• Размер на текста:
  • Намали размера на текста
  • Увеличи размера на текста

Решение 239 Протокол 17 от 28.01.2021 г.

По втора точка от дневния ред:  Отчет за състоянието на общинската собственост и резултатите от нейното управление през 2020 г.

Вносител: Николай Ангелов - кмет на Община Балчик

В залата присъстват 14 общински съветници

Поименно гласуване със „ЗА" - 14; ПРОТИВ" - 0; „ВЪЗДЪРЖАЛ СЕ" - 0,

РЕШЕНИЕ №239: На основание чл.21, ал.1, т.8 и т.12 и ал.2 от ЗМСМА; чл. 66а от Закона за общинската собственост и чл. 7 от НОРПУРОИ на ОбС-Балчик, Общински съвет - Балчик приема Отчет за състоянието на общинската собственост и резултатите от нейното управление през 2020 г., съгласно приложението.  

О Т Ч Е Т

за състоянието на общинската собственост на Община Балчик и за резултатите                                              от нейното управление през 2020 година

Настоящият отчет за състоянието на общинската собственост и резултатите от нейното управление през 2020 година е разработен  в изпълнение на разпоредбите на чл. 66а от Закона за общинската собственост и чл. 7 от НОРПУРОИ на ОбС-Балчик.

Водещ документ за дейността през отчетния период е Годишната програма за управление и разпореждане с имотите общинска собственост през 2020 година, приета с Решение № 44/30.01.2020 г. на Общински съвет - Балчик и допълвана с последващи решения на общинския съвет.

НОРМАТИВНА БАЗА

Ø  Закон за общинската собственост;

Ø  Закон за местните данъци и такси;

Ø  Закон за собствеността и ползването на земеделските земи и правилника за приложението му.

Ø  Наредба определяща реда за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество;

Ø  Наредба за условията и реда за установяване на жилищни нужди на гражданите, за настаняване в общински жилища, ползване и управление на Община Балчик; 

Ø  Наредба за реда и условията за поставяне на преместваеми обекти на територията на Община Балчик;

Ø  Други нормативни актове, съдържащи специфични правила по предоставяне на права върху обекти, общинска собственост.

Дейността по управлението на общинската собственост беше организирана в следните направления:                                          

   І. Актуване на имоти - общинска собственост и завеждането им в регистри.

            През отчетния период продължи  работата по актуването на имотите - общинска собственост, съгласно образците на актове за общинска собственост, на досие на имот - общинска собственост, съгласно Наредба №8/17.12.2009 год. за утвърждаване на образците на актове за общинска собственост, на досие на имот - общинска собственост и на регистрите, предвидени в Закона за общинска собственост, и за определяне реда за съставянето, воденето и съхраняването им, утвърдени от министъра на регионалното развитие и министъра на правосъдието. През 2020 година са съставeни и пресъставени 35 броя акта за частна общинска собственост и 2 броя за публична общинска собственост.

Всички издадени  актове  за общинска собственост, в съответствие с изискванията на ЗОС, се вписват  в Службата по вписванията гр. Балчик. Копие от акта се изпраща на Службата по геодезия, картография и кадастър гр. Добрич и на Областния управител на област Добрич, съгласно разпоредбата на чл. 58, ал.2  от ЗОС. Продадените имоти и части от имоти се отписват от актовите книги за общинска собственост със заповед на Кмета на Община Балчик, като отдел БФС отразява настъпилите промени в счетоводните сметки на общината. 

            ІІ.  Управление на общински имоти

В Таблица 1 е дадено разпределението на имотите по предназначение, за които има сключени договори за наем към 31.12.2020 г.    

№ по ред

Предназначение на имота

Отдаден под наем

бр. Договори

За безвъзмездно ползване и управление

бр. договори

1.

Помещения

10

22

2.

Терен за поставяне на РИЕ

21

 

3.

Тераса пред ЗХР

10

 

4.

Терен за поставяне на преместваем обект за търговия, производство

31

 

5.

Медицински кабинети

28

 

6.

Аптека

0

 

7.

Наем общинско имущество -павилион

26

 

8.

Паркинг

1


                                                                                                                            Таблица 1

През отчетната година са проведени девет търга с тайно наддаване за отдаване под наем на общински имоти и единадесет публично оповестени конкурса. Не се явиха кандидати на един търг с тайно наддаване и един публично оповестен конкурс. Сключени бяха четиридесет и осем договора за наем.

На основание чл.31 от Закон за политическите партии, чл. 14, ал.4 от Закон за общинската собственост беше анексиран един договор за учредяване на безвъзмездно право на ползване върху общински имот.

Към 31.12.2020г., след приключване на процедура по отдаване под наем на земеделски земи от ОПФ и анексиране на вече сключени договори е установено следното:

-           Полски пътища от ОПФ за стопанската 2019/2020 г.- на основание чл.37в,

ал.16 от ЗСПЗЗ, Решение №14/19.12.2019г. по Протокол №4 на Общински съвет- Балчик и Заповед №29/15.01.2020г. на Кмета на Община Балчик, са сключени 11 бр. едногодишни договори за наем, като отдадената площ е 125,663 дка, а получените приходи са 6 404.10 лв.

-          Полски пътища от ОПФ за стопанската 2020/2021 г.- на основание чл.37в,

ал.16 от ЗСПЗЗ, Решение №200/29.10.2020г. от проведено заседание по Протокол №14 на общински съвет- Балчик и Заповед №1337/20.11.2020г. на Кмета на Община Балчик, са сключени 72 бр. едногодишни договори за наем, като общата отдадената площ е 1498,828 дка, а получените приходи са 77 978.06 лв.

-          Бели петна от ОПФ - на основание чл. 37в, ал. 10 от ЗСПЗЗ за стопанската

2020/2021 год. са сключени 15 бр. договори за наем на земеделски земи от ОПФ с обща площ 560,421 дка, а получените приходи са 29 193.03 лв.

-          Пасища и мери от ОПФ - На основание чл.37о, ал.4 от ЗСПЗЗ за общо

ползване и Решение №58 по Протокол №7/27.02.2020г. на Общински съвет- Балчик за стопанската 2020/2021год. са сключени 7 бр. едногодишни договори за наем, като отдадената площ е 2180,963 дка, а получените приходи са 2 180.96 лв.

На основание чл.37и, ал.12 от ЗСПЗЗ- пасища и мери за индивидуално ползване и Решение №81 по Протокол №8/23.04.2020г. на Общински съвет- Балчик са сключени 7 бр. многогодишни договори за наем за период от пет години, като отдадената площ е 3414,880 дка, а получените приходи са 21 418.80 лв.

През 2020г. са анексирани два договора за наем на земеделски земи с НТП- пасища и мери, за индивидуално ползване, сключени през 2018г., получените приходи са  5 449.15 лв.

-          Земеделски земи- ниви от ОПФ- За стопанската 2020/2021г., след

приключване на процедура по анексиране и плащане на суми по сключени вече договори за наем на земеделски земи с НТП- нива, получените приходи  са в размер на 736 991.90 лв.

            Общите приходи през 2020г. от наеми на земеделски земи от ОПФ са в размер на 879 616.00 лв.

            ІІІ. Разпореждане с имоти и вещи - общинска собственост

През 2020 г. са изготвени са 43 броя проекти за решения на ОбС-Балчик, касаещи разпореждането с имоти - общинска собственост. 

В изпълнение на взетите решения са проведени 5 търга, на които са продадени общо 12 броя имоти -  незастроени терени и дворни места в гр. Балчик, с.Соколово,  с. Сенокос, с. Гурково, с. Кранево и с. Дропла. Сключени са 9 броя договори за прекратяване на съсобственост между общината и физически и юридически лица чрез изкупуване на общинската част по пазарни цени. Издадени са 2 броя договори за право на строеж, пристрояване и надстрояване. По реда на чл. 35, ал.3 от Закона за общинската собственост е продаден 1 общински имот на собственици на законно построена сграда. Извършена е продажба на 2 броя апартаменти на настанените в тях наематели.

Община Балчик е придобила безвъзмездно право на управление върху един имот - публична държавна собственост, а именно: недвижима археологическа културна ценност „Античен храм на богинята Кибела" в гр. Балчик. Предстои приключването на процедурата по безвъзмездно предоставяне в управление на Община Балчик на друг държавен имот - част от сградите и терена на бившата „Автошкола" в гр. Балчик.

            През годината са издадени 16 броя заповеди за право на прокарване на отклонения от общите мрежи и съоръжения на техническата инфраструктура през имоти - общинска собственост по реда на Закона за устройство на територията.

            Във връзка с изграждането на обект от национално значение „Нова ВЛ 110 кV п/ст „Варна север" - п/ст „Каварна" от Електроенергиен системен оператор ЕАД гр. София, комисията по чл. 210 от ЗУТ е извършила необходимите действия по определяне размера  на обезщетение на собствениците на земеделски земи, попадащи в сервитута на съоръжението в землищата на с. Кранево, с. Рогачево, с. Оброчище, с. Бобовец, гр. Балчик, с. Царичино и с. Гурково, общ. Балчик. След влизане в сила на оценките, в края на 2020 г., са преведени обезщетения в размер на 276 387.00 за засегнати 62 броя имоти, собственост на физически и юридически лица, като процедурата ще продължи и през 2021 г.        

            Съгласно разпоредбите на ЗОС се поддържа и актуализира публичния регистър за разпоредителните сделки с имоти общинска собственост, който е публикуван на Интернет страницата на Община Балчик.

ІV. Постъпили приходи в общинския бюджет от управления и разпореждане с общински имоти

В таблица две  е посочено изпълнението на планираните приходи от управление и разпореждане с имоти - общинска собственост през 2020 г., заложено в Годишната програма за управление и разпореждане с имотите общинска собственост през 2020 година, приета с Решение № 44/30.01.2020 г. на Общински съвет - Балчик.

                                                                                                                        Таблица 2

Вид дейност

Планирани приходи, лева

Постъпили приходи, лева

Управление на общински имоти

Приходи от отдаване под наем на помещения и терени

120 000 лв.

    212 716 лв.

Отдаване под наем на земеделска земя от ОПФ

930 000 лв.

    879 616 лв.

Разпореждане с общински имоти

Продажба на земя  общинска собственост

 300 000 лв.

     206 056 лв.

Продажба на сгради

 200 000 лв.

      55  099 лв.

Учредяване на ограничени вещни права

  10  000 лв.

        3  354 лв.

Общо постъпили приходи

1 560 000 лв.

   1 356 841 лв.