• Размер на текста:
  • Намали размера на текста
  • Увеличи размера на текста

Решение 299 Протокол 22 от 21.02.2013 г.

По втора точка от дневния ред: Предложение за приемане на сборен бюджет на община Балчик за 2013 година.

                Вносител: Николай Ангелов - кмет на общината

РЕШЕНИЕ 299: На основание чл.21 ал.1 т.6 от ЗМСМА, чл.11 ал.7 и чл.12, ал.1 от ЗОБ; чл.24, ал.1 и чл.25 от НСОИОБ, Общински съвет Балчик утвърждава сборния бюджет на Община Балчик за 2013 г. както следва:

1.     Утвърждава следните приоритети при разходване на бюджетни средства, съгласно чл.15, ал.2 от ЗДБРБ за 2013 г.:

-         плащания по обслужване на общинския дълг

-         плащания по проекти с европейско съфинансиране под формата на временни заеми

-         заплати, осигурителни плащания, обезщетения, помощи, стипендии

-         храна, отопление, осветление, издръжка на социални, здравни и образователни заведения

2. Утвърждава сборен първоначален бюджет на приходите за 2013година в размер на  21 525 878 лв., съгласно приложение №: 1 , в т.ч.

- приходи  държавна отговорност                                        7 160 569 лева

           в т.ч.   обща субсидия за ДД за 2013 г.                         6 110 019 лева

 в т.ч.   преходен остатък от 2012 г.                                     1 050 550 лева

- приходи от местни  дейности                                           16 893 215 лева

 в т.ч.   обща изравнителна субсидия за 2013 г.                     321 400 лева,

          от тях 73 300 лева за ЕЗП

 в т.ч.   целева субсидия за КР за 2013 г.                               448 600 лева,

          от тях 249 400 лева за ремонт пътища

3.  Утвърждава сборен бюджет на разходите за 2013г. по отговорности, дейности, функции, разпоредители, съгласно приложение №: 3 в общ размер на  21 525 878 лв. лева,

 в т .ч. по отговорности както следва:

         - разходи за дейности държавна отговорност            160 569 лева

финансирани с местни приходи  / дофинансиране/             1 275 359 лева

         - разходи за местни дейности                                     13 089 950 лева

 

както и бюджетите за 2013г. на всеки един разпоредител с бюджетни кредити, на основание чл.28 ал.1 от ЗОБ и чл.32 от НСОИОБ, по дейности, отговорности и параграфи от ЕБК, съгласно приложенията,  както следва:


РАЗПОРЕДИТЕЛИ                        ОБЩ БЮДЖЕТ     вт.ч.ДЪРЖАВНА отговорност

--------------------------------------------------------------------------------------------------

- Общинска  администрация           13 509 176 лв.             2 880 232 лв.

- Кметство  Гурково                               229 959 лв.                  42 021 лв.

- Кметство  Кранево                              314 730 лв.                  59 510 лв.

- Кметство  Соколово                            265 530 лв.                  78 960 лв.

- Кметство  Сенокос                              246 583 лв.                  55 526 лв.

- Кметство  Оброчище                          666 176 лв.                213 493 лв.

- Кметство  Стражица                          271 222 лв.                  62 672 лв.

- ОбП „БКС"                                       1 663 431 лв.                     нула

- Исторически музей                            112 491 лв.                  92 441 лв.

- СОУ „Хр.Смирненски „ Оброчище     734 898 лв.               610 898 лв.

- СОУ „Хр.Ботев"                                  749 817 лв.                682 457 лв.

- ОУ „Антим I „                                     643 111 лв.                573 111 лв.

- ОУ „Кирил и Методий „                     635 738 лв.                469 508 лв.

- ОУ „В.Левски „ Соколово                  275 649 лв.                199 736 лв.

- ОУ „Г.С.Раковски „ Сенокос             271 186 лв.                 207 005 лв.

- ПГ за КОС „Ал.Константинов „        167 415 лв.                 165 487 лв.

- Помощно училище с. Кранево        768 766 лв.                767 512 лв.

4.  Утвърждава увеличението на разходната част на бюджета за делегираните от държавата дейности над стандарти 2013г. с допълнително финансиране на база неусвоен бюджет през 2012г., останал като преходен остатък в размер на 1 050 550 лева,  по функции, дейности и разпоредители, съгласно приложение №: 2, както следва:

             - функция „Общо държавни служби"                 88 217 лв.

             - функция „Отбрана"                                            161 423 лв.

             - функция „Образование"                                    371 999 лв.

В т.ч.    дейност  ЦДГ                              89 410 лв.

             дейност  Училища                   159 684 лв.

             ПУЗ                                             40 541 лв.

             Помощно училище                     82 634 лв.

             - функция „Социални грижи и подпомагане"  423 736 лв.

В т.ч.  ДСХИ  сезонен дом

             - функция „Култура"                                               5 175 лв.

В т.ч.    Музей                                              3 721 лв.

             Ученическа спортна дейност          1 454 лв.

5. На основание § 26 от ПЗР на ЗДБРБ за 2013г и чл.5 от ПМС №: 1/09.01.2013г Общински съвет утвърждава план сметките на приходите и разходите на всяка действаща извънбюджетна сметка за 2013 г в т.ч. за         ИБСФ - Кохезионен и Структурен Фонд/КСФ/ и  ИБСФ - Разплащателна Агенция /РА/, съгласно приложения №: 4 и 4а.

6. Утвърждава разчета за капиталови разходи, съгласно приложения №: 5 и №:10 по обекти, дейности и източници за финансиране, в т.ч.

-         целева субсидия за капиталови разходи  общо 448 600 лв, от тях :

     за обект: Основен ремонт ЦДГ Стражица                                 100 000  лв.

     за обект: Основен ремонт четвъртокласна пътна мрежа         249 400  лв.

     за обект: Изграждане на сп. площадка

     ОУ "Кирил и Методий"                                                                   99 200  лв.

7. Утвърждава бюджета на  общински съвет за 2013г в размер на 288 900 лв. и разходите за представителни цели общо в размер на 46 000 лева, на председателя на общински съвет, кмета на общината, кметове и кметски наместници и на сдружението на кметовете, на основание чл.13 т.3 от ПМС №: 1/2013г, съгласно приложение №: 6.

8. Утвърждава субсидиите за читалищна дейност, съгласно приложение №: 7 в общ размер на  479 621  лв., в т.ч.

- за делегирани от държавата дейности                                 222 621 лв.

- до финансиране от местни приходи                                      257 000 лв.

9.  Утвърждава разходи по програмата за развитие на спортната дейност на територията на общината през 2013 г. в размер на 2 440 727 лв., в т.ч. за капиталови разходи на стойност 1 948 000 лв., съгласно приложение №: 8.

10. Утвърждава културна програма на общината за 2013 г в размер на  166 260 лв., съгласно приложение №: 9б.

11. Утвърждава програмата за развитие на туризма на територията на община Балчик през 2013 г, в размер на 1 160 000 лева, съгласно приложение № 9а.

12. На основание чл.11 от Закона за общинския дълг, Общински съвет определя:

- максимален размер на новия общински дълг през 2013г.   0 лева

- общински гаранции, които могат да

бъдат издадени през 2013г.       596 700 лева

- максимален размер на общинския дълг и общинските гаранции към 31.12.2013г общо в размер на    596 700 лева

13.  Утвърждава норматив за разходи за СБКО на заетия персонал по трудови правоотношения в бюджетните дейности на финансиране от общината/ без персонала в поделенията на делегиран бюджет/ в размер на 3% от плановите средства за работна заплата, в съответствие с разпоредбите на чл.30,ал.2 от ПМС №: 1/2013г за изпълнение на ЗДБРБ за 2013г.

14.   Определя размера на признатите разходи за пътуващи учители и служители от общината, които ще се покриват от общинския бюджет в съответствие с разпоредбите на  чл.27, ал.1 и ал.2 от ПМС №: 1/09.01.2013г, както следва:

             а/ на служители, изпълняващи задълженията си свързани с чести пътувания или при няколкократно прекъсване на работното време в гр. Балчик                                100 %

             б/ на учители и служители, пътуващи от едно населено място до друго в рамките на  общината                                                                                                             90 %

             в/ на учители и служители, приходящи от други общини, когато в община Балчик  няма регистрирани безработни граждани от същата специалност и квалификация    85 %

             г/ утвърждава списък на длъжностите и лицата, които имат право на транспортни разходи през 2013г, съгласно приложение №: 11 А/Б/В.

15.  На основание чл.14 т.2 от Закона за общинския бюджет, Общински съвет определя резерв в местни дейности  в размер на 500 000 лева, за неотложни и непредвидени разходи.

16.  Утвърждава финансиране на МБАЛ Балчик ЕООД в размер на  724 000 лева, в т.ч. разходи за капиталови трансфери  24 000 лева.

17.  При възникване на временен недостиг на средства по оперативни програми, финансирани от Кохезионните и структурни фондове на ЕС в т.ч. и по ОП"Човешки ресурси" поради забавяне от страна на финансиращия орган на преводи по утвърдени искания за междинни плащания, Общински съвет дава своето съгласие временно от собствени приходи на общината в местни дейности да бъдат отпускани временни безлихвени заеми  за ИБСФ КСФ, като същите се погасяват от получените средства по проектите.

18.  Общински съвет Балчик утвърждава заложените по бюджет 2013г средства за фонд „Работна заплата" на заетия персонал в държавни и местни дейности /без персонала в звената на делегиран бюджет/, съгласно приложение №: 13 и в изпълнение на параграф 52 от ПЗР НА ЗДБРБ за 2013 г. и на параграф 1 от ПМС № 1 от 2013 г.

19.  Утвърждава план график за погасяване на задълженията на Община Балчик към 31.12.2012г  и график на постъпленията от вземания от минали години, съгласно приложение №: 14.

20.  В съответствие с разпоредбите на чл.27 от ЗОБ Общински съвет оправомощава Кмета на Общината,  при възникване на неотложни  и доказани потребности през бюджетната година,  да преценява и при спазване общия размер на бюджета за 2013г.:

20.1. Да изменя размера на бюджетните кредити за различните видове разходи в обема на общите разходи на една бюджетна дейност, по искания на ръководителите на съответните бюджетни поделения и разпоредители с бюджетни кредити, след 30.06.2013г, с изключение на средствата за заплати, осигурителни плащания и стипендии в частта на делегираните от държавата дейности от функция „Образование".

20.2. Да прехвърля бюджетни кредити след 30.06.2013г за различни видове разходи в една дейност или от една дейност в друга в рамките на една бюджетна група, без да изменя общия и размер в частта на местни дейности.

20.3. Да се разпорежда с резервния бюджетен кредит в местни дейности.

21.       Общински съвет задължава Кмета на Общината:

21.1. Със своя заповед да определи конкретните права и отговорности на всички второстепенни разпоредители с бюджетни кредити.

21.2. Да ограничава или спира финансирането на бюджетните звена, разпоредители и субсидирани дейности при нарушаване на бюджетната и финансова дисциплина и разписаните правила за финансово управление и контрол.

21.3. Да отразява служебно промените по общинския бюджет с размера на допълнително постъпилите средства от Министерство на финансите, трансферите от Министерства и ведомства, от дарения и застрахователни обезщетения.

21.4. В изпълнение на чл.25 ал.1 от ЗОБ да внася в общински съвет отчет за касовото изпълнение на бюджета.

21.5. В изпълнение на   чл. 41 ал.3 от ПЗР на ЗДБРБ за 2013г, в срок до 28.02.2013г да утвърди, като първостепенен разпоредител с бюджетни кредити, формула за разпределение на средствата за делегираните от държавата дейности във функция „Образование".

22.  Да предприеме последващи мерки за изготвянето на бюджета по пълна бюджетна класификация и тримесечно разпределение и представянето му в Министерство на финансите и поделението на Сметна палата, както и действия  по изпълнение на приетият от Общински съвет бюджет на Община Балчик за 2013г.

ПОИМЕННО ГЛАСУВАНЕ

19 „ЗА", 0 „ПРОТИВ", 1 „ВЪЗДЪРЖАЛИ СЕ"