определеното от община Балчик работно време, контролните органи - служители на РУ „П" - Балчик, РУ „П" - Албена към ОД на МВР Добрич, длъжностни лица от общинска администрация констатират извършеното нарушение и съставят акт за административно нарушение, като при установяване на системни такива нарушения незабавно преустановяват работата на заведението с предложение до кмета на общината за отнемане на разрешението за удължено работно време.

Чл. 38. Забранява се продажбата на алкохолни напитки и тютюневи изделия:

1. на лица под 18 години;

2. на лица в пияно състояние;

3. на територията на детските градини, училищата, общежитията за ученици, лечебните заведения;

Чл. 39. (1) Ползвателите на търговски обекти и заведения за хранене и развлечения са длъжни: 

1. Да декларират и спазват работното време на обектите;

2. За работа с удължено работно време  да спазват  реда за заявяване и утвърждаване от кмета на общината;

3. Да не променят характера на дейността без необходимите разрешения от компетентните органи;

4. Да поддържат добра хигиена в обекта и прилежащите в непосредствена близост територии;

5. Да осигурят вентилационна система в обекта, без да се допуска замърсяване на въздуха в други сгради и обществени места;

6. Да не допускат стойности на показатели на шум, по - високи от граничните стойности в тихите зони в урбанизираните територии;

7. Да притежават документ, удостоверяващ спазването на хигиенни норми за пределно допустими нива на шума, документ за направена оценка на риска на работните места от службата по трудова медицина, документ, удостоверяващ направена шумоизолация на обекта и регулирана озвучителна техника;

(2) За нарушенията по раздел VIII, за които не е посочен конкретен размер на санкция се налага глоба/ имуществена санкция в размер от 20 лева / 10.23 евро до 500 лева / 255.65 евро;

(3) При повторно нарушение, нарушителите по ал. 2 се наказват с глоба/ имуществена санкция в размер от 100 лева / 51.13 евро до 1000 лева / 511.29 евро и с временно спиране дейността на обекта.

(4) За нарушения, свързани с превишаване на граничните стойности на шум, физическите лица се наказват с глоба от 500 лева / 255.65 евро до 1000 лева / 511.29 евро, а на юридическите лица и на едноличните търговци се налагат имуществени санкции в размер от 1000 лева / 511.29 евро до 3000 лева / 1533.88 евро;

(5) При повторно нарушение физическите лица се наказват с глоби от 2000 лева / 1022.58 евро до 6000 лева / 3067.75 евро, а на юридическите лица и на едноличните търговци се налагат имуществени санкции в размер от 4000 лева / 2045.17 евро до 10 000 лева / 5112.92 евро.

 

РАЗДЕЛ ІХ

РЕД И УСЛОВИЯ ЗА ПРОВЕЖДАНЕ НА СЪБРАНИЯ, МИТИНГИ И ДРУГИ МАСОВИ ОБЩЕСТВЕНИ ПРОЯВИ

Чл. 40. За свикване на събрание или митинг на открито организаторите най-малко 48 часа преди началото му писмено уведомяват кмета на общината, като посочват организатора, целта, мястото и времето на събранието или митинга и предполагаемия брой на участниците.

Чл. 41. (1) За провеждане на манифестация или шествие се изисква спазване на условията по предходния член, като срокът за уведомяване на кмета на общината е най-малко пет дни преди датата на провеждане на мероприятието, като се изисква посочване на началния и крайния пункт, маршрута, броя и вида на транспортните средства, ако се използват такива, както и предполагаемия брой на участниците.

(2) При неотложни случаи срокът е двудневен.

Чл. 42. Ако са постъпили уведомления за провеждане на обществени прояви от различни организатори за едно и също време, място, маршрут или с пресичащи се маршрути, кметът на общината съдейства за постигане на съгласие между организаторите.

Чл. 43. Кметът на общината разпорежда на органите на РПУ да съдействат за нормалното протичане на обществената проява и да вземат мерки за спазване на безопасността на движението и неговото отклоняване по друг маршрут, ако това се налага, за което своевременно уведомява населението по местните средства за масова информация.

Чл. 44. (1) Препис от акта за забрана на обществената проява, произтичаща от Закона за събранията, митингите и манифестациите, в определените от същия закон срокове се изпраща от общината в РПУ за изпълнение.

(2) РПУ привежда в изпълнение акта за забрана на обществената проява съгласно предходната алинея или писменото разпореждане на кмета на общината за прекратяването й, когато не е организирана или не се провежда при условията и по реда, установени от Закона за събранията, митингите и манифестациите.

Чл. 45. Редът и условията за даване на разрешение за провеждане на масови спортни прояви, концерти, фестивали и други подобни се определя със заповед на кмета на община Балчик.

Чл. 46. (1) Организаторите на обществени прояви се задължават:

1. да не допускат нарушаване правата и свободите на гражданите;

2. да осигуряват спазването на обществения ред;

3. да осигуряват опазването на частната и публична собственост;

4. да не допускат замърсяване на мястото и по маршрута на провежданата проява;

5. да не допуска повреждане на тревни площи и друга растителност;

6. да съгласуват провеждането на проявите по време и място с кмета на общината, като задължително трябва да притежават неговото писмено разрешение;

7. да осигурят за своя сметка достатъчно на брой, съгласно действащите нормативи и указания на РПУ, охраняващи проявата лица;

8. да не се допускат в близост до и на мястото на провеждане на проявата лица, носещи оръжие, други общоопасни вещества, наркотични и/или други упойващи вещества, взривоопасни, огнеопасни и задимяващи средства, както да не допускат внасянето на предмети, създаващи опасност за здравето и живота на гражданите, като вериги, боксове, палки и други подобни;

9. да не допускат внасянето и употреба на алкохолни напитки, както и присъствието на лица във видимо нетрезво състояние и/или под влиянието на наркотични и упойващи вещества;

10. да организират почистването и сметоизвозването след приключване на проявата.

(2) Предварително организаторите в писмен вид декларират отговорността си по предходната алинея или сключват договор с кмета на община Балчик, в който се определят конкретните права и задължения на страните, свързани с провеждането на обществената проява.

(3) За нарушение на този член се налага санкция в размер от 50 лева / 25.56 евро до 300 лева / 153.39 евро.

(4) В изключителни случаи и при условията на чл. 12 от Закона за събранията, митингите и манифестациите, кметът на община Балчик може да забрани или да спре провеждането на обществената проява.

Чл. 47. Граждани и длъжностни лица, нарушаващи установения ред и гаранция за организация и провеждане на събрания, митинги и манифестации се наказват с глоба от 50 лева / 25.56 евро до 300 лева / 153.39 евро, ако не подлежат на по-тежко наказание.


РАЗДЕЛ Х

ОСИГУРЯВАНЕ НА ОБЩЕСТВЕНИЯ РЕД В КУРОРТНИТЕ КОМПЛЕКСИ И ВИЛНИТЕ ЗОНИ

Чл. 48. Собствениците и управителите на хотели, почивни бази и обектите на търговията и обслужването са длъжни да осигуряват чистотата и естетичния вид в прилежащите им райони.

Глоба/имуществена санкция в размер от 50 лева / 25.56 евро до 500 лева / 255.65 евро.

Чл. 49. Фирмите, на които са отдадени за ползване плажовете и плажните съоръжения, са длъжни да осигурят тяхната поддръжка и охрана.

Глоба/имуществена санкция в размер от 50 лева / 25.56 евро до 500 лева / 255.65 евро.

Чл. 50. Забранява се:

1. Ограждането на общински терени около хотелите, почивните бази, обектите на

търговията и други подобни, без разрешението на общината;

Глоба/имуществена санкция в размер от 50 лева / 25.56 евро до 500 лева / 255.65 евро.

2. Поставянето на заграждения, ограничаващи свободния достъп до плажната ивица/морския плаж или брегоукрепителни и брегозащитни системи и съоръжения;

Глоба в размер от 3000 лева / 1533.88 евро до 5000 лева / 2556.46 евро; Имуществена санкция от 5000 лева / 2556.46 евро до 10000 лева / 5112.92 евро.

3. Изграждане и поставяне на съоръжения и преместваеми търговски обекти без разрешение на главен архитект на общината;

Глоба/имуществена санкция в размер от 100 лева / 51.13 евро до 500 лева / 255.65 евро.

4. Водене на животни на плажа и хранителните заведения, с изключение на кучета-водач;

Глоба в размер на 100 лева / 51.13 евро.

5. Ползването на малогабаритни МПС или ПС с жива тяга с търговска цел, без разрешение от общината.

Глоба/имуществена санкция в размер от 50 лева / 25.56 евро до 500 лева / 255.65 евро.

 РАЗДЕЛ ХІ

АДМИНИСТРАТИВНО - НАКАЗАТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ

Чл. 51. (1) Контролът по спазване разпоредбите на настоящата Наредба се възлага на длъжностните лица, определени със заповед на кмета на община Балчик и на служителите на РУ „Полиция" - Балчик и РУ „Полиция" - Албена при ОД на МВР - Добрич.

(2) Нарушенията на Наредбата се установяват с актове, съставени от длъжностни лица, определени от кмета на община Балчик и с актове на служители на съответното РУ „П".

(3) Въз основа на съставените актове кметът на община Балчик или упълномощен от него заместник - кмет издава наказателните постановления.

(4) Установяването на нарушенията, издаването, обжалването и изпълнението на наказателните постановления се извършва по реда, предвиден в Закона за административните нарушения и наказания (ЗАНН).

Чл. 52. За нарушение на разпоредбите на настоящата Наредба на виновните физически лица се налага наказание: глоба, а на едноличните търговци и юридическите лица се налага наказание: имуществена санкция.

Чл. 53. Определянето на размера на наказанието за всяко конкретно нарушение се извършва при стриктно спазване на разпоредбата на чл. 27, ал. 2 от ЗАНН.

Чл. 54. Актовете за установяване на извършени нарушения на Закона за събранията, митингите и манифестациите се съставят от длъжностни лица, определени от кмета на община Балчик.

Чл. 55. В случаите, когато наказващият орган прецени, че нарушението, за което е образувано административно-наказателно производство съставлява престъпление по Наказателния кодекс, наказателно постановление не се издава, образуваната преписка се прекратява, като събраните материали се изпращат на съответния районен прокурор.

РАЗДЕЛ ХІІ

ДОПЪЛНИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ

Чл. 56. Търговската дейност по смисъла на тази наредба е дейността, извършвана от лицата по чл. 1 и чл. 2 от Търговския закон, при спазване на нормативните изисквания.

 

РАЗДЕЛ ХІІІ

ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ

§1. Съгласно §6, ал. 2 от Преходните и заключителни разпоредби на Закона за въвеждане на еврото в Република България, настоящата наредба влиза в сила от датата на въвеждане на еврото в България по реда на чл. 3 на Закона за въвеждане на еврото в Република България, като отменя дотогава действащата Наредба за обществения ред на територията на Община Балчик, Приета с Решение № 77/29.06. 2004 г. по Протокол № 9 на Общински съвет - Балчик; изм. и доп. с Решение № 407, по Протокол № 44 от 30.06.2006 г.; изм. и доп. с Решение № 312, по Протокол № 31 от 15.05.2009 г.; изм. с Решение 613, Протокол № 50 от 30.06.2010 г.; с Решение № 175 от 18.12.2015 година на Административен съд Добрич обявява нищожността на чл. 40, ал. 5; изм. с Решение № 80 от 29.02.2017 г. по адм.дело № 609/2016 г. на Административен съд Добрич, отменена т. 4 на чл. 12; отменя чл. 14, чл. 16 и чл. 20 по отношение размера на предвидените санкции, отменя чл. 36, ал. 4, т. 6, чл. 57 и чл. 60 с Решение № 33 от 11.02.2019 г. по Адм. дело № 673/2018 г. на Административен съд Добрич.

§2. Наредбата за опазване на обществения ред на територията на Община Балчик е приета с Решение № _________ по Протокол № __________ на дата: _______ на Общински съвет - Балчик и подлежи на публикуване на интернет сайта на Община Балчик.

§3. Контрол по изпълнението на Наредбата се възлага на Кмета на Община Балчик.                          


ВНОСИТЕЛ:

НИКОЛАЙ АНГЕЛОВ

Кмет на Община Балчик